کد خبر: 22851
تاریخ انتشار: پنج شنبه, 15 بهمن 1394 - 09:45

داخلی

»

مطالب کتابداری

»

کتابخانه های عمومی

خلخال میزبان سیصد و نود و نهمین نشست کتابخوان

سیصد و نود و نهمین نشست از سلسله نشست های به اشتراک گذاری کتاب های خوانده شده، سه شنبه 13 بهمن ماه 94 با حضور کتابداران، نویسندگان، اهالی رسانه و فعالان عرصه کتاب و کتابخوانی در سالن همایش فرهنگ خلخال برگزار شد.
خلخال میزبان سیصد و نود و نهمین نشست کتابخوان

 

 به گزارش لیزنا، در نشست کتابخوان شهرستان خلخال که با حضور رباب عزیزخانی، مدیر کل کتابخانه های عمومی استان، علی نظری، فرماندار این شهرستان، خدابخش برسان، رئیس شورای اسلامی شهر خلخال و جمعی از مسئولان، کتابدارن، فرهنگ دوستان، دانشجویان و علاقه مندان به کتاب برگزار گردید، 10 نفر از کتابخوانان در یک محیط پرشور فرهنگی، به ارائه خلاصه ای از کتاب های خوانده شده خود پرداختند.

 

«ثعلبیه» نوشته محمد باقر خلخالی

فرهنگ خاک نزاد، مدرس دانشگاه و نویسنده، با ارائه کتاب «ثعلبیه» در حوزه ادبیات، نخستین کتابخوان این نشست بود. این کتاب نوشته محمد باقر خلخالی بوده و مجموعه ای است از اشعار این شاعر گرانقدر که توسط استاد ارجمند فرهنگ خاک نژاد گرد آوری گردیده و توسط انتشارات الهدی چاپ شده است.

 

«تبرک در اسلام» نوشته علی نعمتی

خرم اشرفی، فعال فرهنگی، با ارائه کتاب «تبرک در اسلام» نوشته علی نعمتی و نشر محقق اردبیلی، دومین کتابخوان این نشست بود. این کتاب در حوزه دین تألیف شده و به مقوله تبرک در ادیان الهی و بالاخص دین مبین اسلام می پردازد. 

 

«نسیمی از دیار آشتی» نوشته رضا ملک جاری

رضا ملک جاری، فعال فرهنگی و نویسنده، با ارائه کتاب «نسیمی از دیار آشتی» نوشته خود کتابخوان و نشر محقق اردبیلی، سومین کتابخوان این نشست بود. این کتاب با محتوای اخلاقی – اجتماعی با بیش از صد عنوان مطالب متنوع توام با تصویرپردازی در قالب داستان، حکایت، افسانه، زندگینامه، خاطره، قطعات علمی و... که در تهیه آن از منابع مکتوب و منابع شفاهی و نقل عام استفاده شده است، سعی دارد فضائل اخلاقی در زندگی مشترک را مورد تبیین قرار دهد.

 

«تفسیر انسان به انسان» نوشته آیت الله جوادی آملی

کرم جعفری، مدرس دانشگاه و نویسنده نیز با ارائه کتاب «تفسیر انسان به انسان» چهارمین کتابخوان نشست بود. این کتاب، تألیف آیت الله جوادی آملی و نشر اسراء بوده و در متن خود، مبانی خداشناسی و اصول انسان شناسی و لزوم آن را در بر دارد.

 

«پله پله تا ملاقات خدا» نوشته عبدالحسین زرین کوب

محمد زارعی، شاعر و فعال فرهنگی، با ارائه کتاب «پله پله تا ملاقات خدا» در حوزه ادبیات، به عنوان پنجمین کتابخوان در نشست شرکت نمود. این کتاب، نوشته مرحوم استاد عبدالحسین زرین کوب و نشر علمی فرهنگی بوده و آثار مولانا و به ویژه مثنوی این شاعر را در قالب ادبیات عرفانی مورد کاووش قرار می دهد.

 

«گزیده تاریخ معجم» نوشته فضل الله شرف الدین قزوینی

مرتضی مرتضوی، نویسنده اهل خلخال نیز با ارائه کتاب «گزیده تاریخ معجم» نوشته فضل الله شرف الدین قزوینی و نشر دانشگاه آزاد در حوزه ادبیات، ششمین کتابخوان نشست بود. در این کتاب نویسنده سعی کرده است تاریخ ایران پیش از اسلام را تبیین کند.

 

«هشت کتاب» سروده سهراب سپهری

همچنین، آرزو بالازاده، مدرس دانشگاه و فعال فرهنگی با ارائه کتاب «هشت کتاب» اثر سپهری، هفتمین کتابخوان حاضر در نشست بود. کتاب مذکور نشر آدینه سبز بوده و شامل مجموع سروده های سهراب سپهری است که در یک کتاب گردآوری شده است.

 

«استاد عشق» نوشته ایرج حسابی

ناهید صادقی مقدم، کتابدار کتابخانه های عمومی خلخال، با ارائه کتاب «استاد عشق»، هشتمین کتابخوان نشست بود. این کتاب، در خصوص زندگی مرحوم دکتر سید محمود حسابی بوده و تألیف دکتر ایرج حسابی است که توسط نشر سازمان چاپ و انتشارات وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی وارد بازار کتاب شده است.

 

«من همینم که می بینی همین» سروده یدالله پورعبدالحسین

یدالله پورعبدالحسین، شاعر و فعال فرهنگی نیز با ارائه کتاب «من همینم که می بینی همین»، نهمین کتابخوان نشست بود. کتاب مذکور اشعار خود کتابخوان بوده و با مقدمه دکتر حسن احمدی گیوی و توسط انتشارات یاوریان وارد بازار نشر شده است.

 

«در ساحل رموز عرفانی» نوشته سیده نسرین موسوی

گفتنی است در نهایت، سیده نسرین موسوی، مدرس و از فعالان فرهنگی، با ارائه کتاب «در ساحل رموز عرفانی» در حوزه ادبیات، به عنوان دهمین کتابخوان با ارائه خود پرداخت. این کتاب نوشته خود کتابخوان بوده و توسط انتشارات محقق اردبیلی به زیور چاپ رسیده است. کتاب مورد نظر واژه «صبا» و «نسیم» را در آیات الهی، احادیث ائمه و سخنان بزرگان به ویژه در ادبیات فارسی و ادبیات عرفانی بررسی می کند و معانی رمز گونه ی آن و به ویژه ارتباطش را با واژه های آهو و نافه بررسی می نماید.

برچسب ها :
خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: