کد خبر: 19733
تاریخ انتشار: چهارشنبه, 09 ارديبهشت 1394 - 18:31

داخلی

»

مطالب کتابداری

»

کتابخانه های عمومی

جلسه انجمن کتابخانه های عمومی شهرستان دزفول برگزار شد

مدیرکل کتابخانه های عمومی خوزستان با حضور در جلسه انجمن کتابخانه های عمومی شهرستان دزفول به بررسی مسایل و مشکلات کتابخانه های پرداخت.
جلسه انجمن کتابخانه های عمومی شهرستان دزفول برگزار شد

 

به گزارش لیزنا، حجت الاسلام والمسلمین سپهر در این جلسه گفت: با توجه به ظرفیت علمی شهرستان دزفول احداث کتابخانه مرکزی با ظرفیت های تخصصی ویژه بانوان، کودکان، افراد نابینا، تالار نقد کتاب و کتابخانه دیجیتال در این شهرستان احساس می شود.


وی افزود : ان شالله با همکاری دستگاههای اجرایی و فرمانداری دزفول امسال شاهد کلنگ زنی کتابخانه مرکزی دزفول باشیم.


مدیر کل نهاد کتابخانه های عمومی استان خوزستان، شهرهای دزفول و بهبهان را از جمله شهرهای با ظرفیت بالای علمی در استان خوزستان معرفی کرد و گفت: پیوند علم و دین در دزفول موجب ارتقای سطح فرهنگی در این شهرستان شده که قابل تقدیر است.


حجت الاسلام سپهر زیربنای فضای کتابخانه ای در استان خوزستان را به ازای هر 100 نفر معادل 2.13 مترمربع اعلام کرد وگفت:این رقم در دزفول 3.32 مترمربع است.


وی همچنین افزود: برای هر 100 نفر در استان خوزستان 52 جلد کتاب در کتابخانه ها موجود است و این درحالی است که به ازای هر یکصد نفر در شهرستان دزفول 75 جلد کتاب موجود است ضمن اینکه طبق استانداردهای اعلام شده تا سال 1404 این مقدار باید به 400 جلد کتاب در ازای هر یکصد نفر برسد.
سپهر گفت: اگر دستگاه های اجرایی به شرط استفاده 30 ساله مکانی را در اختیار نهاد کتابخانه ها قرار دهند اداره کتابخانه ها این مکان ها را تجهیز و برای استفاده عموم تجهیز خواهد کرد.


رییس اداره کتابخانه های عمومی شهرستان دزفول نیز در این نشست با اشاره به مشکلات کتابخانه های دزفول گفت: کتابخانه «شاه رکن الدین دزفول» که با همکاری میراث فرهنگی و شهرداری به اداره کتابخانه های شهرستان دزفول واگذار شد و با توجه به بافت تاریخی و معماری زیبای آن مورد توجه گردشگران قرار گرفته است.


مهرانپورافزود : یک ساختمان نیز در روستای ماهور برنجی وجود دارد که توسط دهیاری به نهاد کتابخانه ها واگذار شده و برای بازسازی آن حدود 150 میلیون ریال اعتبار نیاز است.


فرماندار ویژه دزفول نیز در این نشست بر اعتماد سازی بخش خصوصی در زمینه مشارکت در توسعه فضاهای کتابخانه ای تاکید کرد و گفت: همزمان با روز چهارم خرداد چندین پروژه اقتصادی در شهرستان دزفول با مشارکت بخش خصوصی بهره برداری می شود که از این ظرفیت باید برای ساخت کتابخانه ها نیز استفاده شود.


حبیب اله آصفی بر پیوند هر چه بیشتر کانون های پرورش فکری کودکان و نوجوانان و اداره کتابخانه ها تاکید کرد و افزود: این دو بدون یکدیگر ناقص هستند و امیدواریم با ارتباط هرچه بیشتر این دو شاهد تحول اساسی در زمینه کتاب و کتابخوانی در جامعه باشیم.


شهرستان دزفول با حدود 500 هزار نفر جمعیت دارای 26 باب کتابخانه با بیش از 10 هزار عضو است.

برچسب ها :
شهر سياه منصور
|
Iran
|
1394/02/16 - 10:15
0
1
سلام
من از شهرسياه منصور نزديك دزفول پيام ميدم.چرا رئيس اداره كتابخانه هاي دزفول فكري به حال شهرمانميكنه كه هنوز كتابخانه نداره و فقط در دزفول دارن كتابخانه ميسازند؟ شهرسياه منصور، شهردار فعالي داره كه قطعا براي ساختن كتابخانه دراين شهر همكاري ميكند..لطفا پيگيري شود.
كتابدار بيكار.دزفول
|
Iran
|
1394/02/16 - 10:10
0
1
سلام واقعا هدف از ساختن اينهمه كتابخانه در دزفول چيه؟ وقتي مثل منكه كتابداري خوندم و چندساله واسه كتابخونه هاي دزفول مجاني كارميكنم هنوز بيكارم پس ساختن كتابخونه هيچ دردي را دوا نميكنه.اكثركتابخونه هاي دزفول كم متقاضي هستن مثل آزادگان.شهيد زماني.
پاسخ ها
همکار سرگردان
| Iran |
1394/02/17 - 10:35
هدف ایشون از ساختن کتابخانه فقط پررنگ کردن پرونده خودشه .همین
شهرک
|
Iran
|
1394/02/15 - 08:20
0
1
لطفا جای اینهمه کتابخانه سازی فکری به حال ما نیروهای بلاتکلیف کتابخانه های روستایی کنید که یک دهه درخدمت کتابخانه هستیم و زحمت میکشیم ولی هیچ فکری برایمان نشده است.
مريم زماني
|
Iran
|
1394/02/13 - 15:46
0
1
كتابخانه ي شاه ركن الدين با وجود سركارخانم حسيني.مسئول سختكوش و مردمي و مهربان كتابخانه كه زحمت بسيارزيادي براي به ثمرنشاندن كتابخانه كشيد جاودانه شد.ازطريق اين رسانه ازهمين جا به سركارخانم حسيني درهرجاي كره ي خاكي كه هستن دست مريزاد ميگم و براشون آرزوي پيروزي دارم.مريم زماني
پاسخ ها
عضوشاهرکن الدین
| Iran |
1394/02/17 - 08:16
درود برخانم حسینی عزیز مسئول کوشا و مهربان و مردمی کتابخانه شاه رکن الدین که باهمت و تلاش ایشان این کتابخانه جان گرفت
خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: