کد خبر: 22833
تاریخ انتشار: چهارشنبه, 14 بهمن 1394 - 09:21

داخلی

»

مطالب کتابداری

»

کتابخانه های عمومی

نشست «چرا به کتابخانه عمومی نمیام؟» برگزار شد

نشست «چرا به کتابخانه عمومی نمیام؟» روز 13 بهمن 1394 در کتابخانه عمومی امام محمد باقر (ع) آبپخش بوشهر برگزار شد.
 نشست «چرا به کتابخانه عمومی نمیام؟» برگزار شد

به گزارش لیزنا، کتابخانه عمومی امام محمد باقر (ع) آبپخش استان بوشهر به منظور آسیب شناسی علل عدم حضور برخی افراد در کتابخانه عمومی، در 13 بهمن ماه 1394، ساعت 15، اقدام به برگزاری نشستی با عنوان «چرا به کتابخانه عمومی نمیام؟» با حضور برخی از افراد که عضو کتابخانه نبوده و تاکنون نیز به هر دلیلی به کتابخانه مراجعه نکرده اند، نمود.


در این نشست دهقان، مسئول کتابخانه عمومی آبپخش ضمن گزارشی از وضعیت قبلی و کنونی کتابخانه و جایگاه آن در استان و کشور، به میزان اعضا، مراجعه و امانت ماهانه این کتابخانه اشاره ای نمود و ذکر کردند که در چند ماه اخیر (از شهریور 1394تا دی ماه 1394)، باتوجه به طرح های اجرا شده کتابخانه و فعالیت های فوق برنامه آن، کتابخانه عمومی آبپخش بیشترین میزان امانت در ماه را در سطح 57 کتابخانه عمومی استان بوشهر داشته است و این نشانه خوبی است.


در ادامه نشست، حاضرین به ذکر دلایل خود مبنی بر عدم حضور در کتابخانه عمومی پرداختند. از جمله دلایل عدم حضور و عدم عضویت درکتابخانه، عدم وجود وسایل نقلیه شهری و عمومی جهت ایاب ذهاب است. همچنین برخی دیگر از حضار دلیل عدم حضور خود در کتابخانه را دسترسی سریع تر به منابع در اینترنت ذکر کردند. عدم احساس نیاز افراد به مطالعه و کتاب نیز از دیگر دلایل عدم حضور در کتابخانه بود.


علاوه بر این، دلایل دیگری نیز ارائه گردید که در این نشست با بحث های گروهی و به چالش کشیدن موضوع، راهکارهایی نیز برای هرکدام ارائه گردید.


گفتنی است در پایان نیز افراد شرکت کننده در نشست، به دلیل اینکه تاکنون در کتابخانه حاضر نشده بودند و از نزدیک فضا و امکانات و منابع ارزشمند آن را مشاهده نکرده بودند، از مشاهده محیط و منابع کتابخانه بسیار خرسند شده و به عضویت کتابخانه درآمدند.


شایان ذکر است به پیشنهاد شرکت کنندگان در جلسه، مقررگردید در آینده ای نزدیک نیز چنین جلسه ای با تعداد افراد بیشتری تشکیل شود تا با ارائه راهکارها و پیشنهادات بیشتر، گام موثرتری در جهت ترویج فرهنگ مطالعه و کتابخوانی برداشته شود.

برچسب ها :
خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: