کد خبر: 22864
تاریخ انتشار: شنبه, 17 بهمن 1394 - 11:26

داخلی

»

مطالب کتابداری

»

کتابخانه های عمومی

معرفی کتاب توسط سخنورانِ کوچک قیر و کارزین

دومین نشست کتابخوان مدرسه ای فارس در شهرستان قیر و کارزین برگزار شد.
معرفی کتاب توسط سخنورانِ کوچک قیر و کارزین

به گزار ش لیزنا، دانش آموزان مدارس شهر و روستاهای بخش افزر شهرستان قیر و کارزین در دومین نشست کتابخوان مدرسه ای فارس به معرفی کتاب های مورد علاقه خود پرداختند.

 

در این نشست یدالله خورشیدی، بخشدار این بخش به یاد دوران کودکی کتاب «نازبالش» از هوشنگ مرادی کرمانی را به بچه های شهرش معرفی کرد و عبدالحسین محیط، کتابدار کتابخانه شهید آوینی افزر هم از «راه و رسم قصه گویی برای کودکان» گفت. مطالعه «قصه های خوب برای بچه های خوب» اثر ماندگار و کم نظیر زنده یاد آذریزدی هم پیشنهاد سید محمد امین جعفری، مدیر کل کتابخانه های عمومی به کودکان و نوجوانان دومین نشست کتابخوان استان فارس بود.

 

در این نشست سید محمد امین جعفری حسینی گفت:  آشنایی با آموزه های فرهنگی ایرانی اسلامی و ادبیات کهن از بوستان و گلستان گرفته تا مرزبان نامه و کلیله و دمنه از مزیت های خواندن کتاب «قصه های خوب برای بچه های خوب»، این شاهکار ادبیات کودک و نوجوان است. وی یک پیشنهاد هم برای نوروز امسال داشت. جعفری حسینی گفت که در سال جدید هم ادارات به جای سررسید و هدایای تبلیغاتی بی ارزش به جامه هدفشان ارزشمند ترین هدیه یعنی کتاب بدهند و هم مردم به هم کتاب عیدی بدهند.

 

وی افزود: این که دانش آموزان و کودکان با یار مهربان مانوس نباشند و  فقط کتاب درسی بخوانند اصلا مطلوب نیست و جامعه رنگ پیشرفت را نمی بیند.

 

در ادامه نشست دانش آموزان 5 مدرسه شهر و روستاهای بخش افزر به معرفی کتاب های خوانده شدشان پرداختند.

 

پریزاد قربانی اولین کتابخوان نشست بود که  کتاب «گردان قاطرچی» را برای حضار معرفی کرد. مهدی فتحی با کتاب «جام جهانی در جوادیه» به استقبال دوستانش رفت. همتا زارعی از جذابیت های کتاب «رامونا و پدرش» گفت. زینب معصومی کتاب «فرزندان ایرانیم» را برای دوستانش معرفی کرد و نگین نعیمی خواندن کتاب «ماه خورشید کلاه» که زندگینامه امام عصر (عج) است را به دوستداران کتاب شهر«افزر» پیشنهاد داد.

 

علی معصومی، مجری برنامه از معلم های مدرسه خواست بچه ها را با کتاب «شازده کوچولو» آشناکنند.

قبل از پایان این مراسم، از کتاب «قصه های شکرستان» اثر عباس فروغ آیین و همسرش رقیه علمداری از نویسندگان قیر و کارزین رونمایی شد.

 

گفتنی است کاظمی، فرماندار قیر و کارزین، الیانا سهرابی و ناهید دهقانی نوزاد شش ماهه و کوچکترین عضو کتابخانه شهید آوینی از میهمانان این نشست بودند.

 

شایان ذکر است، دیدار با خانواده شهید فرج الله قربانی پدر عنایت الله کریمی کتابدار کتابخانه کارزین، از شهدای سال 1357 و بازدید از کتابخانه گنجینه دانش شهر قیر از دیگر برنامه های سفر مدیر کل کتابخانه های عمومی فارس به شهرستان قیر و کارزین بود.

برچسب ها :
ز.ه.
|
Iran
|
1394/11/20 - 08:58
0
6
با سلام
من فکر می کنم برگزاری نشست کتابخوان در مدارس، در واقع "نشاندن تیر در وسط خال" است.
چرا که اگر بخواهیم شوق مطالعه را در کشورمان ایجاد و تقویت کنیم، کودکان و نوجوانان، مهم ترین و البته تاثیر پذیر ترین گروه هستند؛ که شاید در نشست های کتابخوان در مکان های دیگر شرکت نکنند، اما با بردن این نشست به خود مدارس، آنان را در توفیقی اجباری شرکت می دهیم...
ایجاد جرقه ی ورق زدن چند کتاب در ذهن کودک یا نوجوان و -کسی چه می داند- شاید عشق، انس و پیوند ناگسستنی و مادام العمر او با دنیای جان بخش کتاب، امید و آرمان بسیار محتمل و دست یافتنی این گونه نشست های کتابخوان است.
سپاس فراوان از مدیر کل نازنین استان،جناب آقای جعفری،برای برگزاری چنین نشست هایی...
خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: