کد خبر: 20118
تاریخ انتشار: شنبه, 09 خرداد 1394 - 12:10

داخلی

»

مطالب کتابداری

»

کتابخانه های عمومی

کلنگ‌ 6 باب کتابخانه در همدان به زمین زده شد

عصر روز جمعه 8 خرداد 1394 مراسم کلنگ‌زنی 6 باب کتابخانه عمومی استان همدان به همت و همکاری بانک پاسارگاد و اداره‌کل کتابخانه‌های عمومی استان همدان برگزار شد.
کلنگ‌ 6 باب کتابخانه در همدان به زمین زده شد

 

به گزارش لیزنا، کلنگ‌زنی سه باب کتابخانه عمومی در روستاهای امیرآباد، خان‌آباد و سوباشی شهرستان کبودرآهنگ و سه باب دیگر در روستاهای حسام‌آباد، بهادربیگ و پولوک شهرستان بهار از محل اعتبارات بانک پاسارگاد با حضور مشاور مدیرعامل بانک پاسارگارد، مدیرکل امور روستایی استانداری، فرماندار، مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان همدان، مدیران استانی و شهرستانی برگزار شد.

 

زیربنای هر باب از این کتابخانه‌های روستایی 120 مترمربع است که در مجموع 720 مترمربع به مجموع سرانه‌های کتابخانه‌های هر دو شهرستان اضافه می‌شود.

 

برای ساخت هر باب از این کتابخانه‌های یک میلیارد ریال و تجهیز و تأمین منابع آن 500 میلیون ریال از طرف بانک پاسارگاد هزینه خواهد شد.

 

طبق برنامه زمان‌بندی شده هر 6 باب کتابخانه در چهار ماه ساخته شده و در هفته دولت به بهره‌برداری خواهد رسید و برای استفاده عموم اهالی فرهنگ‌ دوست این روستاها قرار خواهد گرفت.

 

تعداد کتابخانه‌های روستایی استان همدان به 46 باب افزایش یافت

 

در مراسم کلنگ‌زنی 6 باب کتابخانه روستایی شهرستان کبودراهنگ و بهار،  ارشاد استعدادی، مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان همدان، اظهار داشت: افتتاح این 6 باب کتابخانه نشان از نگاه خوب بانک پاسارگاد و مسئولان استان به امر مطالعه دارد.

 

وی با بیان اینکه برنامه احداث این سه باب کتابخانه از اسفندماه 93 قطعی شد، عنوان کرد: زمین این روستاها از طرف دهیاران روستاها اهدا شده و در کوتاه‌ترین زمان پیمانکار انتخاب و کارگاه تجهیز شد.

 

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان همدان تصریح کرد: در راستای توانمندسازی فرهنگ روستاها از ابتدای فعالیت دولت تدبیر و امید 19 باب کتابخانه روستایی در استان افتتاح شده است.

 

وی گفت: امروز شاهد افتتاح 6 باب کتابخانه روستایی در استان همدان هستیم که تعداد کتابخانه‌های روستایی استان همدان به 46 باب افزایش می‌یابد.

 

استعدادی با بیان اینکه افتتاح کتابخانه‌های روستایی باعث توانمندسازی فرهنگ استان می‌شود، گفت: بانک پاسارگاد حامی توسعه فرهنگی کشور است.

 

وی از دیگر بانک‌های دولتی و خصوصی خواست تا با مشارکت در ارتقای فرهنگ به خصوص فرهنگ کتاب و کتابخوانی کمک کنند.

 

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان همدان با بیان اینکه با این 6 کتابخانه تعداد کتابخانه‌های عمومی استان به 110 باب افزایش پیدا می‌کند، بیان کرد: این 6 باب کتابخانه روستایی بعد از چهار ماه به بهره‌برداری می‌رسد.

 

وی با تأکید بر اینکه استان همدان از استان‌های برتر در احداث کتابخانه‌های روستایی است، بیان کرد: یکی از اهداف نهاد کتابخانه‌ها تجهیز روستاهای بیش از یک‌هزار و 500 خانوار به کتابخانه است.

 

استعدادی عنوان کرد: هزینه ساخت هر کتابخانه 100 میلیون تومان و برعهده بانک پاسارگاد است.

 


سعید جامه بزرگی، رئیس انجمن خیرین کتابخانه ساز استان همدان عصر دیروز در مراسم کلنگ‌زنی 6 باب کتابخانه روستایی در شهرستان کبودراهنگ و بهار عنوان کرد: انجمن خیرین کتابخانه ساز معتقد است، آینده سازان کشور همان جوانان به خصوص جوانان روستایی هستند.

 

سعید جامه بزرگی تصریح کرد: ساخت کتابخانه های روستایی زمینه ساز رشد جوانان در روستاها  است و این حرکت باید تداوم داشته باشد تا فرزندان ما در روستاها از امکانات متناسب بهره‌مند شوند.

 

عباس زواره‌ای، مدیر عامل انجمن خیرین کتابخانه ساز استان همدان نیز با تشکر و قدردانی از عملکرد بانک پاسارگاد در ساخت کتابخانه های روستایی در استان همدان در این مراسم بیان کرد: کار کتابخانه سازی از اولویت‌ها و نیازهای ضروری امروز در کشور است و خیرین این حوزه از پیشگامان در توسعه و آبادانی بیش از پیش کشور هستند.

 

عباس زواره‌ای با بیان اینکه انجمن خیرین کتابخانه ساز استان همدان پیشنهادی به مشاور مدیرعامل بانک پاسارگاد مبنی بر ساخت کتابخانه ای با نام پاسارگاد را در همدان داده است، اظهار داشت: این پیشنهاد از طرف مشاور مدیر عامل بانک پاسارگاد با موفقت مواجه شد.

 

زواره‌ای در ادامه با اشاره به عملکرد خوب بانک پاسارگاد در امر کتابخانه سازی اظهار کرد: مدیر عامل بانک پاسارگاد به عنوان عضو افتخاری انجمن خیرین کتابخانه ساز استان همدان انتخاب و این عنوان طی نامه‌ای برای بانک ارسال خواهد شد.

 

گام بلندی در ارتقا فرهنگ کتاب و کتابخوانی برداشته شد

 

محمدعلی پورمختار، نماینده مردم بهار و کبودراهنگ در مجلس شورای اسلامی،  نیز  در مراسم کلنگ زنی سه باب کتابخانه روستایی شهرستان بهار اظهار کرد: این روستاها بیشترین شهید در شهر صالح آباد را به نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران تقدیم کرده است که چهار شهید معروف بهادربیگ از این روستا بوده‌اند.

 

نماینده مردم بهار و کبودراهنگ در مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: احداث این کتابخانه در روستای بهادربیگ بارها مورد مطالبه مردم روستا بوده که با همت بانک پاسارگاد این مهم محقق شد.

 

وی ادامه داد: با احداث شش باب کتابخانه روستایی در استان و تداوم این اقدام گام بلندی در ارتقا فرهنگ کتاب و کتابخوانی برداشته شده است.

 

پورمختاربیان کرد: احداث کتابخانه روستایی باعث دسترسی آسان برای نسل امروزی در راستای ارتقا توانمندسازی علمی و فرهنگی جامعه می‌شود.

 

وی در ادامه اظهار امیدواری کرد در ماه‌های آینده شاهد اقداماتی نظیر این پروژه ها در سایر روستاها باشیم.

 

پورمختار خواستار تامین و تکمیل منابع این کتابخانه ها با کتاب هایی با فرهنگ غنی اسلامی شد و گفت: افراد این روستاها با استفاده از کتاب های این کتابخانه می توانند در ارتقا فرهنگ روستاها کمک یار باشند.

 

نماینده مردم بهار و کبودراهنگ در مجلس شورای اسلامی اظهارکرد: این پروژه از معدود پروژه‌های کشور است که اجرای کار بر زمانبندی پیشی گرفته و امیدواریم با اتمام آن در موعد مقرر نمونه ای برای چنین پروژه های باشد.

 

بانک پاسارگاد در کنار وظایف نظام بانکی خود، وظایف اجتماعی را جزء اولویت های اصلی خود قرار داده است

 

خسرو  رفیعی، مشاور مدیر عامل بانک پاسارگاد ، در این  مراسم با تبریک اعیاد شعبانیه اظهار کرد: بانک پاسارگاد در کنار وظایف نظام بانکی خود، وظایف اجتماعی را جزء اولویت های اصلی خود قرار داده است.

 

وی از علاقه خود به مردم شهید پرور همدان سخن گفت و افزود: یکی از دلایل این اقدام فرهنگی، وابستگی به مردم و خطه استان همدان است و بر ادامه این همکاری ها تاکید کرد.

 

مشاور مدیر عامل بانک پاسارگاد با بیان فعالیت های اجتماعی این بانک اظهار کرد: امروز به همت بانک پاسارگاد سه هزار زندانی که به علت مشکل مالی در بند زندان بودند آزاد شده اند.

 

وی از آغاز فعالیت های بانک پاسارگاد در زمینه ارتقاء فرهنگ کتاب و کتابخوانی خبر داد و عنوان کرد: بانک پاسارگاد فعالیت های فرهنگی خود را در زمینه ساخت کتابخانه ها آغاز کرده است واین فعالیت ها را توسعه می دهد.

 

رفیعی تأکید کرد: بانک ها و مؤسسات مالی باید در کنار فعالیت های تبلیغاتی مسئولیت های اجتماعی خود را در رأس همه امور قرار دهند.

 

وی از تصمیم بانک پاسارگاد در راستای گسترش فعالیت های اجتماعی به خصوص ارتقاء فرهنگ مطالعه در بین مردم خبر داد.

 

رفیعی در پایان ساخت این کتابخانه ها را باعث تربیت آینده سازان کشور دانست و ابراز امیدواری کرد: این امر نیز به نوبه خود در توسعه و شکوفایی روستاها و پیشرفت علمی جامعه موثر باشد.

برچسب ها :
کتابدار
|
Iran
|
1394/03/10 - 19:35
0
0
احداث کتابخانه در روستاها علی است زیرا باعث می شود کودکان و نوجوانان و جوانان روستا به سمت کتابخوانی و مطالعه گرایش پیدا کنند و استعداد این عزیزان شکوفا شود، در شهرهای دیگر استان همدان نیز روستا هایی با جمعیت بالا وجود دارند که ای کاش مسئولان اداره کل همدان به فکر مردم با استعداد این روستا ها باشند و انشاالله به فضل الهی خبر احداث کتابخانه در روستاهای دیگر را نیز بشنویم.ومن الله توفیق.
ایلام
|
iran
|
1394/03/10 - 13:48
0
0
استان ایلام از سال 81تاکنون هیچ کتابخانه ای در آن احداث نشده است دکتر مختارپورعزیز ایلام را دریابید ؟؟؟؟؟
کلنگ زن
|
Iran
|
1394/03/10 - 13:26
0
3
در جامعه ما کلنگ زنی کار خوبی است.
اما می آیند کلنگ می زنند و دیگران باید با تمام وجود بدوند دنبال جذب نیرو و تجهیزات که به نتیجه هم نمی رسد
مرتضی
|
Iran
|
1394/03/10 - 00:46
0
4
امیدوارم که مثل کتابخونه الشتر نباشه که بعد چندین سال از لحاظ فیزیکی فقط چهل درصدش تکمیل شده ، ببینم چند سال دیگه به مرز 50 درصد میرسه ،الله اعلم.
یک کتابدار
|
Iran
|
1394/03/09 - 12:31
0
6
خبر خوبی هست؛ اما به شرط اینکه کاملا با برنامه ریزی انجام شده باشه! یعنی مدیرکل کلنگ اش را می زند بانک هم هزینه اش را می دهد. اما نیروی انسانی اش چه؟؟؟؟ فکر شده از کجا می آید؟؟؟ منابع اش؟؟؟؟ نکند که کلنگ بخورد افتتاح شود و یک روز بعد به علت کمبود نیرو یا منابع تعطیل شود
خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: