کد خبر: 22565
تاریخ انتشار: چهارشنبه, 23 دی 1394 - 11:31

داخلی

»

مطالب کتابداری

»

کتابخانه های عمومی

برگزاری «تئاتر کتاب» برای دانش آموزان

مدیران کل کتابخانه های عمومی و کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان اردبیل بر لزوم اجرای طرح تئاتر کتاب برای دانش آموزان تأکید کرد.
برگزاری «تئاتر کتاب» برای دانش آموزان

به گزارش لیزنا، در جلسه ای که به منظور ترغیب دانش آموزان به کتابخوانی و مطالعه و با حضور رباب عزیزخانی، مدیرکل کتابخانه های عمومی، هاجر جمادیه، مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، خانی،  کارشناس فرهنگی و هنری آموزش و پرورش و شاهد مجتهد زاده، کارگردان تئاتر و نمایشنامه نویس در کتابخانه مرکزی اردبیل ترتیب یافته بود، ضمن تفاهم و اجماع نظر در خصوص اجرای منظم تئاتر با موضوع کتاب برای دانش آموزان، مقرر شد جزئیات برگزاری این طرح در قالب تفاهم نامه مشخص شود.

 

مدیرکل کتابخانه های عمومی استان در این جلسه با اشاره به اهمیت علاقه مند کردن دانش آموزان به مطالعات غیردرسی، کتابخوانی را یکی از مهمترین راه های توسعه فرهنگی و رشد آگاهی های عمومی دانست.

 

رباب عزیزخانی، حجم انبوه تکالیف درسی را یکی از علل دوری دانش آموزان از علایق علمی ، فرهنگی و هنری این قشر بیان کرده و افزود: باید شرایطی را فراهم کنیم که دانش آموزان در دوران تحصیلی، علایق و استعدادهای خود را در زمینه های مختلف بروز  و پرورش دهند.

 

وی، برگزاری منظم تئاتر با الهام از داستان های کتاب را یکی از رایج ترین روش های ترغیب دانش آموزان به سمت کتابخوانی عنوان کرده و اضافه نمود: تئاتر و کتاب، دو عرصه چالش های فکری و ذهنی است.

 

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان نیز با تقدیر از پیش قدمی کتابخانه های عمومی در طرح تئاتر کتاب، اظهار داشت که کانون با هدف رشد فکری دانش آموزان، آماده همکاری در اجرای این طرح است. هاجر جمادیه، با تأکید بر اینکه معلمان نقش مهمی در ارتقای نشاط اجتماعی دانش آموزان و کشف استعدادهای این عزیزان دارند، افزود: متأسفانه، حجم زیاد تکالیف درسی باعث شده دانش آموزان کمترین فرصت را برای فعالیت در عرصه های هنری، ادبی، ورزشی و فرهنگی داشته باشند.

 

وی علاقه مندی کودکان و نوجوانان را به کتابخوانی و تئاتر، دو مؤلفه ارزشمند برای رشد آگاهی های عمومی آن ها بیان کرده و گفت: بسیاری از هنروران، ادیبان و فرهیختگان دنیا، سرآغاز علاقه مندی و بروز استعدادهای خود را حضور در صحنه های تئاتر و آشنایی با دنیای شیرین کتاب ها بیان کرده اند.

 

شاهد مجتهدزاده، از کارگردانان نام آشنای تئاتر استان نیز در این جلسه، با اشاره به حضور مشتاقانه کودکان و نوجوانان در سالن های تئاتر، از والدین و مربیان دانش آموزان خواست تا همراهی لازم را در این خصوص داشته باشند. وی، ضمن اعلام آمادگی خود جهت همکاری در اجرای تئاتر کتاب، نمایشنامه های برگرفته از داستان های کتب معروف، حوزه رمان و داستان را یکی از جذاب ترین اجراهای تئاتر دانست.

 

در ادامه جلسه، خانی، کارشناس امور فرهنگی و هنری اداره کل آموزش و پرورش استان با ارائه گزارشی از اهم اقدامات این اداره کل در جهت اجرای برنامه های فرهنگی و هنری برای دانش آموزان، از آمادگی این نهاد برای همکاری در طرح تئاتر کتاب خبر داد.

برچسب ها :
خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: