کد خبر: 22085
تاریخ انتشار: چهارشنبه, 11 آذر 1394 - 10:01

داخلی

»

مطالب کتابداری

»

کتابخانه های عمومی

نشست کتابخوان مدرسه‌ای در قرچک برگزار شد

  نشست کتابخوان مدرسه ای با تلاش ام لیلا رفیع پور مسئول کتابخانه عمومی اقبال لاهوری، شهرستان قرچک، استان تهران، در دبستان دخترانه شهید تیمسار فلاحی برگزار شد.
نشست کتابخوان مدرسه‌ای در قرچک برگزار شد

 

 

به گزارش لیزنا، در هفته کتاب نشست کتابخوان مدرسه ای با حضور آمنه بیات، رئیس اداره کتابخانه های عمومی شهرستان قرچک، مهدی نیکبخت رئیس اداره آموزش و پرورش، مسئولان کتابخانه ها، معلمان و دانش آموزان برگزار شد.

 

 بر اساس اعلام ستاد خبری اداره کل کتابخانه های عمومی استان تهران، در این نشست دانش آموزان  به معرفی کتابهای انتخابی خود پرداختند که خلاصه ای از کتاب های ارائه شده به شرح زیر است:

 

اولین داستان کتاب " دو فرشته، دو برادر " نوشته فریبا کلهر، نشر محراب قلم که توسط زهرا سلطانی ارائه شد.

 سلطانی با اشاره به خلاصه داستان گفت: این کتاب درباره جانشینی پیامبر (ص) می باشد که دوازده بخش دارد ودر هر بخش به ترتیب نحوه انتخاب حضرت علی (ع) به عنوان جانشین خود بیان شده است . وی گفت: در یک مهمانی ، پیامبر (ص) برای بستگان خود که چهل و یک نفر بودند می پرسند از جمع که چه کسی می خواهد برای همیشه برادر و در کنار من باشد؟ و سه بار این سوال را می پرسند و هر سه بار حضرت علی حضرت (ع) پاسخ می دهد.

 

دومین داستان کتاب "بازِ پادشاه و پیرزن " نوشته پرویز امینی، نشر وزیر که توسط فاطمه حسن زاده ارائه شد.

حسن زاده با اشاره به خلاصه داستان گفت: این کتاب از مجموعه داستانهای مثنوی معنوی است و حکایت پادشاهی می باشد که یک باز دارد و آن را در ناز و نعمت پرورش داده بود. اما روزی برای اینکه آزاد باشد از کاخ پادشاه بیرون می رود و وارد خانه یک پیرزن می شود اما پیرزن باز را می گیرد و پرهای آن را قیچی می کند . باز تازه متوجه می شود که چه اشتباهی کرده و از کاخ پادشاه بیرون آماده است.

 

سومین داستان کتاب " قصه های شاهنامه" نوشته حسین فتاحی، نشر پیام محراب که توسط زهرا میکائیلی ارائه شد.

میکائیلی با اشاره به خلاصه داستان گفت :این کتاب از مجموعه داستانهای شاهنامه می باشد و درباره داستان رستم و اکوان دیو است . روزی یک دهقانی سراسیمه به کاخ کیخسرو می رود و می گوید یک جاندار عجیب با بدن طلایی به گله ی حیوانات آنها حمله کرده است و به پادشاه شکایت می کند . کیخسرو می گوید آن جانور عجیب اکوان دیو است و تنها رستم می تواند با آن بجنگد و به دنبال رستم می فرستند و رستم او را از بین می برد.

 

چهارمین داستان کتاب " رهایی از اضطراب" نوشته ماندی مایکلین، نشر سروش که توسط زهرا فرجی ارائه شد.

فرجی با اشاره به خلاصه کتاب گفت :این کتاب در چند بخش به توضیح اضطراب پرداخته است . اول اینکه اضطراب چیست ؟ و در چه شرایطی ما دچار اضطراب می شویم و نحوه ی مقابله با اضطراب را برای بچه ها آموزش می دهد.

 

پنجمین داستان کتاب "یک شهید سرمشق ما" نوشته رفیع افتخار ، نشر بوستان کتاب که توسط زهرا حسین زاده ارائه شد.

حسین زاده با اشاره به خلاصه داستان گفت :معلمی سر کلاس از دانش آموزان می خواهد درباره زندگی شهداء تحقیق کنند و انشاء بنویسند که یکی از دانش آموزان کلاس بعد از کلی پرس و جو از دوستان و آشنایان و مطالعه زندگینامه شهیدان در کتابخانه سعی در انتخاب زندگینامه یک شهید دارد. و در این بین سوالی برای او پیش می آید که چرا از ما خواستند زندگی یک شهید را بررسی کنیم؟ که بعد از انتخاب زندگینامه شهید محمد طره چی طوسی به جواب سوال خود می رسد.

 

ششمین داستان کتاب "صرفه جویی در مصرف انرژی" نوشته محمد رضا هراتی ، نشر فنی ایران که توسط مهدیه فعله گری ارائه شد.

فعله گری با اشاره به خلاصه کتاب گفت :این کتاب درباره نحوه صحیح استفاده از انرژی ،  انواع انرژیهای که وجود دارد و راههای جلوگیری از هدر رفتن انرژی را توضیح داده است.

 

گفتنی است در پایان این برنامه از دانش آموزان کتابخوان تقدیر به عمل آمد.

 

 

برچسب ها :
خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: