کد خبر: 23834
تاریخ انتشار: یکشنبه, 12 ارديبهشت 1395 - 16:10

داخلی

»

مطالب کتابداری

»

کتابخانه های عمومی

تجلیل کتابداران خراسان جنوبی از معلمان بیرجندی

همزمان با 12 اردیبهشت ماه و روز معلم، جمعی از پرسنل اداره کل کتابخانه های عمومی خراسان جنوبی، به دیدار معلمان مدرسه ابتدایی دخترانه علامه حلی بیرجند رفتند و از این عزیزان تقدیر کردند.
تجلیل کتابداران خراسان جنوبی از معلمان بیرجندی

 

به گزارش لیزنا، سرپرست اداره کتابخانه های عمومی شهرستان بیرجند در این دیدار، ضمن تقدیر از مقام شامخ معلمان و نقش ارزشمند ایشان در تربیت نسل آینده کشور، بر همکاری اداره کتابخانه ها و مدرسه ابتدایی علامه حلی تأکید کرد.

 

حاجی با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری (مدظله العالی) در خصوص اهمیت مطالعه و تأثیر این مهم در رشد و پرورش کودکان افزود: نهاد کتابخانه های عمومی کشور با هدف ترویج کتابخوانی از سال گذشته اقدام به برگزاری سلسله نشست هایی با عنوان «کتاب خوان» نموده که در سطوح مختلف استانی و شهرستانی و به اشکال مختلف تخصصی، ویژه نابینایان، کودک و نوجوان، مدرسه ای و ... در حال برگزاری است.

 

وی اظهار امیدواری کرد در آینده در زمینه برگزاری نشست کتاب خوان مدرسه ای و تخصصی (ویژه معلمان)، همکاری های خوبی بین اداره کتابخانه های عمومی شهرستان بیرجند و مدرسه دخترانه علامه حلی ایجاد شود.

 

شهریاری، مدیر مدرسه دخترانه علامه حلی بیرجند نیز با اشاره به اینکه یکی از دغدغه های این مدرسه، برگزاری برنامه های فرهنگی ویژه دانش آموزان است، گفت: سعی کرده ایم با شیوه های مختلف از جمله احداث کتابخانه در مدرسه و در تک تک کلاس ها و همچنین اهدای یک کتاب به ازای مطالعه هر کتاب، دانش آموزان را به سمت مطالعه سوق دهیم.

 

در پایان این دیدار، سرپرست اداره کتابخانه های عمومی شهرستان بیرجند، تقدیرنامه فرماندار را به مدیر دبستان علامه حلی اهدا کرد و دانش آموزان نیز سرودی زیبایی را با انجسام و نظمی مثال زدنی برای مهمانان اجرا نمودند.

 

تقدیر از برگزیدگان مسابقه کتابخوانی ویژه معتکفان شهر زُهان

طی مراسمی، از برگزیدگان مسابقه کتابخوانی که به مناسبت ایام اعتکاف در شهر زُهانِ شهرستان زیرکوه برگزار شده بود، تقدیر شد.رئیس اداره کتابخانه های عمومی شهرستان زیرکوه، با اعلام این خبر گفت: اعتکاف فرصتی برای تأمل و تفکر در مورد هستی و معرفت نفس فراهم می آورد و چه خوب است که این ایام با خواندن کتاب پر شود که تعالی بخش روح انسان است.

 

غلامحسینی، افزود: چهار کتاب "احکام اعتکاف" نوشته سید مجتبی حسینی، "پندهای جاودانه: حکمت های نهج البلاغه" تألیف محمد دشتی، "در مکتب امیر مؤمنان امام علی بن ابیطالب (ع)" به قلم علی قائمی امیری و "دعای نهج البلاغه" نوشته محمد فولادگر، برای مسابقه کتابخوانی ویژه معتکفان انتخاب شده بود.

 

وی افزود: بعد از مشخص شدن برگزیدگان، طی مراسمی با حضور امام جمعه شهر زهان، پنج نفر از معتکفان عضو کتابخانه عمومی شهدای غزه این شهر، کارت هدیه دریافت کردند.

 

حجت الاسلام و المسلمین محمدی، امام جمعه شهر زهان در این مراسم، غنی کردن ایام اعتکاف با فعالیت های کتاب و کتابخوانی را در  ترویج و تبلیغ فرهنگ کتابخوانی ارزشمند توصیف کرد.

برچسب ها :
عضو کتابخانه
|
Iran
|
1395/02/13 - 14:43
0
0
ما نه خبری از اعتکاف داشتیم نه قدمی برای این فریضه الهی برداشته شده
خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: