کد خبر: 23783
تاریخ انتشار: چهارشنبه, 08 ارديبهشت 1395 - 16:35

داخلی

»

مطالب کتابداری

»

کتابخانه های عمومی

جمع خوانی و نمایش کتابهای «کتابخوان ماه» در اراک

بخش هایی از کتاب آنک آن یتیم نظر کرده در کتابخانه علامه طباطبایی به نمایش درآمد و نشست نقد و بررسی کتاب مطلع مهر در شهرستان دلیجان استان اراک برگزار شد.
جمع خوانی و نمایش کتابهای «کتابخوان ماه» در اراک

 

اجرای نمایشنامه کتاب «آنک آن یتیم نظر کرده» در کتابخانه علامه طباطبایی

به گزارش لیزنا، هایده امیری، کتابدار کتابخانه علامه طباطبایی گفت: در بازدید آموزشگاه دخترانه شهید مدرس شهر محلات، دانش ‌آموزان پایه نهم این مدرسه با بخش‌های مختلف کتابخانه از جمله پایگاه اصلی، مرجع، کمک درسی، نوجوان، داده ‌ها، نشریات و اینترنت آشنا شدند و در خصوص نحوه جستجوی کتاب توضیحاتی برای آن ‌ها ارائه شد.

 

وی افزود: در ادامه دانش ‌آموزان با حضور در بخش کودک کتابخانه، قسمت هایی از کتاب «آنک آن یتیم نظر کرده» را به صورت نمایشنامه به اجرا درآوردند که بسیار مورد استقبال قرار گرفت. کتاب «آنک یتیم نظرکرده» تالیف محمدرضا سرشار یکی از کتاب‌های منتخب طرح «۵۰ کتاب سال» نهاد کتابخانه های عمومی کشور است که برای مطالعه به مخاطبین در اردیبهشت ماه معرفی شده است.

 

کتابدار کتابخانه علامه طباطبایی افزود: «آنک آن یتیم نظر کرده» پیش از انتشار به صورت کتاب، در قالب یک برنامه روایت- نمایشی رادیویی با عنوان «از سرزمین نور»، صبح های جمعه از شبکه سراسری صدای جمهوری اسلامی پخش می‌ شد و توانست نظرات بسیاری از مخاطبان را به خود جلب کند.

 

وی اضافه کرد: اجرای نمایش از روی کتاب، لذت مطالعه را دوچندان می کند و به دنبال اجرای برنامه ‌هایی هستیم که لذت مطالعه و اعتماد به نفس را در دانش آموزان مدارس افزایش دهد.

 

گفتنی است «۵۰ کتاب سال» یکی از طرح ‌های ترویجی نهاد کتابخانه‌ های عمومی کشور در سال جاری است که طی آن در هر ماه تعدادی کتاب در حوزه‌ های مختلف مطالعاتی توسط کارشناسان و صاحب نظران انتخاب و جهت معرفی و اجرای ویژه برنامه‌ های فرهنگی به کتابخانه های عمومی ابلاغ می شود.

 

نشست نقد و بررسی کتاب مطلع مهر در شهر دلیجان

نشست نقد و بررسی کتاب «مطلع مهر» با حضور کارکنان زن ادارات شهرستان دلیجان عصر روز سه شنبه 7 اردیبهشت در سالن اجتماعات دادگستری دلیجان برگزار شد. در نشست نقد و بررسی کتاب «مطلع مهر»، بانوان کارمند شهرستان دلیجان استان مرکزی که این کتاب را مطالعه کرده بودند، به ارائه نقطه نظرات خود در خصوص این تألیف امیرحسین بانکی ‌فرد در حوزه ازدواج و خانواده پرداختند.

 

در این نشست که در ادامه سلسله برنامه ‌های طرح «۵۰ کتاب سال» برگزار گردید، مریم قجری، مسئول کتابخانه علامه دلیجانی به بیان خلاصه ‌ای از کتاب مذکور پرداخت و سپس زهرا نجفی، کارشناس ارشد و مشاور امور خانواده دادگستری دلیجان به بیان علل افزایش طلاق در جامعه پرداخت.

 

نجفی مطالعه کتاب «مطلع مهر» را برای جوانان در آستانه ازدواج بسیار مفید دانست و گفت: آنچه می ‌توان به عنوان یک نتیجه گیری از این کتاب برای داشتن ازدواج موفق ارائه کرد، آن است که گفتگوی صحیح، مبتنی بر همه واقعیات اخلاقی، فرهنگی و اجتماعی می ‌تواند منجر به شناخت کافی و تصمیم گیری صحیح شود.

 

گفتنی است پایان بخش این برنامه با توزیع بروشور خلاصه کتاب و سوالات مسابقه کتابخوانی در بین شرکت کنندگان همراه بود.

برچسب ها :
خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: