کد خبر: 20088
تاریخ انتشار: سه شنبه, 05 خرداد 1394 - 08:42

داخلی

»

مطالب کتابداری

»

کتابخانه های عمومی

برگزاری مسابقه کتابخوانی از سوی اداره کل کتابخانه های خوزستان

  کارشناس فرهنگی اداره کل کتابخانه های عمومی خوزستان از برگزاری دو مسابقه اینترنتی به مناسبت سالروز (مقاومت و پایداری) و (روز دزفول) خبر داد.
برگزاری مسابقه کتابخوانی از سوی اداره کل کتابخانه های خوزستان

 

به گزارش لیزنا، کارشناس فرهنگی اداره کل کتابخانه های عمومی خوزستان از برگزاری  دو مسابقه اینترنتی به مناسبت سالروز (مقاومت و پایداری) و (روز دزفول) خبر داد و اعلام کرد این مسابقات به مناسبت بزرگداشت خلق حماسه عظیم در روز چهارم خرداد که نشان دهنده اقتدار جمهوری اسلامی ایران و مردم مقاوم دزفول است برگزار می گردد.

 

مجتی سعادتی کارشناس فرهنگی اداره کل کتابخانه ها گفت: هدف از برگزاری این مسابقات، شناخت مجاهدت ها ،رشادت های مردم  مقاومت  دزفو ل است که در هشت سال دفاع مقدس، مشت سنگینی بر دهن استکبار جهانی کوبیده است.

 

 سعادتی افزود: این مسابقه از طریق شبکه کتابخوانان حرفه ای به آدرس www.booki.ir از کتاب های : (الف) دزفول (روایت های داستانی از مقاومت اسطوره ای مردم قهرمان دزفول ) و (ب) هيچكس به او التماس دعا نگفت!(زندگي نامه و خاطرات شهيد محمد حسين كرم عنايت( از تاریخ 4/3/94 لغایت 4/04/94 در حال برگزاری است و نتایج آن نیز در تاریخ 11/3/94 از طریق شبکه مذکور و پورتال اداره کل کتابخانه های عمومی خوزستان به آدرس  http://khozestan.iranpl.ir اعلام میگردد.

 

  به40 نفر از شرکت کنندگانی که پاسخ صحیح به سوالات مسابقه داده باشند  به قید قرعه  جوایزی نقدی اهداء خواهد شد.

 

همچنین حسین­ زاده رئیس اداره کتابخانه ­های عمومی شهرستان اهواز از برگزاری مسابقه کتاب­خوانی در شبکه کتاب­خوانان حرفه ای به مناسبت هفته جوان با عنوان «جوان و نیروی چهارم زندگی» خبر داد.

 

حسین زاده گفت:  این مسابقه که از تاریخ1/3/94الی31/3/94ازطریق شبکه کتاب­خوانان حرفه ای کلیه­ گروههای کتاب­خوان برگزار میشود.

 

حسین زاده درباره این کتاب گفت: این کتاب شامل مجموعه مقالاتی کوتاه و خواندنی در چهل موضوع مورد نیازجوانان است،ن گاهی به صفحات کتاب وموضوعات انتخابی و شیوه ورود و خروج بحث، گویای این است که نویسنده با روحیات و رویکردهای جوانان بخصوص بازبان آنها آشناست و به عبارتی دیگر، درباره جوانان نوشته شده است.

 

حسین­ زاده افزود: علاقه مندان برای شرکت دراین مسابقه میتوانندازطریق شبکه کتابخوانان حرفه ای به آدرسwww.booki.irشرکت نمایند.

 

 پس از پایان مسابقه، به 20 نفر از کسانی که به کلیه سؤالات پاسخ صحیح داده­اند کارت هدیه 400 هزار ریالی اهدا خواهد شد.

برچسب ها :
ظرفیت کتابداری
|
Iran
|
1394/03/09 - 09:21
0
0
ایکاش در استان ماهم این مسابقات برگزار می شد
ظرفیت کتابداری
|
Iran
|
1394/03/09 - 09:21
0
0
ما در استانمون به نحوء احسنت از این شبکه نفع بردیم و هزینه مسابقات رو در اکثر مواقع با مشارکت دستگاه های دیگر فراهم کردیم
از همه دوستانی که زحمت می کشند در کتابخانه های عمومی و اینکه تلاش می کنند فرهنگ کتابخوانی در همه فضا های به ویژه در فضای مجازی فراهم گردد کمال تشکر رو می کنم
من بعنوان یک کتابدار باید مشاوره های درست و امین گونه بدهم و بعنوان پیامبران تبلیغی کتاب باید جز حقیقت حرفی به میان نیاوریم که .....
ظرفیت کتابداری
|
Iran
|
1394/03/09 - 09:18
1
0
دوستان باصفا
باسلام
امروزه یکی از بهترین شبکه های اجتماعی کتاب محور که می تواند اثر بسیار زیادی در محیط اطراف جوانان و نوجوان داشته باشد شبکه کتابخوانان حرفه ای است .
شبکه کتابخوانان حرفه ای با اون مشخصاتی که اطلاع دارید امکان استفاده عموم مردم را در همه بازه های زمانی و بعنوان یک شبکه ارزشمند در بین سایر ادارات فرهنگی مورد توجه قرار گرفته است.به جرات می توان گفت تنها شبکه کتاب محوری است که در بین دستگاه های فرهنگی وجود دارد و این یک قابلیت و یک پتانسیلی است که می تواند نهاد را از سایر دستگاه های فرهنگی مجزا نمایید. به نظر من طرز این نوع نگاه آنهم به فرض صحت اجبار در مسابقه (که می تواند مختص به یک کتابخانه باشد) نمی توان قابلیت های مفید و موثر این شبکه اجتماعی را از بین برد
لذا عزیزان سعی کنند نقد سازنده ای نسبت به محتوای شبکه (از جمله بانک اطلاعاتی جامع کتب ، ایجاد بخش های تخصصی و ... ) نتظر بدهند که این شبکه رشد نمایید.و با اظهارات پیش پا افتاده مانع و از بین رفتنکارایی های این شبکه نشوید
کتابدار
|
Iran
|
1394/03/07 - 14:22
1
1
برگزاری مسابقات کتابخوانی در کتابخانه ها کار خوبی است اما روش برگزاری آن درست نیست برای کتابخانه ها بیشتر جنبه آماری دارد و دائم کتابخانه ها را با هم مقایسه میکنندو اگر آمار یک کتابخانه پایین باشد باید جوابگو باشد هرچند که آن آمار واقعی باشد
کتابدار
|
Iran
|
1394/03/06 - 22:07
3
1
به نظر من این روش می تونه خوب باشه چون باعث میشه کتاب به مراجعه کننده معرفی بشه که اون اصلا ازش خبر نداشته و باعث میشه این کتاب به میان خانواده او بره و بقیه هم ازش استفاده کنند
یک منتقد
|
Iran
|
1394/03/06 - 12:30
2
9
این روش مسابقه برگزار کردن و اجبار کتابخانه ها به بالا بردن آمار شرکت کنندگان در مسابقه نه تنها به بالابردن سرانه مطالعه کمک نمی کند بلکه با ایجاد اجبار باعث می شود که کتابخانه ها دست به اقداماتی بی فایده نظیر شرکت دادن جعلی افراد در این مسابقات شوند. هیچ چیزی با اجبار درست نمی شود. مگر اینکه هدف ما صرفا بالابردن آمار باشد که آن خود حرف دیگریست. اما اگر دلمان به حال عدم مطالعه مردم می سوزد باید انگیزه های مهمتری برای مراجعین تدارک بببینیم و محیط کتابخانه را جذاب و پر کشش کنیم. همین طور می توان با پژوهش در امر کشاندن افراد و ایجاد جذابیت در مطالعه این کار را انجام داد.
دور افتاده
|
Iran
|
1394/03/05 - 10:50
2
11
برگزاری مسابقات کتابخوانی یک مشکل اساسی در این حوزه در کشور ماست، مسابقه کتابخوانی تداوم روش غلط آموزش و پرورش است بخوان و نمره (جایزه) بگیر ، این روش که بیشتر بدرد ارائه گزارش کار و آمار می خورد، خود لطمه ای به فرهنگ کتابخوانی است .
پاسخ ها
ظرفیت کتابداری
| Iran |
1394/03/09 - 09:31
منظورتون شفاف نیست؟توضیح بیشتر
خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: