کد خبر: 20856
تاریخ انتشار: پنج شنبه, 05 شهریور 1394 - 18:10

داخلی

»

مطالب کتابداری

»

کتابخانه های عمومی

آیین کلنگ زنی کتابخانه ثامن الحجج (ع) ملاشیه اهواز

در چهارمین روز از هفته دولت، آیین کلنگ زنی کتابخانه عمومی ثامن الحجج (ع) منطقه ملاشیه اهواز با حضور حضرت آیت الله موسوی جزایری نماینده محترم ولی فقیه در استان وامام جمعه اهواز، مدیرکل کتابخانه های عمومی خوزستان ، فرمانداراهواز، اهالی منطقه واصحاب رسانه برگزار شد.
آیین کلنگ زنی کتابخانه ثامن الحجج (ع) ملاشیه اهواز

 

به گزارش لیزنا، دراین مراسم حجت الاسلام والمسلمین سپهرمدیرکل کتابخانه های عمومی خوزستان ضمن تبریک بمناسبت ولادت باسعادت حضرت امام رضا (ع) وعرض خوش آمدگویی به آیت الله جزایری نماینده محترم ولی فقیه در استان و مردم منطقه ملاشیه اهواز گفت : با توجه به تاکید حضرت آیت الله جزایری وعدم وجود مرکزفرهنگی موثر در منطقه ملاشیه اهواز ومساعدت شهرداری اهواز در اختصاص دادن زمین به این منطقه جهت احداث کتابخانه عمومی ، تلاش خواهیم کرد تا کتابخانه ای به روز ودرخورشأن مردم این منطقه احداث نماییم .

 

وی گفت : این کتابخانه بامساحت 600 متر مربع وزیربنای 750 متر مربع دردوطبقه شامل بخش های مختلفی از جمله : مخزن، سالن های مطالعه برادران وخواهران ، بخش کودک ، بخش مرجع،کافی نت ، نمازخانه وبخش اداری _فرهنگی است .

 

سپهرادامه داد: این پروژه با اعتباری بالغ بر13میلیارد ریال ساخته خواهد شدکه امیدواریم باعث برکت جهت اهالی منطقه ملاشیه اهواز باشد .

 

مدیرکل کتابخانه های عمومی استان گفت: انشاءالله تلاش خواهیم کرد تااین پروژه تاپایان سال 95 به بهربرداری برسد وجوانان ونوجوانان خوب این منطقه بتواند ازآن استفاده ببرند.

 

درادامه این جلسه حضرت آیت الله جزایری نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه مردم اهواز ضمن تقدیر و تشکر از مردم خوب این منطقه گفت: همه مسئولین باید تلاش نمایند تا با رفع مشکلات و معضلات ، محرومیت این منطقه را مرتفع نماییم.

 

وی ادامه داد: مقوله کتاب و کتابخوانی از فعالیتهایی هستند که توجه به آنها از سوی انبیاء و ائمه اطهار بسیار سفارش شده است.

 


وی با  تشکر از مدیرکل کتابخانه های خوزستان جهت پیگیری و تاسیس کتابخانه در منطقه محروم ملاشیه گفت: در این کتابخانه که برای استفاده و بهره مندی بهینه جوانان و نوجوانان مستعد و پرتلاش ساخته می شود، انواع کتب معتبر اخلاقی ، دینی ، علمی در زمینه های متعدد در دسترس علاقه مندان قرار گیرد.

 


آیت الله جزایری توسعه مکان های فرهنگی در مناطق محروم را از برکات نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران برشمرد و گفت: عدالت اجتماعی و توجه به همه مناطق و قومیت های مختلف عرب، ترک ، لر ، فارس و.. که دراقصی نقاط ایران زندگی می کنند از برکات انقلاب اسلامی ایران است.

 

وی با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران تحت لوای پرچم حضرت محمد و آل محمد (ص) به قدرتی بین المللی تبدیل شده افزود: تمامی قدرتهای بین المللی به این موضوع که ایران قدرتی بین المللی در منطقه است اعتراف کرده اند و این قدرت با علم و درایت جوانان ، دانشمندان ، بسیجیان و تک تک ملت ایران به دست آمده است.

 

وی با اشاره به اینکه ایران با دست یابی به انرژی هسته ای جزو معدود کشورهای دارای این انرژی شمرده می شود، ادامه داد: اما فرق کشور ما با دیگر کشورهای جهان این است که دستیابی به این انرژی در کشور ما برای اهداف و فعالیتهای مسالمت آمیز صورت گرفته است.

 

آیت الله موسوی جزایری با بیان اینکه ایران به دنبال حمایت از مظلومان است، تصریح کرد: توجه به کشورهای مظلوم منطقه همچون فلسطین و بحرین تنها گناه و جرم بزرگ ایران است که دشمنی کشورهای آمریکا و اسرائیل را سبب شده است.


وی تصریح کرد: دفاع از کشورهای مظلوم منطقه تکلیف شرعی برای ماست و دنبال هیچ منافع دیگری در این راستا نیستیم.

 

نماینده ولی فقیه در استان خوزستان ادامه داد: در این راه از حمایت اهل بیت(ع) و امام زمان (عج) برخورداریم و با توسل به امور معنوی هیچ کشوری نمی تواند بر ما چیره شود.

برچسب ها :
کتابدار
|
Iran
|
1394/06/07 - 08:54
0
0
با سلام
کاش استان خوزستان ابتدا کتابخانه های قدیمی و کتابخانه هایی که سالها قبل افتتاح شده ولی هنوز بسیار کمبود دارند را بازسازی و تکمیل نمایید ،سپس اقدام به افتتاح کتابخانه های جدید و بدون بازده نمایید
خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: