کد خبر: 19349
تاریخ انتشار: یکشنبه, 16 فروردين 1394 - 10:19

داخلی

»

مطالب کتابداری

»

کتابخانه های عمومی

آیپد در کتابخانه موجود است

  مسئولان کتابخانه عمومی فیلادلفیا، طرح قرض دادن آیپد رایگان به کاربران خود را اجرا درآورده اند.  
آیپد در کتابخانه موجود است

 

 

به گزارش لیزنا، مسئولان کتابخانه عمومی فیلادلفیا با همکاری دانشگاه درکسل ، در پروژه‌ای ویژه به کاربران خود برای استفاده از امکانات کتابخانه، یک دستگاه آیپد قرض می‌ دهند.

 

 

در پروژه جدیدی که در این کتابخانه به اجرا درآمده است، افرادی که به کتابخانه مراجعه می‌کنند، می‌توانند از یک دستگاه مشابه دستگاه‌های اتوماتیک فروش مواد خوراکی، یک عدد تبلت آیپد تحویل بگیرند و در طول ساعات حضور در کتابخانه از آن استفاده کنند. البته مدت زمان استفاده از این دستگاه‌ ها محدود به 4 ساعت خواهد بود.

 

 

بر روی هر یک از این تبلت ‌ها علاوه بر وجود نرم‌ افزار کاربری ویژه این کتابخانه، نرم‌ افزارهای مخصوص آموزش، هنر و کتاب‌ خوانی نیز نصب هستند که مهم‌ ترین آنها را باید مواردی مانند Browzine، Hoopla digital، Mango Language، Overdrive  و Zinio دانست. البته نباید نگران مباحث امنیتی در بررسی سابقه کاری کاربران با تبلت مربوطه بود زیرا این تبلت‌ ها بلافاصله پس از بازگشتن به محل اصلی خود، با پاک شدن حافظه خود از اطلاعات کاربران حفاظت خواهند کرد.

 

 

کتابخانه عمومی فیلادلفیا از جمله کتابخانه‌ های پیشرو در ایالات متحده آمریکا محسوب می‌شود و حتی پیش از این نیز طرح قرض دادن لپ ‌تاپ رایگان به کاربران خود را اجرا کرده بود که در زمان اجرای آن طرح نیز مخاطبان این کتابخانه به‌ صورت ویژه‌ ای افزایش یافته و استقبال فراوانی از این فرایند دیجیتالی سازی در محیط سنتی یک کتابخانه به ‌عمل آمده بود.

 

برچسب ها :
خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: