تولید کتاب صوتی برای نابینایان در همدان

به گزارش لیزنا، منصوره حسینی شعار، از تولید «کتاب صوتی» برای نابینایان همدان خبر داد و اظهار کرد: امسال از سوی دبیرکل نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور به نام «سال خواندن» نامگذاری شده که در این راستا کتابخانه‎های عمومی نیز اقدام به اجرای طرح «50 کتاب سال» کرده‌اند.

 

وی با بیان اینکه در قالب این طرح ماهانه 4 کتاب در حوزه‌های مختلف برای معرفی و اجرای ویژه برنامه‌های فرهنگی به کتابخانه‌ها ابلاغ می‌شود، گفت: کتاب‌های «هم روزنامه هم کلوچه»، «جاذبه و دافعه علی(ع)»، «آنک آن یتیم نظر کرده» و «نیلوفر نیایش» انتخاب شده ماه اردیبهشت است.

 

رئیس کتابخانه مرکزی همدان با اشاره به اینکه کتاب «هم روزنامه هم کلوچه» سروده مریم هاشم‎پور به کتاب صوتی برای نابینایان تبدیل شده است، افزود: گویندگی این کتاب را سیده لادن هادئی، مدیر عامل انجمن خیرین کتابخانه‌ساز همدان برعهده گرفته است.

 

 

حسینی شعار با بیان اینکه کتاب انتخاب شده برای نابینایان شعرهای دلنشین و تصاویری زیبا دارد، گفت: 15 شعر ساده و کودکانه در این کتاب گنجانده شده است.

 

وی با بیان اینکه کتاب صوتی "جاذبه و دافعه علی(ع)" در آرشیو بخش نابینایان کتابخانه مرکزی موجود است، افزود: کتاب «هم روزنامه و هم کلوچه» برای گروه سنی کودکان و نوجوانان برای نابینایان به صورت صوتی در آمده است.