کد خبر: 24104
تاریخ انتشار: سه شنبه, 21 ارديبهشت 1395 - 12:15

داخلی

»

مطالب کتابداری

»

کتابخانه های عمومی

دومین نشست «صبح گاه کتابخوانی» در اصفهان

کتاب «قلندر و قلعه» که براساس زندگی شیخ شهاب الدین سهروردی نگاشته شده است توسط محمد یزدانی فر در دومین نشست صبح گاه کتابخوانی معرفی و طرح شاداب سازی کتابخوانی در روستای فتح آباد اصفهان اجرا شد.
 دومین نشست «صبح گاه کتابخوانی» در اصفهان

 

به گزارش لیزنا، معرفی و بررسی کتابی درباره زندگی سهروردی کتاب«قلندر و قلعه» که بر اساس زندگی شیخ شهاب الدین سهروردی نوشته شده است، در دومین نشست «صبح گاه کتابخوانی» توسط محمد یزدانی فر کارشناس مشارکتها و شهرداری های اداره کل کتابخانه های عمومی استان اصفهان معرفی شد.

 

یزدانی فر درخصوص این کتاب اظهار داشت: کتاب داستانی روان و زیبا دارد و خلال این داستان با بیانی ساده دیدگاه های فلسفی شیخ اشراق را بیان می نماید، اگرچه اساس این نوشته راه و رسم سلوکی اوست که میراث حکما، عرفا و به ویژه فرزانگان ایران باستان است.

 

وی بیان کرد: این رمان توسط نشر قو به چاپ رسیده و مطالعه این کتاب را به دوستان علاقه مند به فلسفه اشراق و سهروردی توصیه می کنم.

 

در پایان نشست که با حضور امیر هلاکویی، سرپرست اداره کل کتابخانه های عمومی استان و کارشناسان ستادی برگزار شد، مخاطبان پرسش های خود پیرامون مباحث مطرح شده در کتاب را بیان کردند .

 

نشست های «صبح گاه کتابخوانی» با هدف افزایش سرانه مطالعه در بین کتابداران و کارکنان ستادی اداره کل کتابخانه های عمومی استان بصورت هفتگی هر دوشنبه ساعت  8:30صبح در محل اداره کل برگزار می شود.

 

طرح شاداب سازی کتابخوانی در کتابخانه روستایی فتح آباد اجرا شد

رییس کتابخانه های عمومی شهرستان سمیرم گفت: طرح شاداب سازی کتابخوانی در کتابخانه استاد محمد بهمن بیگی روستای فتح آباد این شهرستان در حال اجراست.

 

فرامرز جهانشاهی اظهار داشت: ایجاد بخش کودک و نوجوانان، استفاده از کارویژه های بصری، بهسازی و زیبا سازی فضای فیزیکی از جمله اقدامات جدیدی است که در قالب طرح شاداب سازی فضای کتابخانه ای در کتابخانه محمد بهمن بیگی فتج آباد انجام شده است.

 

رئیس کتابخانه های عمومی شهرستان سمیرم ادامه داد: طرح شاداب سازی محیط کتابخانه با پیگیری های نادری کتابدار کتابخانه و با بودجه بخشداری وردشت سمیرم در حال اجراست.

 

وی اضافه کرد: عملیات بازسازی و بهسازی فضای کتابخانه ای در صورت تامین اعتبار لازم در دیگر کتابخانه های شهرستان سمیرم اجرایی می شود که تحقق این امر به گسترش فرهنگ کتاب و کتابخوانی کمک شایانی می کند.

برچسب ها :
حل مشکلات!
|
Iran
|
1395/06/31 - 16:49
1
0
با سلام و احترام
بنده یکی از کارشناسان ستادی ام و در جریانم که مدیر جدید و تیم کاریآن در ستاد شبانه روز علیرغم مشکلات برون سازمانی دارند کار میکنند
بعضی از نکات بی انصافی محض است
حل مشکلات گرمایشی و سرمایشی، ساعات کاری خوب و تعطیلی شیفت 5 شنبه، حفظ شان و احترام کتابداران ، ارتباط با مدیر استان و دبیر کل، افزایش حقوق و دستمزد، کارت های هدیه، بهره وری و اضافه کاری و حق مهد و بیمه سالیان گذشته و حل انجمنی ها و روستایی ها و افزایش سرعت اینترنت برای سامان و ایجاد بارکد خوان برای راحتی کار برای همه کتابداران و حل مشکلات تجهیزاتی برای کل استان و پیگیری بودجه برای تعمیر و تجهیز کتابخانه ها و ... اینها همه جلسات و مواردی هستند که در اداره کل برای حل مشکلات کتابخانه ها برگزار نشده اند!

برگزاری یک جلسه کتابخوان بدون اصرار به تعداد افراد ارائه دهنده و ... خیلی کارمشکلیست که دو نفر نسبت به آن اعتراض داشته اند

همه ما در پیشگاه خداوند متعال باید پاسخگو باشیم...
واقعا
|
Iran
|
1395/02/23 - 13:50
1
1
جواب استعلام کتابهای اهدایی یک یا چند ماه طول میکشه
چرا
|
Iran
|
1395/02/23 - 11:29
1
1
درسته که نشست کتابخوان مهمه به موازات آن رفع نیازهای کتابداران هم مهمه و هم فوری
علاوه بر برگزاری هفته ای یک بار نشست کتابخوان در ستاد، هفته یکبار بیشتر جلساتی برای رسیدگی به نیاز زیردستانتان تشکیل دهید
کاش نیاز کتابداران را نیاز خودتان میدانستید
خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: