برگزاری جلسات نقد کتاب در شهرستان زیرکوه

 

به گزارش لیزنا، کتاب های «کربلا مبارزه با پوچی ها» و «کوچکترین سرباز عاشورا» در کتابخانه های عمومی شهرستان زیرکوه نقد و بررسی شدند.

 

کتاب «کربلا مبارزه با پوچی ها»، نوشته اصغر طاهر زاده از انتشارات لب المیزان با موضوع واقعه کربلا در کتابخانه «شهدای غزه زهان» مورد نقد و بررسی قرار گرفت. کتاب حاضر مجموعه ای از سخنرانی های استاد اصغر طاهرزاده است. فضای سخنرانی و حالت حضوری آن به گونه ایست که خواننده خود را در صحنه کربلا و در کنار امام حسین (ع) و سایر یاران ایشان احساس می کند. این کتاب، صرفاً به واقعه کربلا نپرداخته، بلکه ریشه ها و نتایج و نگرش تحلیلی به واقعه کربلا را بررسی کرده است. کتاب «کربلا مبازرزه با پوچی ها» کربلا و شخصیت هایی که در آن حضور داشتند را به درستی تحلیل می کند و در نهایت نتیجه گیری می کند که چطور از کربلا درس بگیریم و آن را در جامعه امروزی خود پیاده کنیم.

 

کتاب «کوچکترین سرباز عاشورا»، نوشته افسانه موسوی گرمارودی از انتشارات زیتون است که در کتابخانه «علاءالدین محمد آبیزی» مورد نقد و بررسی قرار گرفت. این کتاب  در سال 1386 و در 12 صفحه به چاپ رسیده است. در این کتاب مصور و رنگی که برای گروه سنی «ب» و «ج» به چاپ رسیده است، واقعه کربلا و شهادت حضرت علی اصغر (ع) از زبان خود آن حضرت بازگو می شود. همچنین صحبت های آن حضرت با کودکان در مورد تشنگی در صحرای کربلا و ساقی شدن حضرت عباس (ع)، عموی بزرگوارشان نیز در این کتاب آمده است. حضرت علی اصغر (ع) با بچه ها از بهشت و آب روان و گوارایی که در آنجا روان است، سخن می گوید.