کد خبر: 22016
تاریخ انتشار: چهارشنبه, 04 آذر 1394 - 17:14

داخلی

»

مطالب کتابداری

»

کتابخانه های عمومی

نخستین نشست «کتاب‌خوان» مدرسه‌ای در ورامین

با تلاش همکاران کتابخانه ولیعصر ورامین  نخستین نشست کتاب‌خوان ویژه کودک و نوجوان درمدرسه دخترانه شهید  رستمرودی شهرستان ورامین  برگزار شد.
نخستین نشست «کتاب‌خوان» مدرسه‌ای در ورامین

 

 

به گزارش لیزنا؛ به همت اداره کتابخانه های عمومی و با همکاری اداره آموزش وپرورش شهرستان ورامین نشست کتابخوان ویژه کودک ونوجوان به میزبانی مدرسه  دخترانه شهید رستمرودی(دوره اول)  برای نخستین بار در روز دوشنبه مورخه 2/9/94 ازساعت 14الی 16درمحل نمازخانه مدرسه با حضور دانش آموزان این مدرسه برگزار شد.

 

بر اساس اعلام ستاد خبری اداره کل کتابخانه های عمومی استان تهران در این نشست 8 نفر به معرفی کتاب  خود پرداختند.

 

قدر پدر و مادر خود را بیشتر بدانید

اکرم محسن پور مسول کتابخانه ولیعصر کتاب بهشت فراموش شده: قدر پدر و مادر خود را بیشتر بدانید اثر مهدی خدامیان آرانی را به عنوان اولین کتاب در این نشست ارائه داد.

 

سه شنبه ها با موری

مریم قدرت آبادی، از معلمان مدرسه به معرفی کتاب سه شنبه ها با موری نوشته میچ آلبوم پرداخت. داستان واقعی درباره مبارزه باورنکردنی و اعجاب انگیز پروفسور شوارتز موری با بیماری سخت و لاعلاج ای.ال.اس است. این بیماری، به تدریج اعضا و جوارح اصلی بدن را از کار می اندازد و باعث مرگ سلولی بافت ها و ماهیچه ها میگردد. موری مرگ را پذیرفته است، او خواهد مرد اما در واپسین روزهای زندگی میخواهد به کمال انسانی برسد.

 

مقام زیارت امام حسین (ع)

کتابخوان سوم فهیمه جعفری دانش آموز پایه هشتم  بود که کتاب مقام زیارت امام حسین (ع) را معرفی کرد در  این کتاب همانگونه که از عنوانش مشخص است نکاتی پیرامون مقام و منزلت زیارت امام حسین (ع) مطرح شده است.

 

بچه های کارون

معصومه حیدری دانش آموز پایه هشتم به عنوان چهارمین کتابخوان، کتاب بچه های کارون را برای این نشست انتخاب کرده بود. بچه‌های کارون درباره اشغال و آزادسازی خرمشهر از نگاه چند نوجوان است که در کنار رود کارون در سنگر نیروهای ایرانی به سر می برند و شرح ماجراهایی ا‌ست که در زمان جنگ برای آن‌ها اتفاق افتاده است. احمد دهقان، نویسنده‌ بچه‌های کارون،  در این رمان تلاش کرده از چشم‌اندازی متفاوت به جنگ نگاه کند، طوری که برای گروه سنی نوجوان جالب و خوش خوان باشد. به گفته‌‌ نویسنده‌ این کتاب، «بچه‌های کارون» که برای گروه سنی نوجوان نوشته شده، نیم نگاهی نیز به طنز دارد و شخصیت‌هایی طناز و شوخ ماجراها را پیش می‌برند.

 

قصه های شاهنامه فردوسی

خانم لیلا فاطمی کلش کتابدار کتابخانه ولیعصر ورامین کتاب قصه های شاهنامه فردوسی نوشته اسدالله شعبانی را معرفی کرد.  این کتاب که نشر پیدایش منتشر کرده است. در این کتاب پنچاه و سه داستان از شاهنامه فردوسي، شاعر گرانقدر ايراني سده چهارم و پنجم هجري، انتخاب و به نظم و نثر بازنويسي شده است.

 

امیرحسین و چراغ جادو

کتابخوان ششم، گیسو هنرمند بود که کتاب امیرحسین و چراغ جادو را معرفی کرد. این کتاب نوشته ابراهیم حسن بیگی هست. امیر حسین و چراغ جادو داستان پسری 14 ساله است که چراغی جادویی پیدا می کند و بعد از مدتی به وجود بچه غولی در آن پی می برد. امیر حسین می خواهد بدون هیچ تلاشی به آرزوهای خود برسد اما بچه غول با رفتار و عمل خود به او نشان می دهد که خواسته اش منطقی نیست و برای رسیدن به آرزوها باید تلاش کرد.

 

راز مثل های ما

زهرا سنگبری دانش آموز  پایه هشتم کتابخوان هفتم به ارائه معرفی کتاب خود با عنوان راز مثل های ما پرداخت. زبان شیرین فارسی پر از مثلهای دلپذیر و خواندنی است مثلهای فارسی قصه دارند. این کتاب بهترین منبع برای شنیدن این قصه های زیبا درباره مثل هاست. این دانش آموز ضمن ارائه چند مثل و بیان ز مینه کاربرد آن در زبان فارسی، معادل انگلیسی چندین مثل فارسی را نیز بیان کردند.

 

قصه های قرآنی راه و چاه

 آخرین ارائه را  فاطمه کلامی از دانش آموزان پایه هشتم این مدرسه انجام داد. این دانش آموز کتاب قصه های قرآنی راه و چاه را معرفی کرد. این کتاب که نوشته شهرام شفیعی می باشد شامل 24 قصه قرآنی هست که به زبان ساده و کودکانه نگاشته شده است نشر طلایی این کتاب را منتشر کرده است.

برچسب ها :
خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: