تنها منبع هزینه های کتابخانه ها، سهم نیم درصد شهرداری است

 

 

به گزارش لیزنا، در اولین جلسه  انجمن کتابخانه های عمومی بخش نیز شهرستان تفت در استان یزد، که با حضور اکثریت اعضا در کتابخانه رشاد این شهرستان برگزار شد، سید روح الله میرخلیلی بخشدار بخش نیر، در خصوص فرهنگ سازی برای ترویج مطالعه اظهار داشت: فرهنگ سازی مطالعه و کتابخوانی مقوله ای است که اهمیت آن بر کسی پوشیده نیست و این مهم تنها با یاری تمام ارگان ها، شدنی ست.

 

وی افزود: براي سرو سامان دادن به کتابخانه های روستایی تمام عزم خود را جزم نموده ایم و درصدد هستیم که کتابخانه های این بخش را از نظر شاخص های کتابخانه ای به سطح مطلوبی برسانیم و اولویت اول ما در حوزه فرهنگی بخش نیر مبحث کتابخانه ها و رشد و تعالی فرهنگ کتابخوانی در روستاهاست.

 

وی با اشاره به این که کتاب بهترین دوست انسان است گفت:  كتابخانه هاي عمومي  نقش به سزایی در پرنمودن  اوقات فراغت کودکان و دانش آموزان دارند و و از مسئولان کتابخانه ها خواست که به این امر توجه نموده و آن را سرلوحه فعالیتهای خود قرار دهند.

 

در ابتدای جلسه هادی  قاسمی رئیس اداره کتابخانه های عمومی شهرستان تفت، گزارشی از وضعیت کتابخانه های این بخش ارائه کرد که اهم این گزارش را وضعیت اعضای کتابخانه ها دانست وگفت: عضویت کتابخانه های بخش نیر در سال 93 نسبت به سال 92 کاهش چشمگیری داشته است که باید برای این مسئله چاره اندیشی شود.

 

تنها منبع پرداخت هزینه های جاری کتابخانه های عمومی از محل پرداخت  نیم درصد شهرداری هاست

 

وی ضمن تقدیر از شهردار نیر مسئله دیگر را پرداخت نیم درصد شهرداری عنوان کرد و افزود: تنها منبع پرداخت هزینه های جاری کتابخانه های عمومی از محل پرداخت  نیم درصد شهرداری هاست که با استفاده از آن تمام مخارج جاری خود را پرداخت می کنند و از شهردار نیر خواست که در این باره مساعدتهای بیشتری با اداره کتابخانه ها داشته باشد.

 

در پایان جلسه، اعضاء به بیان دیدگاه ها و نظرات خود پرداختند و  مقرر شد جلسات شورای اداری و همچنین شورای فرهنگ عمومی بخش در کتابخانه نیر برگزار شود و نیز فضاسازی لازم جهت راه اندازی ایستگاه های مطالعه در ادارات و اماکن پرتردد بخش نیر شناسایی و از سوی مسئول کتابخانه، خلاصه ای از کتابهای جدید چاپ و در اختیار آنها گذاشته شود. هچنین از سوی آموزش و پرورش بخش مقرر شد کلیه دانش آموزان به عضویت کتابخانه های بخش درآیند.

 

لازم به ذکر است قبل از برگزاری جلسه بخشدار نیر به همراه رئیس اداره کتابخانه های عمومی شهرستان ضمن بازدید از کتابخانه های این بخش از نزدیک با مشکلات این کتابخانه ها آشنا شدند که بخشدار نیر قول مساعد برای رفع مشکلات داد.

 

وی همچنین از محل ساختمان جدید کتابخانه شهدای بنادکوک بازدید و از نزدیک در روند ساخت این کتابخانه قرار گرفت.