کد خبر: 23786
تاریخ انتشار: چهارشنبه, 08 ارديبهشت 1395 - 17:23

داخلی

»

مطالب کتابداری

»

کتابخانه های عمومی

برگزاری جشنواره کتابخوان رضوی در بوشهر

نشست کتابخوان ویژه فعالین فرهنگی بخش بردخون با حضور هاشمی مدیر کل کتابخانه های استان بوشهر برگزار شد.
برگزاری جشنواره کتابخوان رضوی در بوشهر

 به گزارش لیزنا، کتابخوان ویژه فعالین فرهنگی بخش بردخون با حضور هاشمی، مدیرکل کتابخانه های عمومی استان،عمرانی بخشدار بردخون، رییس آموزش و پرورش، اعضای شورای اسلامی و شهردار، اعضای کتابخانه و سایر علاقه مندان به کتاب و کتابخوانی در کتابخانه عمومی امام هادی(ع)  بردخون سه شنبه هفتم اردیبهشت 95 برگزار شد.

 

سید علی هاشمی مدیر کل کتابخانه های عمومی استان بوشهر در این نشست گفت: نشست کتابخوان طرحی است که با هدف توسعه و ترویج فرهنگ مطالعه از سوی نهاد کتابخانه های عمومی کشور تدوین شده و تا کنون 10 جلسه در استان بوشهر برگزار شده است.

 

هاشمی در معرفی این طرح بیان کرد: در این نشست افرادی که کتابخوان هستند و یا خود نویسنده کتاب هستند می توانند پس از ثبت نام در سایت کتابخانه های عمومی با شرکت در این نشست به ارائه کتاب خود بپردازند.

 

وی معرفی نویسندگان، معرفی کتاب های فاخر و شناخت ذائقه مطالعاتی مردم را از ثمرات این نشست ها دانست و افزود: این سلسله نشست ها بایستی برای اقشار مختلف جامعه برگزار شود.

 

مدیر کل کتابخانه های استان با اشاره به جشنواره رضوی که سالهاست در کشور مصادف با دهه کرامت برگزار می شود بیان کرد امسال به لطف الهی جشنواره کتابخوانی رضوی را در استان بوشهر برگزار خواهیم کرد.

 

وی نقد و بررسی کتاب، گروه های مطالعاتی و کانون های ادبی را از دیگر برنامه های کتابخانه های عمومی استان برشمرد و اضافه کرد: برنامه های جدیدی نیز چون کتابخوان ماه و کتابخوان مجازی از سوی نهاد کتابخانه های عمومی کشور ابلاغ شده است که بزودی در سراسر استان اجرا خواهند شد.

 

ایشان با اشاره به اهمیت و جایگاه کتاب و کتابخانه ها گفت: قطعا علما و فضلا و دانشمندانی که به جایی رسیده اند در سایه همنشینی با کتاب بوده است.

 

هاشمی در پایان از اهتمام مدیریت آموزش و پرورش بردخون در ترویج و توسعه فرهنگ مطالعه تشکر کرد و همچنین از شهردار، شورای اسلامی شهر و کسانی که در احداث و افتتاح ساختمان کتابخانه عمومی بردخون سهیم بوده اند قدردانی نمود.

برچسب ها :
خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: