حمایت از کتابخانه های عمومی، یک اولویت است

 

 

به گزارش لیزنا، مدیرکل کتابخانه ‌های عمومی استان قزوین با معاون امور فرهنگی و اجتماعی شهرداری، عضو شورای اسلامی و مسئول کمیسیون فرهنگی شورای شهر و مدیرکل کمیته امداد استان قزوین دیدار و گفتگو کرد.

 

محسن حق شناس معاون امور فرهنگی و اجتماعی شهرداری قزوین در دیدار با مهدی رمضانی مدیرکل کتابخانه‌ های عمومی استان قزوین اظهار داشت: معاونت فرهنگی اجتماعی شهرداری قزوین، حمایت از کتابخانه ‌های عمومی و افزایش فعالیت های فرهنگی را یک اولویت می داند.

 

وی در ادامه بیان کرد: هدف کتابخانه گردآوری و نشر دانش است و نقش کتابدار در کتابخانه نقش ارتباطی است که در این راستا اهمیت توسعه و بهسازی کتابخانه ها هرچه بیشتر آشکار می شود.

 

رمضانی نیز در این جلسه تاکید کرد: حضور و نگاه حمایتی مسئولان و مدیران استان، موجب دلگرمی دوستداران و دست اندرکاران حوزه کتاب است.

 

وی همچنین ضمن قدردانی از اعلام حمایت مدیران و مسئولان از کتابخانه‌های عمومی، افزایش سرانه مطالعه مفید را اولویت مهم این اداره کل ذکر کرد.

 

 

عضو  مجلس شورای اسلامی: افزایش تعامل با دستگاههای فرهنگی، اهمیت دارد

 

حسین صلح‌جو عضو مجلس شورای اسلامی و مسئول کمیسیون فرهنگی شورای شهر قزوین نیز در دیدار با مدیرکل کتابخانه های عمومی استان قزوین گفت: افزایش تعامل با دستگاه‌های فرهنگی که نقشی مهم در ارتقای سطح دانش و فرهنگ آحاد جامعه دارند از اهمیت ویژه ای برخوردار بوده و می تواند ما را در اجرای منویات مقام معظم رهبری در این حوزه یاری کند.

 

وی ادامه داد: قصد داریم با برقراری تعامل و ارتباط نزدیک با مدیران دستگاه ‌ها و شنیدن مسائل و مشکلات آنها و از طریق همفکری و همکاری در مسیر رفع این مشکلات گام برداریم.

 

 

مدیرکل کتابخانه های عمومی استان قزوین: برنامه های مفیدی برای افزایش فرهنگ مطالعه در استان داریم

 

مدیرکل کتابخانه ‌های عمومی استان قزوین نیز در این دیدار ضمن قدردانی از حمایت های خوب مسئولان استان از کتاب و کتابخوانی گفت: کتاب مهم ترین عامل دانش افزایی در جامعه است.

 

رمضانی در ادامه بیان کرد: برنامه ‌های مفیدی برای افزایش فرهنگ مطالعه در سطح استان داریم که امید است با همکاری سایر دستگاه ها در راستای انجام آن گام‌ های مؤثری برداریم.

 

مدیرکل کتابخانه ‌های عمومی استان قزوین همچنین در دیدار با هدایت صفری مدیرکل کمیته امداد استان قزوین، بر لزوم جلب مشارکت مددجویان کمیته امداد در برنامه های فرهنگی تاکید کرد.

 

وی عنوان کرد: عضویت رایگان مددجویان و بهره ‌گیری از استعدادها و توانمندی های آنها در فعالیت های فرهنگی، موجب استعدادیابی افرادی می‌شود که می توانند ستاره ای درخشان در حوزه فرهنگ و ادب این سرزمین باشند.

 

صفری نیز در این دیدار گفت: کمیته امداد به اشتغال ‌زایی نیز با رویکرد فرهنگی و فرهنگ سازی نگاه می کند به ویژه اجرای برنامه های آموزشی فرهنگی برای خانواده ها در اولویت است.

 

او همچنین تصریح کرد: کمیته امداد به منظور افزایش تعامل با سایر دستگاه ها در راستای ارتقای خدمات رسانی به مددجویان، تفاهم ‌نامه‌ هایی امضا می کند که با توجه به استقبال مدیریت کتابخانه ‌ها، طی روزهای آینده این تفاهم نامه با اداره کل کتابخانه ها نیز منعقد خواهد شد.