کد خبر: 20073
تاریخ انتشار: یکشنبه, 03 خرداد 1394 - 19:02

داخلی

»

مطالب کتابداری

»

کتابخانه های عمومی

کتابخانه عمومی شهدای اهواز افتتاح شد

کتابخانه عمومی شهدای اهواز با حضور حضرت آیت الله شفیعی نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان، مدیرکل کتابخانه های عمومی خوزستان، مسئولین استانی و اصحاب رسانه افتتاح شد. 
کتابخانه عمومی شهدای اهواز افتتاح شد

 

به گزارش لیزنا، آیت الله شفیعی نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری، در  آیین بازگشایی کتابخانه شهدای اهواز، با بیان اینکه کتاب مقدس است و همه مسائل مربوط به آن نیز ارزش بسیاری دارد گفت: آمار مطالعه کتاب نشان می دهد زنان علاقه زیادی به مطالعه دارند از این رو باید روی این موضوع حساب باز کنیم.

 

 ایشان با اشاره به اینکه این کتابخانه در همسایگی شهدا قرار دارد و از قداست و معنویت قدوم شهدا بهره مند می شود و از این دیدگاه اهمیت دارد تصریح کرد: باید هر چه بیشتر به لحاظ کمی و کیفی به کتابخانه ها اهمیت داده شود و مطالعه، پژوهش و تحقیقات رو به تصاعد برود.

 

 

 وی به استقبال جوانان و نوجوانان به کتابخانه های عمومی اشاره کرد و افزود: بیش از 220  کتابخانه عمومی در استان در حال فعالیت است که از صبح تا غروب به علاقه مندان خدمات رسانی می کنند ولی بسیاری از مراجعان خواستار حضور بیشتر در این فضا هستند و این نشان از علاقه آنها به کتابخوانی است.

 

 آیت الله شفیعی، با بیان اینکه اگر بنا باشد که تاریخی از اسلام برای کتاب و کتابخانه ها ارائه کنیم باید از اتاق شخصی پیامبر(ص) نام برد، اضافه کرد: قرآن که بر پیامبر(ص) نازل شد ایشان دستور دادند که آیات قرآن نوشته و در پشت پرده گذاشته و بعد از وفاتشان بیرون آورده شود.

 

 وی با اشاره به اینکه این بهترین سندی است که برای ارزش کتاب، کتابخوانی و کتابخانه بیان می شود عنوان کرد: یکی از کارهایی که دشمنان در دوره های مختلف انجام می دادند تخریب و نابودی کتابخانه ها و آتش زدن کتاب ها بوده تا از این طریق به دانش و روح تعالی انسانی ضربه بزنند.

 

 نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری، بیان کرد: اگر بخواهیم تأسی و نیروی خوبی از کتابخانه داشته باشیم باید پیرو مقام معظم رهبری باشیم چرا که ایشان اهتمام بسیاری نسبت به کتاب و کتابخوانی دارند و این برای ما بهترین سند است.

 

 در ادامه این آیین حجت الاسلام سید لطف الله سپهر، مدیرکل کتابخانه های عمومی خوزستان، نیز با اشاره به کتابخانه شهدای اهواز اذعان داشت: این کتابخانه سال 1375 بنا شد و کار تعمیر و بازسازی آن از اسفند سال گذشته آغاز و به مدت دو ماه انجام شد.

 

 وی مساحت این کتابخانه را 721 مترمربع و زیربنای آن را 362 متر مربع عنوان کرد و یاد آور شد: برای بازسازی و تعمیرات این کتابخانه مبلغ یک میلیارد ريال هزینه شده و علاوه بر آن مبلغ 360 میلیون ريال نیز جهت تجهیز آن اختصاص یافته است.

برچسب ها :
حامد
|
Iran
|
1394/03/03 - 22:02
5
5
خیلی خوبه اگه کتابداراش رو مثل روش های مرسوم قدیم جذب نکرده باشن، امیدوارم که افراد تحصیل کرده رشته کتابداری از اول مسئولیت مدیریت این کتابخونه رو به عهده بگیرن آمین.
خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: