کد خبر: 22077
تاریخ انتشار: سه شنبه, 10 آذر 1394 - 11:12

داخلی

»

مطالب کتابداری

»

کتابخانه های عمومی

بازگشائی مجدد «کتابخانه ولایت» قرچک

  با حضور فرماندار، مسئولان و کتابداران شهرستان قرچک، استان تهران، کتابخانه ولایت بازگشائی مجدد شد.
بازگشائی مجدد «کتابخانه ولایت» قرچک

 

 

به گزارش لیزنا؛ با حضور مسعود مرسل‎پور فرماندار، جعفرکاظمی رئیس اداره ارشاد، مسئولان و کتابداران شهرستان قرچک کتابخانه ولایت بازگشائی مجدد شد.

 

 مرسل‌پور در دیدار با مسئولان و کتابدارن و طی بازدید از کتابخانه ولایت که به مناسبت بزرگداشت هفته کتاب، کتابخوانی و کتابدار صورت گرفت، با تکریم مقام کتابداران افزود: کتابداران ترویج دهنده اندیشه و تفکر هستند .

 

وی بیان کرد: اگر کتابخوانی ترویج پیدا کند خیلی از رفتارها در جامعه تغییر خواهد کرد. مطالعه عامل اصلی پیشرفت بسیاری از کشورهاست .

 

رئیس انجمن کتابخانه های عمومی شهرستان قرچک ادامه داد: در کشور نیز به نسبت قبل ترقی خوبی داشتیم به خصوص در دولت تدبیر و امید که بیش از سه میلیون کتاب منتشر شده است. نشر سه میلیون کتاب در دو سال بیانگر این است که در حال حرکت به سمت مطالعه بیشتر هستیم .

 

وی گفت: در شهرستان قرچک نیز به تبع از کشور و استان باید برنامه ریزی خوبی برای تشویق و ترغیب مردم به مطالعه صورت گیرد منتهی این برنامه ها باید بومی سازی شوند .

این مسئول همچنین بر برگزاری نشست های ترویج مطالعه با گروههای مختلف اجتماعی از جمله دانش آموزان، اصناف، دانشجویان و ... تأکید کرد .

 

بیات، رئیس اداره کتابخانه های عمومی در ادامه گفت: کتابخانه ولایت در سال 90 در اختیار کتابخانه های عمومی قرار گرفت و با پیگیری اداره کتابخانه ها و اعضای انجمن کتابخانه های شهرستان توانستیم سال گذشته طبقه فوقانی کتابخانه را با همکاری شهرداری و شورای اسلامی شهر در اختیار کتابخوانان قرار دهیم، امسال نیز بخش کودک، سالن مطالعه بانوان و نمازخانه به آن اضافه شد .

وی با بیان اینکه در مجموع 60 هزار جلد کتاب در کتابخانه های سطح شهرستان وجود دارد، افزود: همچنین دو هزارجلد کتاب سفارش داده شده که در همین هفته ارسال خواهد شد.

 

بیات با بیان اینکه کتابخانه های جنت، اقبال لاهوری و شهید مطهری در حال خدمت رسانی به عموم شهروندان قرچکی هستند و تمام سنین و اقشار مختلف در این کتابخانه ها عضویت دارند، یادآور شد: برنامه های مختلفی در هفته کتابخوانی به اجرا درآمد که از جمله آن می توان به جلسات نقد و بررسی کتاب، مسابقه کتابخوانی، نقاشی و پیامکی، نشست کتابخانه مدرسه ای، جلسات مکرر قصه گویی، داستان خوانی، مقاله نویسی، نشست مادران قصه گو و ... اشاره کرد.

 

گقتنی است در پایان این بازدید، فرماندار عضو افتخاری کتابخانه ولایت شد.

برچسب ها :
خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: