کد خبر: 21999
تاریخ انتشار: سه شنبه, 03 آذر 1394 - 21:31

داخلی

»

مطالب کتابداری

»

کتابخانه های عمومی

افتتاح بخش هرمزگان شناسی در کتابخانه میناب

بخش تخصصی هرمزگان شناسی در کتابخانه عمومی آل محمد(ص) میناب افتتاح گردید.
افتتاح بخش هرمزگان شناسی در کتابخانه میناب

 

به گزارش لیزنا، بخش تخصصی منابع و کتاب های منتشر شده از نویسندگان هرمزگانی با حضور جمعی از نویسندگان، اعضا انجمن کتابخانه های عمومی، کتابداران و معاون اداره کل کتابخانه های عمومی استان هرمزگان در کتابخانه عمومی آل محمد(ص) شهرستان میناب افتتاح گردید.

 

رئیس اداره کتابخانه های عمومی میناب با اشاره به فرهنگ و تاریخچه این شهرستان گفت: بخش هرمزگان شناسی به نام دانشمند، منجم و ریاضیدان قرن ششم هجری حسین ابن حاسب هرمزی نامگذاری شده است.

 

وی افزود: این دانشمند مینابی هفت کتاب جامع را در زمینه علوم زمان خود منتشر نموده که هم اکنون نسخه خطی این کتابها در کتابخانه آستان قدس رضوی نگهداری می شود و پس از رایزنی های فراوان نسخ چاپی این کتابها به کتابخانه آل محمد(ص) ارسال گردید.

 

علیرضا صبور گفت: در حال حاضر نیز محققین، پژوهش گران و نویسندگان زیادی در شهرستان میناب به فعالیت مشغول اند که به دلیل پراکندگی منابع در سطح استان برای تحقیق و پژوهش با مشکلات زیادی روبرو بودند.

 

وی با اشاره به این نکته که یکی از راه های ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی ورود عموم مردم به کتابخانه ها، تامین منابع و ایجاد انگیزه در یکایک افراد است گفت: با راه اندازی بخش هرمزگان شناسی در کتابخانه به رشد تعالی فرهنگ بومی کمک نموده و گامی در جهت سوق دادن عموم به تحقیق و پژوهش در باب فرهنگ اصیل مردم هرمزگان باشد.

 

رئیس اداره کتابخانه های عمومی میناب ضمن تشکر از نویسندگان بومی استان بیان کرد: از زمانی که ایده راه اندازی این بخش شکل گرفت نویسندگان شهرستان کتابهای منتشر شده خود را به این مرکز اهداء کرده و حتی نویسندگان شهرستان ها نیز کتاب های خود را به این کتابخانه ارسال نمودند.

 

صبور در پایان گفت: هم اکنون بیش از 300نسخه کتاب از نویسندگان هرمزگان یا با موضوع هرمزگان در این بخش قرار گرفته و امیدواریم با همکاری سایر سازمان ها، دانشگاهها و نویسندگان، تعداد منابع این بخش افزایش یابد.

 

بر اساس گزارش روابط عمومی کتابخانه های عمومی هرمزگان، بخش تخصصی هرمزگان شناسی شهرستان میناب با نام "حاسب هرمزی" با همکاری نویسندگان، اداره کل کتابخانه های عمومی، اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و به دست سهراب سعیدی نویسنده جوان و فعال مینابی افتتاح گردید.

برچسب ها :
خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: