کد خبر: 22541
تاریخ انتشار: دوشنبه, 21 دی 1394 - 10:10

داخلی

»

مطالب کتابداری

»

کتابخانه های عمومی

بازدید از کتابخانه های روستایی نظرآباد

مدیرکل کتابخانه های عمومی استان البرز با همراه کارشناسان حوزه کتابخوانی از کتابخانه های عمومی روستایی نظرآباد بازدید و به بررسی شاخص ها و وضعیت موجود ، رفع موانع و مسایل کتابخانه پرداختند.
بازدید از کتابخانه های روستایی نظرآباد

 

به گزارش لیزنا، حجت الاسلام فلاح با همراه کارشناسان حوزه کتابخوانی از کتابخانه های عمومی روستایی نظرآباد در سفریک روزه بازدید و به بررسی شاخص ها و وضعیت موجود و رفع موانع و مسایل کتابخانه پرداختند.

 

در این سفره یک روزه ،مدیرکل کابخانه های استان که آقایان کاظم قاسمی کارشناس منابع،حسن ابوالحسنی کارشناس فرهنگی و سرکار خانم علیشاهی کارشناس امور کتابخانه ها ایشان را همراهی می کردند به بازدید از کتابخانه های روستایی شهرستان نظرآباد پرداختند.این تیم  پس از بازدید از محیط و داخل کتابخانه در طی جلسه ای به بررسی وضعیت شاخص های کتابخوانی در هر کتابخانه پرداختند و مشکلات و مسایلی که منجر به کاهش آماری برخی شاخص ها مثل امانت و عضو و همچنین اجرای برنامه های جانبی ترویج کتابخوانی پرداخته شد و برای برخی نیازهای کتابخانه در همان جلسه تصمیم گیری و دستوراتی نیز از سوی مدیرکل کتابخانه های عمومی استان صادر شد.

 

حجت الاسلام فلاح دراین سفر خود به کتابخانه امام جواد (ع) روستای احمد آباد ، کتابخانه امام حسن (ع) روستای بختیار ، کتابخانه شهید کشن روستا روستای حاجی بیگ ، کتابخانه آیت الله نجم آبادی روستای نجم آباد و کتابخانه عمومی پیامبر اعظم (ص) شهرک آزادگان سرکشی کرد. وی با اشاره به لزوم تقویت منابع کتابخانه ای و رفع فوری نیازهای موجود هر کتابخانه گفت: وقتی منابع و امکانات لازم برای رفع نیازهای یک کتابخانه وجوددارد دلیلی ندارد از سوی مسئولین پیگیری نشود. مسئولین کتابخانه و کتابداران عزیز باید با دلسوزی و انگیزه بیشتری برای رشد فرهنگی جامعه خود تلاش کنند. بلاشک وظیفه ما کتابداران در قبال آبادی و آبادانی فرهنگی جامعه خود خطیر و قابل اهمیت است.

 

شمس الله فلاح افزود: گاهی اوقات باید به فرموده رهبری عزیز برای فرهنگ باید خود را فدا کنیم . امروز این فداکاری در انگیزه و تلاش مضاعف ما کتابداران نهفته است. نباید کتابخانه های روستایی ما هیچ تفاوتی با کتابخانه های شهری از حیثت ارائه خدمات و اجرای برنامه های مختلف کتاب و کتابخوانی داشته باشد.

 

مدیرکل کتابخانه های عمومی استان البرز ادامه داد: توجه به برنامه های بخش کودک از پیگیری های و اولویت های اصلی ما در کتابخانه های های روستایی است . باید تلاش کنیم تا فرزندان جامعه خود را با فضای مطالعه آشنا کنیم. عادت دهیم و برای بالندگی و ارتقای جامعه خود بی تفاوت نباشیم. این یعنی همان ایثار و جهاد مدنظر اسلام و قرآن عزیز؛

 

 گفتنی است، سفرهای دور دوم مدیرکل کتابخانه های عمومی استان به شهرها و روستاهای استان با رویکرد توجه به شاخص های کتابخوانی در دو ماه پایانی سال همچنان ادامه خواهد داشت.

برچسب ها :
خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: