کد خبر: 23800
تاریخ انتشار: شنبه, 11 ارديبهشت 1395 - 08:17

داخلی

»

مطالب کتابداری

»

کتابخانه های عمومی

از خیرین کتابخانه ساز یزد تجلیل شد

در نخستین جلسه انجمن خیرین کتابخانه ‌ساز استان یزد در سال جاری (1395) که با حضور معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار یزد برگزار شد، از اعضای این انجمن با اهدای لوح سپاس تقدیر به عمل آمد.
از خیرین کتابخانه ساز یزد تجلیل شد

 

به گزارش لیزنا، در این جلسه که سید محمدرضا سید حسینی، معاون عمرانی استاندار یزد حضور داشت، موضوع واگذاری زمین به پروژه‌ های خیری کتابخانه ‌سازی مورد بررسی قرار گرفت. در ابتدای این جلسه، رقیه دوست فاطمی ‌ها، مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان در سخنانی کوتاه از حضور معاون استاندار در جمع اعضای انجمن خیرین کتابخانه ‌ساز یزد قدردانی کرد.

 

وی نقش خیران را در پیشبرد اهداف کتابخانه ‌های عمومی و رشد فضای مطالعه و علم ‌آموزی چشمگیر و قابل تقدیر دانست و خواستار پشتیبانی خیران نیک ‌اندیش از کتابخانه ‌های موجود و رفع نیازها و کمبودهای این مجموعه ‌ها شد.

 

محمد علی دست ‌افشان، مدیرعامل انجمن خیرین کتابخانه‌‌ساز یزد نیز در این جلسه گزارشی از جلسات و فعالیت ‌های این انجمن در سال ‌های گذشته ارائه داد.

 

وی تصریح کرد: در دو سال گذشته بالغ بر 10 جلسه کاری با مسئولان ارشد استان داشته ‌ایم و مهم‌ترین موضوعی که در این جلسات مورد بررسی قرار گرفته است، بحث واگذاری زمین به پروژه ‌های خیرساز بوده است.

 

دست افشان افزود: بازسازی کتابخانه ‌های قدیمی و فرسوده استان و تعمیر و بهسازی فضاهای موجود کتابخانه ‌ای، در دیگر مباحثی بوده است که در جلسات انجمن خیرین مورد توجه بوده است.

 

وی مناطقی بلوار شهید نواب صفوی، شهرک رزمندگان و محدوده بلوار شهید مدرس را از مناطق فاقد کتابخانه در شهر یزد عنوان کرد و بیان داشت: خیران بسیاری از بدو تأسیس انجمن خیرین کتابخانه ‌ساز برای ساخت کتابخانه ابراز تمایل کرده ‌اند و امیدواریم با حل مشکل اختصاص مستقیم زمین به پروژه ‌های کتابخانه ‌سازی خیّری، شاهد احداث کتابخانه ‌های مجهز و بروز در مناطق مختلف شهر باشم.

 

گفتنی است در ادامه جلسه جمعی از اعضای انجمن خیرین کتابخانه ‌ساز استان یزد نیز به بیان دیدگاه ‌های خود و لزوم توجه به مقوله مهم کتاب و کتابخانه و نقش آن در رشد فرهنگی جامعه پرداختند.

 

معاون امور عمرانی استاندار یزد نیز پس از استماع سخنان جمعی از اعضای انجمن خیرین کتابخانه‌ ساز، به بیان پیشنهادهایی در خصوص حل مشکل اختصاص مستقیم زمین به پروژه ‌های خیری در این حوزه پرداخت.

 

محمد جوادی، از خیران یزدی مقیم آمریکا و بانی کتابخانه بزرگ دکتر جوادی یزد که میهمان ویژه این جلسه بود، نیز در جمع اعضای انجمن خیرین کتابخانه ‌ساز استان به ایراد سخنرانی پرداخت. وی به مراحل ساخت کتابخانه دکتر جوادی یزد اشاره کرد و خواستار توجه بیشتر مسئولان به پروژه ‌های خیری و همکاری و مساعدت لازم برای پیشبرد این پروژه‌ ها شد.

 

بررسی مسائل و مشکلات عمرانی در ساخت کتابخانه ‌های جدید، موضوع واگذاری زمین به پروژه‌ های خیری، پیگیری ساخت کتابخانه دکتر وحدت یزد و پیگیری درخواست یکی دیگر از خیران یزدی برای احداث کتابخانه در محدوده شهرک رزمندگان، از مهم‌ترین مباحث مطرح شده در این جلسه بود.

 

پایان بخش نخستین جلسه انجمن خیرین کتابخانه ‌ساز استان یزد، تقدیر از تلاش ‌های یک ساله اعضای این انجمن بود که توسط سید حسینی، معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار صورت گرفت.

 

گفتنی است این جلسه روز پنجشنبه 9 اردیبهشت ‌ماه 1395 در سالن کنفرانس اداره کل کتابخانه‌ های عمومی استان یزد برگزار شد.

برچسب ها :
خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: