کد خبر: 22010
تاریخ انتشار: چهارشنبه, 04 آذر 1394 - 16:06

داخلی

»

مطالب کتابداری

»

کتابخانه های عمومی

بازگشایی مجدد کتابخانه عمومی آیت‌الله طالقانی تهران

 اله‌یاری فومنی: شاداب‌سازی محیط‌های کتابخانه‌ای به کمک برخی نشانه‌ها و طراحی‌های سبک باعث می‌شود تا افراد در مواجهه با این تغییرات، نسبت به استفاده از خدمات کتابخانه‌ای رغبت بیشتری پیدا کنند.
بازگشایی مجدد کتابخانه عمومی آیت‌الله طالقانی تهران

 

به گزارش لیزنا، مراسم بازگشایی مجدد کتابخانه عمومی آیت‌الله طالقانی تهران روز چهارشنبه چهارم آذر با حضور محمد اله‌یاری فومنی معاون توسعه کتابخانه‌ها و کتابخوانی نهاد، علی نیکنام مدیرکل کتابخانه‌های عمومی تهران، اکرم نادری معاون اداره کل کتابخانه‌های عمومی تهران، مسئول و کتابداران این کتابخانه برگزار شد تا این کتابخانه قدیمی پس از طی کردن دوره نوسازی، مجدداً فعالیت‌های خود را آغاز کند.


محمد اله‌یاری فومنی معاون توسعه کتابخانه‌ها و کتابخوانی نهاد در این مراسم با تاکید بر لزوم گسترش کتابخانه‌ها در جامعه امروز اظهار داشت: برخلاف زندگی در خانه‌های قدیمی، امروزه فضای چندانی برای نگهداری کتاب در اختیار اهالی خانه قرار ندارد. زندگی در چنین شرایطی، لزوم تجهیز کتابخانه‌های عمومی به عنوان محیطی برای گسترش مطالعه را بیش از بیش یادآوری می‌کند.


وی در ادامه با اشاره به اهمیت بازسازی کتابخانه‌ها افزود: شاداب‌سازی محیط‌های کتابخانه‌ای به کمک برخی نشانه‌ها و طراحی‌های سبک باعث می‌شود تا افراد در مواجهه با این تغییرات، نسبت به استفاده از خدمات کتابخانه‌ای رغبت بیشتری پیدا کنند.


علی‌نیکنام مدیر‌کل کتابخانه‌های عمومی تهران نیز با اشاره به بازسازی کتابخانه عمومی آیت‌الله طالقانی گفت: با توجه به فرسوده بودن ساختمان کتابخانه، متاسفانه امکان سرویس‌دهی مناسب برای اعضای کتابخوان محیا نبود؛ به همین منظور اداره کل کتابخانه‌های عمومی تهران در راستای افزایش سطح عملکرد، ارتقای خدمات‌دهی و تکریم کتابداران و کتابخوانان اقدام به انجام عملیات بازسازی و تعمیرات کتابخانه کرد.


وی در تشریح تغییرات انجام پذیرفته در این کتابخانه، بیان کرد: انجام عملیات بازسازی شامل ساخت و احداث سرویس بهداشتی و نمازخانه، تعویض پنجره‌های فرسوده و اجرای دیوار و نصب پنجره‌های جدید، تعویض سیستم سرمایشی و گرمایشی و روشنایی، تعویض درب ورودی، تعویض سنگ‌فرش کف، رنگ‌آمیزی ساختمان، نماسازی، تعویض تجهیزات اداری و قفسه‌های فرسوده و مستهلک کتابخانه و نصب تابلوهایی به منظور ترویج فرهنگ کتابخوانی در دیوارهای کتابخانه از جمله اقدامات انجام شده است.


نیکنام همچنین اضافه کرد: انتقال کتابخانه پیک فرهنگ ویژه ایثارگران و معلولین از کتابخانه مرکزی تهران (پارک شهر) به این کتابخانه نیز یکی دیگر اقدامات انجام شده در بازسازی کتابخانه عمومی آیت‌الله طالقانی است. همچنین قرار است در آینده نزدیک در جوار این کتابخانه، اولین گذر کتاب کشور نیز افتتاح شود.


مریم رحمانی رحمانی مسئول کتابخانه عمومی آیت‌الله طالقانی تهران نیز با اشاره به قدمت خدمات‌رسانی توسط این کتابخانه گفت: این کتابخانه از کتابخانه‌های قدیمی تهران است که سابقه خدمت‌رسانی 50 ساله را در کارنامه کاری خود دارد. افراد زیادی در منطقه به این کتابخانه وابسته‌اند و امید است که این تغییرات، جذب بیشتر افراد به این مرکز فرهنگی را موجب شود.


کتابخانه عمومی آیت‌الله طالقانی در منطقه 13تهران (خیابان شهید منتظری)، قدمتی در حدود 50 سال دارد و در حال حاضر نیز با یکهزار و نهصد و شصت و نه عضو آماده خدمت‌رسانی به علاقه‌مندان کتاب و کتابخوانی است.

برچسب ها :
خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: