کد خبر: 23216
تاریخ انتشار: سه شنبه, 18 اسفند 1394 - 08:41

داخلی

»

مطالب کتابداری

»

کتابخانه های عمومی

دستورالعمل خرید آثار کارکنان شاغل در نهاد کتابخانه‌ها

معاونت توسعه کتابخانه‌ها و کتابخوانی نهاد در اطلاعیه‌ای از تصویب دستورالعمل خرید منابع تولید شده توسط همکاران شاغل در نهاد توسط دبیرکل نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور خبر داد.
دستورالعمل خرید آثار کارکنان شاغل در نهاد کتابخانه‌ها

به گزارش لیزنا، معاونت توسعه کتابخانه‌ها و کتابخوانی نهاد در اطلاعیه‌ای ضمن اشاره به فرارسیدن سالروز تأسیس نهاد از بسته جدید حمایت از محتواهای تولید شده توسط همکاران شاغل در نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور خبر داد و اعلام کرد: «در راستای تقویت و توانمندسازی همکاران محترم شاغل در نهاد در سراسر کشور، اداره کل منابع اقدام به تدوین دستورالعمل حمایت از آثار تالیفی و ترجمه‌ای همکاران شاغل در نهاد کرد که مورد تصویب به دبیرکل محترم قرار گرفته است».


معاونت توسعه کتابخانه‌ها و کتابخوانی نهاد در ادامه با اشاره به ویژگی‌های آثاری که مشمول این حمایت می‌شوند، خاطرنشان کرده است: «آثار تالیفی یا ترجمه‌ای همکاران می‌بایست دارای فیپا، شابک و مجوز انتشار از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی باشند و در صورت مشترک بودن تألیف یا ترجمه، تمامی دست‌اندرکاران از همکاران نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور باشند».



در بخش دیگری از این اطلاعیه آمده است: «کتاب‌های نفیس، تخصصی و کمک آموزشی (تحصیلی ـ دانشگاهی) مشمول این دستورالعمل نیستند. همچنین آثاری که از تاریخ انتشار اولین چاپ آنها بیش از 10 سال نگذشته باشد و در سال‌های گذشته نیز از سوی نهاد خرید نشده‌اند می‌توانند در این فراخوان شرکت کرده و آثار خود را به همراه تصویر حکم کارگزینی از طریق کارشناس منابع استان خود جهت بررسی به ستاد اداره کل منابع در تهران ارسال کنند».


گفتنی است آثار واجد شرایط لازم در این اطلاعیه به تعداد 150 نسخه از سوی اداره کل منابع خریداری می‌شوند که تعداد 120 نسخه آن جهت کتابخانه‌های اصلی شهرستان‌های بزرگ و 30 نسخه نیز جهت کتابخانه‌های استان محل اشتغال پدید آورنده خواهد بود.

برچسب ها :
خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: