کد خبر: 22508
تاریخ انتشار: شنبه, 19 دی 1394 - 10:43

داخلی

»

مطالب کتابداری

»

کتابخانه های عمومی

بازدید از کتابخانه «استاد معین» مهرشهر

فرماندار ویژه شهرستان کرج در بازدید از کتابخانه مهرشهر از توسعه کتابخانه ها و فضای آن ها با بهره مندی از ظرفیت های مردم و خیرین تاکید کرد.
بازدید از کتابخانه «استاد معین» مهرشهر

به گزارش لیزنا، محمد تقی ایرانی، فرماندار ویژه شهرستان کرج در بازدید از کتابخانه مهرشهر از توسعه کتابخانه ها و فضای آن ها با بهره مندی از ظرفیت های مردم و خیرین تاکید کرد. دکتر محمد تقی ایرانی فرماندار ویژه شهرستان کرج ظهر روز چهارشنبه 16 دی ماه 1394 به همراه مدیرکل کتابخانه های عمومی استان البرز از کتابخانه استاد معین مهرشهر کرج دیدار و با ابراز خرسندی از اقدامات صورت گرفته در این کتابخانه عمومی گفت که از ظرفیت های مردمی و علاقه مندان به حوزه علم و دانش بیش از پیش می توان بهره برد و با بهره مندی از این ظرفیت، کتابخانه ها و فضای کتابخانه های موجود در کرج را توسعه داد.


رمضان حیدری، رئیس انجمن کتابخانه های عمومی شهرستان کرج در ادامه افزود: ملت ایران همواره در طول تاریخ دارای  پیشینه و جایگاه بسیار ارزشمندی در حوزه علم و دانش بوده است و مردم ایران به جهانیان ثابت کرده اند که در دنیا در چه جایگاه والای علمی و دانشی قرار دارند؛ اما متاسفانه زیرساخت ها و امکانات لازم که یکی از آن ها وجود کتابخانه ها به نسبت سرانه مطالعه است، در استان مناسب نیست. خیرین استان البرز که در مدرسه سازی و موارد دیگر در کشور  نمونه هستند می توانند به کمک اداره کل کتابخانه ها بشتابند تا مردم از وجود کتابخانه و فضاهای آن بهره مند گردند.


حجت الاسلام فلاح، مدیرکل کتابخانه های عمومی استان البرز ضمن تقدیر از توجه فرماندار کرج به مقوله کتاب و کتابخوانی گفت: آنچه که مشخص است اداره کل کتابخانه های عمومی با توجه به تراکم جمعیتی و گستردگی استان و نیاز مردم، به تنهایی قادر نیست کمبودهای موجود را که سالیان است این استان و شهر کرج به همراه خود یدک می کشد را جبران کند اما آنچه که ما را به آینده کتابخانه های عمومی در البرز امیدوار خواهد کرد در ابتدا توکل به خداوند و سپس مردم و مسئولین همدل در البرز است.


وی افزود: یکی از مواردی که به طور جدی و مداوم در جلسات انجمن های استان و شهرستان کرج پی گیری شده است احداث کتابخانه مرکزی است که امیدواریم این پیگیری ها در آینده نزدیک به ثمر نشسته و مردم و جوانان از این موهبت بهره مند شوند.


مدیرکل کتابخانه های عمومی استان البرز با اشاره به کمبود زمین و در اختیار نبودن برخی منابع گفت: در سال جاری اداره کل کتابخانه های عمومی استان توانست اقدامات موثری را در توسعه کتابخانه ها و فضاها انجام دهد اما با توجه به ظرفیت استان این تعداد کتابخانه و فضای موجود جوابگو نیست و علی رغم مشارکت مثبت  خیرین عزیز با مشکل عدم وجود زمین مواجه شدیم و حتی توسعه برخی از کتابخانه ها به همین علت امکان پذیر نیست و مسئولین استانی و شهرستانی باید اداره کل و نهاد کتابخانه ها را یاری دهند و به توسعه کتابخوانی در کشور کمک کنند.

برچسب ها :
خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: