کد خبر: 20854
تاریخ انتشار: پنج شنبه, 05 شهریور 1394 - 12:50

داخلی

»

مطالب کتابداری

»

کتابخانه های عمومی

فراخوان ثبت نام دومین نشست «کتاب‌خوان» در همدان

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان همدان: «كتاب‌خوان» عنوان نشست‌هايي است كه به منظور به اشتراك‌گذاري كتاب‌هاي خوانده شده و با هدف ترويج و تبليغ مطالعه در قالب معرفي كتاب برگزار مي‌گردد.
فراخوان ثبت نام دومین نشست «کتاب‌خوان» در همدان

 

به گزارش لیزنا، عاطفه زارعی با اشاره به اینکه دومین نشست استانی «کتاب‌خوان» همدان در تاریخ 31/06/94 برگزار خواهد شد، اظهار داشت: كتابداران، فرهیختگان، نويسندگان، فعالين رسانه حوزه كتاب، اعضاي كتابخانه‌هاي عمومي و تمامی علاقمندان و افرادي كه تمايل به معرفي كتاب دارند از شركت كنندگان در نشست‌هاي كتابخوان خواهند بود.

وی علت انتخاب این تاریخ را مصادف بودن آن با فرارسیدن هفته دفاع مقدس عنوان کرد و افزود: سلسله نشست‌های "کتاب‌خوان" در فضايي صميمي تلاش دارد تجربيات مطالعاتي افراد كتابخوان را براي ساير علاقمندان كتاب و كتابخواني به اشتراك گذارد.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان تصریح کرد: افق نشست كتابخوان توسعه رفتار مدنی رشد‌یافته و رشد‌دهنده در سراسر کشور حتی روستاهای دور‌دست و نيز جمع‌های کوچک خانوادگی است تا به مرور به درونی شدن عادت مطالعه و کتابخوانی به صورت نهادینه شده در رفتار فرد و جامعه مشاهده گردد و همچنین بتوان افراد "کتابخوان" و نیازهای اطلاعاتی آن را شناسایی و در راستای اعتلای فرهنگی گام‌های اثرگذاری را برداشت.

زارعی ايجاد عادت به مطالعه در اقشار مختلف جامعه، اشتراك‌گذاري كتاب‌هاي خوانده شده، معرفي كتاب‌هاي مفيد و كاربردي، ارتقاء و توانمندسازي كتابداران از طريق مطالعه و آشنايي با شيوه‌هاي استاندارد معرفي كتاب را از اهداف طرح ملی کتابخوان برشمرد.

وی با اشاره به اینکه یکی از بهترین راه‌های ترویج فرهنگ کتابخوانی در بین مردم یاری گرفتن از آحاد جامعه است، بیان داشت: نحوه برگزاري جلسات به این صورت است که 12نفر از گروه‌هاي مرجع چون، کتابداران، علما، نويسندگان، صاحب نظران و تمامی علاقمندان و افرادي كه تمايل به معرفي كتاب دارند می توانند با ثبت نام در این نشست و در حضور عموم به مدت حداکثر ۷ دقیقه به معرفی کتاب‌های خوانده شده خود پرداخته و بدینوسیله در ترویج فرهنگ کتابخوانی در جامعه مشارکت نمایند.

عاطفه زارعی، افزود: علاقه‌مندان برای ثبت نام می توانند از طریق مراجعه به سایت اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان به آدرس www.hamadanpl.ir و در سربرگ مربوطه "نشست کتاب‌خوان" با انتخاب گزینه ثبت‌نام که در این صفحه جانمایی گردیده است، تا تاریخ 08/06/۹۴ در این نشست ثبت‌نام نمایند و یا به دبیرخانه طرح نشست کتاب‌خوان در واحد امور فرهنگی اداره‌کل کتابخانه‌های عمومی همدان با شماره تماس 32672012 واقع در بلوار چیت‌سازیان، بلوار قلم، کتابخانه مرکزی- اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان همدان مراجعه کنند.

برچسب ها :
کتابدار
|
Iran
|
1394/06/07 - 14:03
0
0
وقتی هیچ فرقی بین کسی که در نشست شرکت می کند با کسی که شرکت نمی کند نیست؛ انگیزه مان را از دست می دهیم.
خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: