کد خبر: 23218
تاریخ انتشار: سه شنبه, 18 اسفند 1394 - 08:48

داخلی

»

مطالب کتابداری

»

کتابخانه های عمومی

ارسال بیش از 60 هزار نسخه کتاب به کتابخانه‌های مشارکتی در سال 94

معاون توسعه کتابخانه‌ها و کتابخوانی نهاد از ارسال بیش از شصت هزار نسخه کتاب و یکصد هزار نسخه نشریه به کتابخانه‌های مشارکتی در سال 1394 خبر داد.
ارسال بیش از 60 هزار نسخه کتاب به کتابخانه‌های مشارکتی در سال 94

به گزارش لیزنا، محمد اله‌یاری فومنی معاون توسعه کتابخانه‌ها و کتابخوانی نهاد با اشاره به اهتمام نهاد برای کمک به یاری‌کنندگان در گسترش شبکه کتابخانه‌های عمومی کشور اعلام کرد: ارسال منابع به کتابخانه‌های مشارکتی که در چند مرحله انجام شده شامل کتاب و نشریاتی است که به 906 کتابخانه مشارکتی نهاد ارسال شده است.

 

اله‌یاری در ادامه با اشاره به جزئیاتی بیشتر از این بسته‌ها افزود: «در مجموع 176 عنوان کتاب در 62774 نسخه به این کتابخانه‌ها ارسال شده که اولین بسته شامل 47 عنوان کتاب در خردادماه، دومین بسته شامل 74 عنوان در شهریورماه و آخرین بسته هم در ماه جاری (اسفند) به کتابخانه‌های مشارکتی ارسال شد که شامل 55 عنوان کتاب بود».

 

وی تعداد عناوین نشریات ارسالی را 16 عنوان اعلام کرد و افزود: «نشریات ارسال شده شامل 103336 نسخه بوده که به لحاظ تعداد شماره نیز 15480 شماره را در بر گرفته است. این نشریات که به لحاظ موضوعی نیز از تنوع مناسبی برخوردار بوده‌اند مورد استقبال اعضای کتابخانه‌های مشارکتی هستند».

 

معاون توسعه کتابخانه‌ها و کتابخوانی در بخش دیگری از این گفتگو ضمن اشاره به پراکندگی موضوعی کتاب‌ها گفت:‌ «176 عنوان کتاب ارسالی از تنوع موضوعی گسترده‌تری برخوردار بود که می‌توان اعلام کرد که برای همه‌ سلایق، کتابی برای مطالعه وجود دارد. روانشناسی، علوم اجتماعی، تاریخ، دفاع‌مقدس، کتب اخلاقی، داستان، شعر، علوم، احکام، بهداشت و... موضوعات کتاب‌هایی است که اعضای کتابخانه‌های مشارکتی نهاد می‌توانند در قفسه کتابخانه‌های خود آن‌ها را ببینند و برای مطالعه امانت بگیرند».

 

گفتنی است، ارسال منابع به کتابخانه‌های مشارکتی بخشی از اقدامات معاونت توسعه کتابخانه‌ها و کتابخوانی در سال 1394 در خصوص این کتابخانه‌ها بوده است. فعالیت‌های دیگری همچون آموزش کتابداران این کتابخانه‌ها، اتصال به سامان (نرم‌افزار جامع مدیریت کتابخانه‌ها)، بازدید مستمر کارشناسان معاونت جهت ارزیابی عملکرد آنان، تقدیر از کتابخانه‌های مشارکتی برتر در آیین روز کتاب،‌ کتابخوانی و کتابدار و تلاش برای ارتقای خدمات کتابخانه‌های مشارکتی از دیگر اقدامات معاونت توسعه کتابخانه‌ها و کتابخوانی نهاد در خصوص کتابخانه‌های مشارکتی در سال 1394 بوده است.

برچسب ها :
کتابدار تهران
|
Iran
|
1394/12/18 - 16:44
0
2
برای کتابخانه مشارکتی ما فقط و فقط مجله ارسال می شود، الان نزدیک یک سال و نیم می شود که کتابی به کتابخانه ارسال نشده است.
خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: