کد خبر: 24096
تاریخ انتشار: سه شنبه, 21 ارديبهشت 1395 - 10:46

داخلی

»

مطالب کتابداری

»

کتابخانه های عمومی

آمادگی تهرانیها برای شرکت در جشنواره کتابخوانی رضوی

نخستین جلسه کمیته برنامه‌ ریزی جشنواره کتابخوانی رضوی در تهران با حضور مدیرکل کتابخانه ‌های عمومی این استان تشکیل و  وظایف کمیته ‌های اجرایی تشریح شد.
آمادگی تهرانیها برای شرکت در جشنواره کتابخوانی رضوی

 

به گزارش لیزنا، نخستین جلسه کمیته برنامه‌ ریزی جشنواره کتابخوانی رضوی، با حضور علی نیکنام مدیرکل کتابخانه ‌های عمومی استان تهران؛ اکرم نادری معاون اداره کل؛ مریم تاجیک مسئول روابط عمومی؛ اشرفی سرلک و پروین بینشیان کارشناسان فرهنگی و مهدی تاج الدین کارشناس حراست این اداره کل در دفتر معاون اداره برگزار شد.

 

در ابتدای این جلسه علی‌ نیکنام، مدیرکل کتابخانه ‌های استان و دبیر استانی این جشنواره ملی با اشاره به برگزاری ششمین جشنواره کتابخوانی رضوی، گفت: نهاد کتابخانه‌ های عمومی کشور متولی برگزاری جشنواره کتابخوانی رضوی است و در این راستا، مسابقه ملی کتابخوانی با محوریت زندگانی و سیره حضرت رضا (ع) ویژه رده‌ های سنی مختلف برگزار خواهد شد.


وی مهمترین اهداف این جشنواره را ترویج سیره و فرهنگ رضوی، آشنایی بیشتر کودکان، نوجوانان و خانواده‌ ها با سبک و شیوه زندگی رضوی عنوان کرد و افزود: این جشنواره در راستای اهداف اساسی نهاد کتابخانه ‌های عمومی کشور مبنی بر ترویج فرهنگ کتابخوانی برگزار می‌ شود.

 

در ادامه جلسه اکرم نادری معاون اداره کل ضمن قرائت مفاد شیوه ‌‌نامه اجرایی جشنواره کتابخوانی رضوی، به تبیین بخشنامه و شرح وظایف واحدهای مختلف اداره کل پرداخت و گفت: در این دوره از جشنواره، سه کتاب «امام علی بن موسی الرضا (ع)، «اعترافات غلامان» و «دوست مهربان کبوترها» برای استفاده مخاطبان و کتابخوانان معرفی شده است و مسابقه ملی کتابخوانی از این سه عنوان کتاب برگزار خواهد شد.

 

سپس مدیرکل کتابخانه ‌های عمومی تهران با اعلام آمادگی این استان برای برگزاری مطلوب ششمین جشنواره کتابخوانی رضوی، ابراز امیدواری کرد که با همکاری و پیگیری تمامی همکاران و کتابداران اداره کل کتابخانه ‌های عمومی، این جشنواره به شکلی شایسته‌ در سطح استان اجرا شود.

 

نخستین جلسه کمیته برنامه‌ ریزی جشنواره کتابخوانی رضوی با ارائه نقطه نظرات و پیشنهادات کارشناسان اداره کل کتابخانه ‌های عمومی استان جهت برگزاری مطلوب این جشنواره در دفتر معاون اداره کل کتابخانه های استان به کار خود پایان داد.

برچسب ها :
خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: