کد خبر: 23782
تاریخ انتشار: چهارشنبه, 08 ارديبهشت 1395 - 16:13

داخلی

»

مطالب کتابداری

»

کتابخانه های عمومی

برنامه کتابخانه های فاروج به مناسبت روز معلم

رئیس اداره کتابخانه های شهرستان فاروج از اجرای برنامه های فرهنگی هفته معلم در کتابخانه های این شهرستان خبر داد.
برنامه کتابخانه های فاروج به مناسبت روز معلم

به گزارش لیزنا، مریم مومن زاده، رئیس اداره کتابخانه‎ های شهرستان فاروج استان خراسان شمالی گفت: کتابخانه ‎های شهرستان فاروج با اجرای برنامه‎ های فرهنگی هفته معلم را گرامی می دارند. نقش معلم و آموزش در رشد و توسعه جامعه بر کسی پوشیده نیست و تکریم جایگاه معلم نباید محدود به یک هفته باشد.

 

وی برگزاری مسابقه مکتوب از کتاب جاذبه و دافعه علی (ع)، مسابقه نقاشی با موضوع (معلم خوبم دوستت دارم/ معلم بزرگ بشریت)، برگزاری جلسات سیر مطالعاتی آثار و شخصیت شهید مطهری و معرفی کتاب های شهید مطهری در قالب بروشور را از برنامه ‎های کتابخانه ‎های شهرستان در هفته معلم عنوان کرد.

 

مومن زاده افزود: بازدید دانش آموزان با همراهی معلمان از کتابخانه ‎های شهرستان و برگزاری مسابقه روزنامه دیواری و نمایشگاه کتاب از دیگر برنامه هایی است که در این هفته در سطح کتابخانه های شهرستان اجرا می شود.

 

رئیس اداره کتابخانه ‎های عمومی شهرستان فاروج در پایان اشاره کرد: دیدار کتابداران بویژه در سطح روستا با معلمان و برگزاری نشست برای تعامل بیشتر این حوزه فرهنگی در ارتقا سرانه مطالعه و کتابخوانی و کتابخوان ویژه معلمان شهرستان فاروج نیز در این هفته اجرایی می شود.

 

جمع خوانی کتاب هم روزنامه هم کلوچه در کتابخانه شهید بهشتی آشخانه

دومین جلسه جمع خوانی از  50 کتاب  منتخب سال، (کتاب‎خوان ماه اردیبهشت) با حضور اعضا کودک و نوجوان در کتابخانه عمومی شهید بهشتی آشخانه استان خراسان شمالی برگزار شد. زکیه آذرمهر، کتابدار کتابخانه عمومی شهید بهشتی گفت: با هدف ترغیب کودکان به انس با کتاب و تقویت قدرت بیان  آنها کتابخانه شهید بهشتی دومین جلسه از کلاس های جمع خوانی ویژه کودکان و نوجوانان را برگزار کرد.

 

آذرمهر افزود: در این جلسه کتاب "هم روزنامه هم کلوچه "توسط کودکان و جوانان شرکت کننده جمع خوانی و سپس نظراتی درباره اشعار کتاب بازگو شد. این کتاب شعر 27صفحه ای است که توسط مریم هاشم پور سروده شده و مریم حسن نژاد تصویرگر آن است. کتابی جذاب با شعرهای روان و با زبان محاوره ای که با نقاشی های زیبایی همراه است. این کتاب در برگیرنده 15 شعر کودکانه مانند چاله های آب، لنگه کفش نی ‌نی، برف و بچه سوسک، کوکوی بابا، سه تا لیوان سه تا بشقاب، خروس خاله خانم، باد تند، ترانه ابرها و مادر است.

 

گفتنی است کلاس های جمع خوانی ویژه کودکان به صورت ماهانه در کتابخانه شهید بهشتی با هدف هدایت مخاطب در مسیر کتابخوانی برگزار می شود.

برچسب ها :
خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: