کد خبر: 20805
تاریخ انتشار: دوشنبه, 02 شهریور 1394 - 09:33

داخلی

»

مطالب کتابداری

»

کتابخانه های عمومی

طرح کتابخوان نقش کتابدار را در مشاوره کتاب پررنگ می‌کند

رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی تفت در دومین نشست مسئولان کتابخانه‌های این شهرستان که صبح یکشنبه اول شهریورماه و با محوریت برنامه‌ریزی برای برگزاری نشست کتاب‌خوان برگزار شد، بیان داشت: طرح "کتاب‌خوان" نقش کتابدار را در مشاوره کتاب پررنگ می‌کند.
طرح کتابخوان نقش کتابدار را در مشاوره کتاب پررنگ می‌کند

 

به گزارش لیزنا، "هادی قاسمی" در ابتدای این نشست، از تلاش‌های مسئولان کتابخانه‌های عمومی تفت قدردانی کرد و گفت: وجود کتابداران و مسئولان دلسوز و کتابخوان در هر کتابخانه‌ای پویایی و رشد آن کتابخانه را به دنبال دارد و این همان چیزی است که دبیر کل نهاد از کتابداران انتظار دارد.

 

رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی تفت برگزاری نشست هم‌اندیشی مسئولان کتابخانه‌ها را فرصتی برای تبادل نظرات و پیشنهادها دانست و افزود: در این جلسات، مشکلات کتابخانه‌های عمومی شهرستان در بازه‌های سه ماهه بررسی می‌رسد و با همفکری همه همکاران به راهکارهای اجرایی می‌رسیم.

 

وی در ادامه به برگزاری سه نشست "کتاب‌خوان" در شهرستان تفت اشاره کرد و افزود: این نشست‌ها با هدف به اشتراک گذاری کتاب‌های خوانده شده توسط کتابداران و اهالی کتاب در راستای توسعه و ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی برگزار می شود.

 

قاسمی نشست کتابخوان را فرصتی برای معرفی کتاب‌های خوب به کتاب‌دوستان دانست و اظهار داشت: برگزاری این نشست‌ها نقش کتابداران را به عنوان مشاوران امین در حوزه کتاب و کتابخوانی پررنگ‌تر می‌کند.

 

وی با بیان اینکه اداره کتابخانه‌های شهرستان تفت در هفته دفاع مقدس میزبان این نشست خواهد بود، ادامه داد: از تمامی کتابداران و همکاران سخت‌کوش در کتابخانه‌های عمومی شهرستان انتظار می‌رود تمامی تلاش خود را برای برگزاری هرچه باشکوه‌تر این نشست انجام دهند.

 

رئیس اداره کتابخانه های عمومی شهرستان تفت تصریح کرد: دو نشست دیگر کتاب‌خوان شهرستان نیز در آبان ماه و بهمن ماه سال جاری برگزار خواهد شد.

 

وی در ادامه با اشاره به اینکه شهرستان تفت دارای وسعت و پراکندگی زیاد جمعیتی به لحاظ تعدد روستاهاست، گفت: آمادگی آن را داریم تا هر سه نشست کتاب‌خوان را در روستاهای مختلف شهرستان برگزار کنیم.

 

وی از مسئولان کتابخانه‌های روستایی خواست رایزنی های لازم در این خصوص را با بخشداران و دهیاران مناطق خود انجام دهند.

قاسمی در ادامه با قدردانی از همراهی فرماندار تفت در خصوص تخصیص اعتبارات ویژه در حوزه کتابخانه‌های عمومی در سال جاری، گفت: مسئولان کتابخانه‌ها اولویت بندی تعمیرات و تجهیزات ضروری خود را به اداره شهرستان اعلام نمایند تا تصمیم گیری لازم در این زمینه انجام شود.

 

مسئولان کتابخانه‌های عمومی تفت نیز در ادامه این جلسه به بیان برنامه‌های خود در کتابخانه‌ها و همچنین مسائل و مشکلات پیش روی هر کتابخانه پرداختند و تصمیماتی نیز در این خصوص اتخاذ شد.

برچسب ها :
خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: