بازدید از کتابخانه های روستایی نظرآباد

 

به گزارش لیزنا، حجت الاسلام فلاح با همراه کارشناسان حوزه کتابخوانی از کتابخانه های عمومی روستایی نظرآباد در سفریک روزه بازدید و به بررسی شاخص ها و وضعیت موجود و رفع موانع و مسایل کتابخانه پرداختند.

 

در این سفره یک روزه ،مدیرکل کابخانه های استان که آقایان کاظم قاسمی کارشناس منابع،حسن ابوالحسنی کارشناس فرهنگی و سرکار خانم علیشاهی کارشناس امور کتابخانه ها ایشان را همراهی می کردند به بازدید از کتابخانه های روستایی شهرستان نظرآباد پرداختند.این تیم  پس از بازدید از محیط و داخل کتابخانه در طی جلسه ای به بررسی وضعیت شاخص های کتابخوانی در هر کتابخانه پرداختند و مشکلات و مسایلی که منجر به کاهش آماری برخی شاخص ها مثل امانت و عضو و همچنین اجرای برنامه های جانبی ترویج کتابخوانی پرداخته شد و برای برخی نیازهای کتابخانه در همان جلسه تصمیم گیری و دستوراتی نیز از سوی مدیرکل کتابخانه های عمومی استان صادر شد.

 

حجت الاسلام فلاح دراین سفر خود به کتابخانه امام جواد (ع) روستای احمد آباد ، کتابخانه امام حسن (ع) روستای بختیار ، کتابخانه شهید کشن روستا روستای حاجی بیگ ، کتابخانه آیت الله نجم آبادی روستای نجم آباد و کتابخانه عمومی پیامبر اعظم (ص) شهرک آزادگان سرکشی کرد. وی با اشاره به لزوم تقویت منابع کتابخانه ای و رفع فوری نیازهای موجود هر کتابخانه گفت: وقتی منابع و امکانات لازم برای رفع نیازهای یک کتابخانه وجوددارد دلیلی ندارد از سوی مسئولین پیگیری نشود. مسئولین کتابخانه و کتابداران عزیز باید با دلسوزی و انگیزه بیشتری برای رشد فرهنگی جامعه خود تلاش کنند. بلاشک وظیفه ما کتابداران در قبال آبادی و آبادانی فرهنگی جامعه خود خطیر و قابل اهمیت است.

 

شمس الله فلاح افزود: گاهی اوقات باید به فرموده رهبری عزیز برای فرهنگ باید خود را فدا کنیم . امروز این فداکاری در انگیزه و تلاش مضاعف ما کتابداران نهفته است. نباید کتابخانه های روستایی ما هیچ تفاوتی با کتابخانه های شهری از حیثت ارائه خدمات و اجرای برنامه های مختلف کتاب و کتابخوانی داشته باشد.

 

مدیرکل کتابخانه های عمومی استان البرز ادامه داد: توجه به برنامه های بخش کودک از پیگیری های و اولویت های اصلی ما در کتابخانه های های روستایی است . باید تلاش کنیم تا فرزندان جامعه خود را با فضای مطالعه آشنا کنیم. عادت دهیم و برای بالندگی و ارتقای جامعه خود بی تفاوت نباشیم. این یعنی همان ایثار و جهاد مدنظر اسلام و قرآن عزیز؛

 

 گفتنی است، سفرهای دور دوم مدیرکل کتابخانه های عمومی استان به شهرها و روستاهای استان با رویکرد توجه به شاخص های کتابخوانی در دو ماه پایانی سال همچنان ادامه خواهد داشت.