کد خبر: 21203
تاریخ انتشار: پنج شنبه, 09 مهر 1394 - 11:38

داخلی

»

مطالب کتابداری

»

کتابخانه های عمومی

افتتاح کتابخانه عمومی خالدآباد اصفهان

باحضور معاون توسعه کتابخانه‌ها و کتابخوانی نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور کتابخانه عمومی همتی خالدآباد در شهرستان نطنز استان اصفهان افتتاح شد.
افتتاح کتابخانه عمومی خالدآباد اصفهان

 

به گزارش  لیزنا ، محمد الله یاری فومنی معاون توسعه کتابخانه ها و کتابخوانی نهاد کتابخانه های عمومی کشور که برای افتتاح سه کتابخانه هفتم مهرماه به اصفهان سفر کرده بود، در مراسم افتتاحیه كتابخانه  مرحوم علي همتي خالدآباد از توابع  شهرستان نطنز است با اشاره به اینکه کتابخانه های خیر ساز در کشور جایگاه ویژه ای دارد، گفت: مشابه عمل خانواده مرحوم همتی  فراوان در کشور اتفاق می افتد و ما همیشه شاهد حضور چشمگیر خیران در عرصه های مختلف هستیم.

 

محمد الله یاری فومنی، معاون توسعه کتابخانه‌ها و کتابخوانی نهاد کتابخانه ‌های عمومی کشور در آیین افتتاح کتابخانه عمومی مرحوم همتی خالدآباد از توابع بخش بادرود در گفتگو با خبرنگاران اظهار داشت: نقش افراد خیر در ایجاد کتابخانه و فضاهای مناسب مطالعه در مناطق مختلف شهری و روستایی از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

 

معاون توسعه کتابخانه‌ها و کتابخوانی نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور ضمن قدردانی از تلاش‌های خیرین در جهت ایجاد فضاهای مطالعه در مناطق مختلف اظهار داشت: در این خصوص توسعه کتابخانه‌ها در کشور همواره یکی از برنامه‌های مهم نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور است.

 

وي با اشاره به اهمیت ورود کتابخوانی به عرصه گفتمان فرهنگ عمومی و همچنین لزوم نهادینه کردن سنت اهدای کتاب در کشور، یادآور شد: در حال حاضر در کشور 3200 کتابخانه عمومی فعالیت دارند که بیش از 700 کتابخانه در مناطق روستایی است.

 

الله یاری افزود: در حال حاضر بیش از 286 کتابخانه نهادی و عمومی در استان اصفهان فعالیت می‌کنند که از این لحاظ استان اصفهان رتبه دوم کشور را دارا می باشد.

 

معاون توسعه کتابخانه‌ها و کتابخوانی نهاد در ادامه گفت: در شرایطی که شبکه توزیع  کتاب در کشور گسترده نیست و مردم دسترسی به  کتاب  ندارند، وجود کتابخانه‌های عمومی تا حدودی امکان دسترسی عادلانه مردم به کتاب را فراهم می‌کند.

 

بر اساس اعلام روابط عمومی اداره کل کتابخانه های عمومی استان اصفهان کتابخانه عمومی خالدآباد توسط خانواده خیراندیش همتی به یادبود فرزند مرحومشان و با 400میلیون ریال هزینه اولیه و بخشی از اعتبارات دولتی راه اندازی شد.

 

این کتابخانه در زمینی به وسعت هزار و 600متر مربع و زیر بنای 500متر مربع با حدود 5 هزار جلد کتاب در طبقه فوقانی شهرداری خالدآباد واقع شده است.

برچسب ها :
خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: