کد خبر: 19575
تاریخ انتشار: یکشنبه, 30 فروردين 1394 - 12:29

داخلی

»

مطالب کتابداری

»

کتابخانه های عمومی

حمایت از کتابخانه های عمومی، یک اولویت است

معاون امور فرهنگی و اجتماعی شهرداری قزوین گفت: حمایت از کتابخانه ‌های عمومی و افزایش فعالیت های فرهنگی یک اولویت است.  
حمایت از کتابخانه های عمومی، یک اولویت است

 

 

به گزارش لیزنا، مدیرکل کتابخانه ‌های عمومی استان قزوین با معاون امور فرهنگی و اجتماعی شهرداری، عضو شورای اسلامی و مسئول کمیسیون فرهنگی شورای شهر و مدیرکل کمیته امداد استان قزوین دیدار و گفتگو کرد.

 

محسن حق شناس معاون امور فرهنگی و اجتماعی شهرداری قزوین در دیدار با مهدی رمضانی مدیرکل کتابخانه‌ های عمومی استان قزوین اظهار داشت: معاونت فرهنگی اجتماعی شهرداری قزوین، حمایت از کتابخانه ‌های عمومی و افزایش فعالیت های فرهنگی را یک اولویت می داند.

 

وی در ادامه بیان کرد: هدف کتابخانه گردآوری و نشر دانش است و نقش کتابدار در کتابخانه نقش ارتباطی است که در این راستا اهمیت توسعه و بهسازی کتابخانه ها هرچه بیشتر آشکار می شود.

 

رمضانی نیز در این جلسه تاکید کرد: حضور و نگاه حمایتی مسئولان و مدیران استان، موجب دلگرمی دوستداران و دست اندرکاران حوزه کتاب است.

 

وی همچنین ضمن قدردانی از اعلام حمایت مدیران و مسئولان از کتابخانه‌های عمومی، افزایش سرانه مطالعه مفید را اولویت مهم این اداره کل ذکر کرد.

 

 

عضو  مجلس شورای اسلامی: افزایش تعامل با دستگاههای فرهنگی، اهمیت دارد

 

حسین صلح‌جو عضو مجلس شورای اسلامی و مسئول کمیسیون فرهنگی شورای شهر قزوین نیز در دیدار با مدیرکل کتابخانه های عمومی استان قزوین گفت: افزایش تعامل با دستگاه‌های فرهنگی که نقشی مهم در ارتقای سطح دانش و فرهنگ آحاد جامعه دارند از اهمیت ویژه ای برخوردار بوده و می تواند ما را در اجرای منویات مقام معظم رهبری در این حوزه یاری کند.

 

وی ادامه داد: قصد داریم با برقراری تعامل و ارتباط نزدیک با مدیران دستگاه ‌ها و شنیدن مسائل و مشکلات آنها و از طریق همفکری و همکاری در مسیر رفع این مشکلات گام برداریم.

 

 

مدیرکل کتابخانه های عمومی استان قزوین: برنامه های مفیدی برای افزایش فرهنگ مطالعه در استان داریم

 

مدیرکل کتابخانه ‌های عمومی استان قزوین نیز در این دیدار ضمن قدردانی از حمایت های خوب مسئولان استان از کتاب و کتابخوانی گفت: کتاب مهم ترین عامل دانش افزایی در جامعه است.

 

رمضانی در ادامه بیان کرد: برنامه ‌های مفیدی برای افزایش فرهنگ مطالعه در سطح استان داریم که امید است با همکاری سایر دستگاه ها در راستای انجام آن گام‌ های مؤثری برداریم.

 

مدیرکل کتابخانه ‌های عمومی استان قزوین همچنین در دیدار با هدایت صفری مدیرکل کمیته امداد استان قزوین، بر لزوم جلب مشارکت مددجویان کمیته امداد در برنامه های فرهنگی تاکید کرد.

 

وی عنوان کرد: عضویت رایگان مددجویان و بهره ‌گیری از استعدادها و توانمندی های آنها در فعالیت های فرهنگی، موجب استعدادیابی افرادی می‌شود که می توانند ستاره ای درخشان در حوزه فرهنگ و ادب این سرزمین باشند.

 

صفری نیز در این دیدار گفت: کمیته امداد به اشتغال ‌زایی نیز با رویکرد فرهنگی و فرهنگ سازی نگاه می کند به ویژه اجرای برنامه های آموزشی فرهنگی برای خانواده ها در اولویت است.

 

او همچنین تصریح کرد: کمیته امداد به منظور افزایش تعامل با سایر دستگاه ها در راستای ارتقای خدمات رسانی به مددجویان، تفاهم ‌نامه‌ هایی امضا می کند که با توجه به استقبال مدیریت کتابخانه ‌ها، طی روزهای آینده این تفاهم نامه با اداره کل کتابخانه ها نیز منعقد خواهد شد.

 

برچسب ها :
کتابدار
|
Iran
|
1394/02/02 - 14:00
0
11
دبیر کل محترم برای بانوان شاغل ساعت کاری تا ساعت 19.30 بسیار مشکل است خواهشمندیم به این مشکل ما رسیدگی کنید
کتابدار
|
Iran
|
1394/02/02 - 10:43
0
12
باسلام وعرض ادب لطفا استدعا داریم ساعت کار کم کنید 7/30دقیقه خیلی زیاد برا ما خانمها مشکل ساز چون مسافتمان خیلی دور تابرسیم ساعت 9 لطفا نیم ساعت کم کنید
کتابدار
|
Iran
|
1394/02/02 - 10:39
0
6
باسلام وخسته نباشید لطفا ساعت کار باتوجه به گرمای خوزستان کم کنید جناب آقای دبیر کل گفتند که نیم ساعت اضافه میشود نه بیشتر لطف بررسی نمایید
کتابدار تبریزی
|
Iran
|
1394/02/01 - 12:25
0
17
با تشکر فراوان از دبیر کل محترم. لطفاً برای احکام سال 94 لطف و عنایت ویژه ای بفرمایید.
کتابدار خانم و آقا
|
Iran
|
1394/02/01 - 12:21
0
16
با عرض سلام و خسته نباشید خدمت دبیر کل محترم:
فرموده بودید نیم ساعت به ساعات کاری کتابخانه ها افزوده می شود نه یک و نیم ساعت. همکاران ستادی بنا به اصرار تا ساعت 30/7 برای کتابخانه ها ساعت کاری زده اند. این دور از انصاف است در حالی که به غیر از کتابخانه های استاندارد و مرکزی بعد از ساعت 6 مراجعه کننده ای در کتابخانه های پیدا نمی شود.
در ضمن باتوجه به تعطیلی سه ماهه تابستان، در صورت ثابت ماندن این ساعت کاری لطفاٌ روزهای پنج شنبه در طول سال تعطیل و یا حداقل تا ساعت 30/12 دایر باشد.
تشکر از اینکه واقعاً به فکر معیشت کتابداران هستید. موفق و موید باشید.
کتابدار
|
Iran
|
1394/02/01 - 12:05
1
7
لطفا ساعت کار راباتوجه ب گرمای خوزستان کم کنید
پاسخ ها
كتابدار
| Iran |
1394/02/05 - 12:41
تنها خوزستان كه گرم نيست.بوشهر.بندرعباس.چابهارو .فارس و تمام مناطق جنوب.جنوب شرق و جنوب غرب گرمه.لطفا دراين فصول گرم تشريف بياريد بازديد تاكمي شرايط ما رو درك كنيد و بعد نسبت به افزايش ياعت كار اقدام كنيد اونم ماكه با كمترين تجهيزات داريم سرميكنيم. اينجا شيراز پايتخت فرهنگي و ما كولر نداريم يه كولرفرسوده ي آبي داريم كه هرروز خرابه.
کتابدار غرب کشور
|
Iran
|
1394/02/01 - 08:22
0
19
با سلام .ما هم حرفای همکار اردبیلیمون رو تایید میکنیم این ساعت کاری زیاد مناسب نیست و حتی همکارای ستاد هم اصرار به افزایشش دارن
کتابدار ترک
|
Iran
|
1394/02/01 - 08:19
0
27
سلام بر دبیر محترم نهاد آقای مختارپور گرامی ما کتابداران با این ساعت کاری بخصوص شیفت عصر واقعا مشکل داریم حداقل تا ساعت 7 عصر قابل تحمل است و برای بانوان شاغل خیلی سخت است لطفا تجدید نظر فرمایید متشکریم...
کتابدار اردبیل
|
Iran
|
1394/01/31 - 15:45
0
26
با سلام می خواستم عرض کنم در 6 ماهه اول سال با وجود اینکه بعد ساعت 7 بعد از ظهر مراجعه کننده آنچنانی به کتابخانه ها نمی آیند چرا همکاران محترم ستادی اسرار آنچنانی جهت افزایش ساعت کاری تا 7/30 و گاها حتی تا ساعت 8 را دارند. مگر هدف همه ما , اعم از کتابدار یا همکار ستادی افزایش کیفیت مطالعه در جامعه نیست؟ بنده به عنوان عضو کوچک از جامعه کتابداران از دبیر نهاد کتابخانه های عمومی جناب آقای مختارپور استدعا دارم که نسبت به ساعت کاری کتابداران تصمیمی اتخاص گردد که دائمی باشد تا ما را از این سردرگمی و استرس برهاند که هر ساله با رسیدن شش ماهه اول سال استرس تمام وجودمان را فرا میگیرد با فکر اینکه ساعت کاری تا 7/30 و حتی گاها تا 8/30 افزایش خواهد یافت
پاسخ ها
کتابدار
| Iran |
1394/02/02 - 14:49
بعد میگن کتابخانه قرائت خانه نباید باشدددددددددددددددددددددددددددددددددد
خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: