کد خبر: 22537
تاریخ انتشار: یکشنبه, 20 دی 1394 - 21:18

داخلی

»

مطالب کتابداری

»

کتابخانه های عمومی

مسئولان به نبود قرائتخانه در اردبیل توجه کنند

مدیرکل کتابخانه های عمومی استان خواستار توجه جدی مسئولان به نبود قرائتخانه در اردبیل شد.
مسئولان به نبود قرائتخانه در اردبیل توجه کنند

به گزارش لیزنا، رباب عزیزخانی، مدیر کل کتابخانه های عمومی استان اردبیل با اشاره به انبوه مراجعین به کتابخانه های عمومی در ایام امتحانات، اظهارداشت: همه ساله در ایام امتحانات شاهد هستیم که دانش آموزان و دانشجویان با مراجعه به کتابخانه های عمومی، از فضای سالن های مطالعه جهت مطالعه کتابهای درسی و امتحانی استفاده میکنند لیکن به دلیل حجم انبوه مراجعین و کمبود میز و صندلی و فضای مطالعه در کتابخانه ها، بسیاری از این عزیزان نمی توانند از فضای موجود بهره ببرند.

 

وی افزود: از طرف دیگر باید در نظر داشته باشیم که طبق ضوابط نهاد کتابخانه های عمومی کشور، فضای سالن های مطالعه فقط جهت استفاده اعضا برای مطالعه کتاب های به امانت گرفته شده است و نه برای مطالعه کتابهای درسی اما متأسفانه با توجه به نبود قرائتخانه در سطح شهر، تلقی برخی افراد از کتابخانه های عمومی، فضایی برای مطالعه کتب درسی است.

 

عزیزخانی در بخش دیگری از سخنان خود، ساخت قرائتخانه را از مهمترین نیازهای علمی فرهنگی اردبیل دانسته و اضافه کرد: مطالعه کتب درسی در ایام امتحانات باید در قرائتخانه ها صورت گیرد از طرف دیگر،  ساخت قرائتخانه از وظایف شهرداری است که امیدوارم با حسن توجه اعضای محترم شورای شهر و شهردار تلاشگر اردبیل، شاهد ساخت آن در نقاط مختلف اردبیل باشیم.

 

این مسئول، ترافیک بوجود آمده در محوطه کتابخانه مرکزی اردبیل را از جمله پیامدهای معضل نبود قرائتخانه بیان کرده و تصریح نمود: متأسفانه وضعیتی پیش آمده که بسیاری از اعضای کتابخانه که قصد امانت و مطالعه کتابهای غیر درسی را دارند، با مشکل کمبود فضا برای پارک خودرو، کمبود فضا برای مطالعه و حتی نبود میز و صندلی کافی مواجه شده اند.

 

مشاور استاندار در امور کتاب و کتابخانه ها، انبوه مراجعه کنندگان به کتابخانه ها را یادآور شده و بیان کرد: در حالیکه کتابخانه ها از کمبود منابع مالی و عدم پرداخت کامل نیم درصد سهم کتابخانه های عمومی توسط شهرداریها رنج میبرند، دانش آموزان و دانشجویانی که به علت نبود قرائتخانه به کتابخانه مراجعه میکنند باعث مشکلات دوچندان شده اند که رفع آن و  کمک به این قشر در قالب توسعه فضاهای مطالعه در کتابخانه ها، نیازمند کمک مالی نهادهای متولی استان و مسئولان ارشد است.

برچسب ها :
خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: