کد خبر: 22948
تاریخ انتشار: شنبه, 24 بهمن 1394 - 12:35

داخلی

»

مطالب کتابداری

»

کتابخانه های عمومی

انتشار عادلانه لبخند برای همه کودکان شیراز

جشن های انقلاب بهانه ای شد تا جمعی از کتابداران شیراز به صورت خودجوش در محله های محروم شیراز در میان کودکان حاضر شده و سفیر محبت و لبخند باشند.
انتشار عادلانه لبخند برای همه کودکان شیراز

 

به گزارش لیزنا، لبخند. نشاندنش بر لب ها کار ساده ای است که از عهده هر کسی برنمی آید! اما اگر یارِ «یار مهربان» باشی خوب می دانی چگونه آن را مهمان لب ها کنی. آن هم لب هایی که دلشان برای شادی لک می زند و از زرق و برق های دنیا بی خبرند.  کتابدار که باشی آن هم در شهری که هنوز رد پای حافظ و سعدی درکوچه پس کوچه هایش دیده می شود، دلت نمی آید فقط با دفتر امانات سر و کله بزنی و پای درد دل قفسه های کتاب بنشینی. گاهی دلت می خواهد سفیر لبخند باشی و آنچه از یار مهربان یاد گرفتی یعنی محبت، مهربانی، عشق و لبخند را به دیگران بیاموزی ... دیگرانی که اگر کوچک باشند و کودک، اگر کودک باشند و در محله های محروم، دیگر کتابدار  نیستی، پرده دار درگاه ملکوتی که باید به احترامت کلاه از سر برداشت و سر تعظیم فرود آورد.

 

دهه فجر انقلاب اسلامی بهانه ای شده است تا جمعی از کتابداران شیراز به صورت خودجوش در محله های محروم شیراز در میان کودکان حاضر شده و سفیر محبت و لبخند باشند. تا امروز این کتابداران مهمان شش جشن انقلاب در محله های کوشک بیدک، سعدی، فضل آباد، سهل آباد، پودونک و دروازه کازرون بودند و لبخند را مهمان لبهای کودکان این محله ها کردند.

 

برق امید و شادی در دل هایشان موج می زند. این بار با آنان همراه شدیم تا در کنار سفره مهربانی و صمیمتشان بنیشینیم و دل هایشان را به مناسبت جشن انقلاب شاد کنیم و به یادشان آوریم مشت گره کرده ما ظلمی را که سلطنت طلبان بر ما روا داشته اند از یاد نبرده اند. امروز کتابداران دست در دست یکدیگر همگی با هدف نشاندن گل لبخند بر روی لبان کودکان گرد هم آمدند تا دل کودکانی را شاد کنند که آرزویشان این است که کتابخوان و کتابدار آینده این مملکت و مرز و بوم باشند. پیک شادی انقلاب این بار به دل کوه های سر سبز روستای کوشک بیدک و سبزپوشان رسید. این برنامه با حضور کودکان روستا، زنان خانه دار، دانش آموزان و کودکان مهدکودک این روستا که نزدیک به 200 نفر جمعیت داشتند، انجام شد.

 

این جشن از سوی کارگروه فرهنگی اداره کتابخانه های عمومی شهرستان شیراز و با همکاری و اجرای مشترک 9 کتابخانه اجراشد. کتابخانه هایی که در این جشن فعالیت داشتند شامل رئیسی، دستغیب، ابوریحان، فرصت شیرازی، سعدی، قدمگاه، امام صادق و ملاصدرا بودند و کتابخانه سبزپوشان نیز به عنوان میزبان به ایفای نقش پرداخت.

 

زیارت کتابداران از امام زاده سید ابواسحاق ابن الکاظم ملقب به سبزپوشان نیز پایان بخش مراسم این روز بود.

 

یار مهربان در مدرسه ایران

این بار مهمان دل های کوچک کودکان محله سعدی بودیم. آنچنان صمیمی و گرم و پرانرژی بودند که ما نیز پابه پایشان و گام به گام با آنان پیش رفتیم. این مراسم از سوی کتابخانه ملاصدرا در مدرسه ایران اجرا شد. نمایش عروسکی، مسابقات مختلف، شعرخوانی، سرودهای انقلابی، آهنگ های شاد کودکانه و نقاشی متری دیواری با موضوع انقلاب و دهه فجر انجام شد. سید محمد امین جعفری حسینی، مدیر کل کتابخانه های عمومی استان فارس هم سرزده خود را به جمع خودجوش کتابداران بخش کودک کتابخانه های شیراز رساند و این برنامه را «پویش انتشار عادلانه لبخند برای همه ی کودکان» نامید.

 

لیلا دهقان، پروین زیلایی، سارا رضایی، مریم اقلیمی، فیرزوه قشقایی، فاطمه حسن زاده، فریبا زارعی، محبوبه خراسانی، عنایت کریمی و خلیل محمودی، لاله افروز و کمال پور ادیب، کتابدارانی بودند که انتشار عادلانه لبخند برای همه کودکان شیراز را رقم زدند.

برچسب ها :
کتابدار
|
Iran
|
1395/02/06 - 07:59
1
6
یادش بخیر هرچند کوتاه بود ولی پربار بود. دورانی که ازذهن کتابداران شیراز وفارس پاک نخواهد شد.
ز.ه.
|
Iran
|
1394/11/25 - 18:56
1
27
درود بر سفیران محبت و لبخند که به پشتوانه حمایت ها و دلگرمی های مدیر کل نازنین استان جناب آقای جعفری، در صدد هستند رسالت خود را به نحو احسن به انجام برسانند! پیروز باشید!
کتابدار شهرستان شیرا
|
iran
|
1394/11/25 - 11:13
1
27
دمتان گرم باد کتابداران شیرازی.
کتابدار شیراز
|
iran
|
1394/11/24 - 18:17
0
32
افرین بر همت والای همکارانم که همیشه افتخار می افرینند.
کتابدار استان فارس
|
Iran
|
1394/11/24 - 13:21
1
31
درود بر کتابداران شیراز و استان فارس و مدیرکل خستگی ناپذیر که با وجودشون گرمی دوباره ای به کتابخانه های استان بخشیده اند
خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: