بازگشائی مجدد «کتابخانه ولایت» قرچک

 

 

به گزارش لیزنا؛ با حضور مسعود مرسل‎پور فرماندار، جعفرکاظمی رئیس اداره ارشاد، مسئولان و کتابداران شهرستان قرچک کتابخانه ولایت بازگشائی مجدد شد.

 

 مرسل‌پور در دیدار با مسئولان و کتابدارن و طی بازدید از کتابخانه ولایت که به مناسبت بزرگداشت هفته کتاب، کتابخوانی و کتابدار صورت گرفت، با تکریم مقام کتابداران افزود: کتابداران ترویج دهنده اندیشه و تفکر هستند .

 

وی بیان کرد: اگر کتابخوانی ترویج پیدا کند خیلی از رفتارها در جامعه تغییر خواهد کرد. مطالعه عامل اصلی پیشرفت بسیاری از کشورهاست .

 

رئیس انجمن کتابخانه های عمومی شهرستان قرچک ادامه داد: در کشور نیز به نسبت قبل ترقی خوبی داشتیم به خصوص در دولت تدبیر و امید که بیش از سه میلیون کتاب منتشر شده است. نشر سه میلیون کتاب در دو سال بیانگر این است که در حال حرکت به سمت مطالعه بیشتر هستیم .

 

وی گفت: در شهرستان قرچک نیز به تبع از کشور و استان باید برنامه ریزی خوبی برای تشویق و ترغیب مردم به مطالعه صورت گیرد منتهی این برنامه ها باید بومی سازی شوند .

این مسئول همچنین بر برگزاری نشست های ترویج مطالعه با گروههای مختلف اجتماعی از جمله دانش آموزان، اصناف، دانشجویان و ... تأکید کرد .

 

بیات، رئیس اداره کتابخانه های عمومی در ادامه گفت: کتابخانه ولایت در سال 90 در اختیار کتابخانه های عمومی قرار گرفت و با پیگیری اداره کتابخانه ها و اعضای انجمن کتابخانه های شهرستان توانستیم سال گذشته طبقه فوقانی کتابخانه را با همکاری شهرداری و شورای اسلامی شهر در اختیار کتابخوانان قرار دهیم، امسال نیز بخش کودک، سالن مطالعه بانوان و نمازخانه به آن اضافه شد .

وی با بیان اینکه در مجموع 60 هزار جلد کتاب در کتابخانه های سطح شهرستان وجود دارد، افزود: همچنین دو هزارجلد کتاب سفارش داده شده که در همین هفته ارسال خواهد شد.

 

بیات با بیان اینکه کتابخانه های جنت، اقبال لاهوری و شهید مطهری در حال خدمت رسانی به عموم شهروندان قرچکی هستند و تمام سنین و اقشار مختلف در این کتابخانه ها عضویت دارند، یادآور شد: برنامه های مختلفی در هفته کتابخوانی به اجرا درآمد که از جمله آن می توان به جلسات نقد و بررسی کتاب، مسابقه کتابخوانی، نقاشی و پیامکی، نشست کتابخانه مدرسه ای، جلسات مکرر قصه گویی، داستان خوانی، مقاله نویسی، نشست مادران قصه گو و ... اشاره کرد.

 

گقتنی است در پایان این بازدید، فرماندار عضو افتخاری کتابخانه ولایت شد.