ارسال بسته ويژه كودك و نوجوان به کتابخانه‌ها

 

به گزارش لیزنا، علي رمضاني، مديركل منابع نهاد با اشاره به حمايت نهاد از توليد كتاب در حوزه كودك و نوجوان و اختصاص 50% از خريد تازه‌هاي نشر از نمايشگاه كتاب سال 94 به اين بخش، بیان كرد: با توجه به اينكه سرمايه‌گذاري در حوزة كودك و نوجوان، راهبردي و بلندمدت است، سياست نهاد در ايجاد، توسعه و تأمين منابع «بخش كودك و نوجوان» در سطح كتابخانه‌هاي عمومي كشور به صورت جدي پيگيري مي‌شود.     

 

مدیرکل منابع نهاد کتابخانه های عمومی کشور افزود: به مناسبت 18 تير، روز ادبيات كودك و نوجوان، 1730 بستة ويژة كودك و نوجوان از سوي نهاد كتابخانه‌هاي عمومي كشور تهيه و ارسال آن به كتابخانه‌هاي داراي بخش كودك از هفته گذشته آغاز شده است. اين بسته‌ها شامل 24 عنوان و 84 نسخه كتاب است.    

 

وي ضمن اشاره به تلاش اداره كل منابع به منظور انتخاب عناويني جذاب و پرمحتوا براي مخاطبين كودك و نوجوان اضافه کرد: در بسته های ارسالی، از آثار مرحوم مهدي آذر يزدي، نويسندة بزرگ معاصر كه اين روز به پاس بزرگداشت وي نامگذاری شده، مجموعة قصه هاي خوب براي بچه هاي خوب گنجانده شده است. اين كتاب از بهترين آثار موجود در حوزه ادبيات كودك و نوجوان است که چندین نوبت تاکنون تجديد چاپ شده است.  

 

رمضاني در پايان نسبت به غناي بيش از پيش منابع کتابخانه‌ای با ورود آثار ارسالی ابراز اميدواري کرد و گفت: اميد است شاهد استقبال بیشتر اعضاي كتابخانه در بخش كودك و نوجوان باشيم.   

 

گفتنی است، در حال حاضر بيش از 1700 باب از كتابخانه‌های تحت پوشش نهاد كتابخانه‌هاي عمومي کشور داراي بخش مستقل كودك و نوجوان می‌باشد.