برگزاری دوره های استانی آموزش قصه گویی

 

به گزارش لیزنا، محمد اله یاری معاون توسعه کتابخانه ها و کتابخوانی نهاد، برنامه ریزی برای رشد کتابخوانی در کودکان را به عنوان یکی از اولویت های معاونت توسعه کتابخانه ها و کتابخوانی نهاد کتابخانه های عمومی کشور دانست و گفت: این معاونت تامین منابع مطالعاتی را برای پویایی کتابخانه ها به تنهایی کافی نمی داند و رشد کتابخوانی نیاز به فعالیت های گسترده و متنوع دارد.

 

وی افزود: صرف هزینه های مناسب مادی و معنوی در جهت تامین منابع مناسب و مفید در کتابخانه ها، همچنین آموزش و ارتقای توانمندی کتابداران بخش کودک از ملزومات جلب کودکان به فضای مطالعه است.

 

اله یاری با اشاره به برگزاری دوره های آموزشی متنوع برای کتابداران سراسر کشور در 8 ماه اخیر اظهار داشت: حضور فعال کتابداران در دوره های مهارت افزایی و رضایت آنان از این دوره ها بسیار مهم است؛ چراکه این افراد به عنوان حلقه های ارتباطی نهاد با مردم به شمار می روند و طبیعي است هرچه کتابدار با انگیزه بیشتر و فعالانه تر در دوره ها شرکت کند؛ آمادگی بیشتری برای انتقال مفاهیم در او ایجاد می شود و از روش های بهتری برای تشویق مردم به حضور در کتابخانه استفاده خواهد کرد.

 

وی با اشاره به اهمیت سن 1 تا 6 سالگی به عنوان دوران طلایی یادگیری در کودکان، برگزاری دوره آموزش مهارت قصه گویی برای کتابداران بخش کودک را ارزشمند دانست و گفت: شنیدن قصه درکودکی بهترین روش آشنایی مخاطب با کتاب است؛ بنابراین آموزش روش های نوین و علمی قصه گویی به کتابداران و مادران می تواند زمینه ساز جلب بیشتر مخاطبین به کتاب و مطالعه باشد.

 

معاون توسعه کتابخانه ها و کتابخوانی نهاد کتابخانه های عمومی کشور درباره دوره آموزش مهارت قصه گویی گفت: این دوره آموزشی در قالب دو کارگاه دو روزه با حضور 67 کتابدار از سراسر کشور، زیر نظر آقای مصطفی رحماندوست، استاد با تجربه قصه گویی کودک از چهارشنبه 26 تا شنبه 29 فروردین ماه سال جاری با میزبانی استان تهران برگزار شد.

 

اله یاری ضمن اشاره به تلاش معاونت توسعه کتابخانه ها و کتابخوانی نهاد کتابخانه های عمومی کشور برای برگزاری این دوره در سایر استان ها تصریح کرد: منتخبین دوره، ضمن استفاده از آموزه های عملی این کارگاه در برنامه های قصه گویی کتابخانه خود، می توانند برگزاری این دوره های آموزشی برای سایر کتابداران استان، مادران كودكان عضو کتابخانه و مربیان تربیتی را بر عهده بگیرند.