مشکل حق بیمه کارکنان ارشادی نهاد بررسی می شود

 

به گزارش لیزنا، مرتضی برق، مدیرکل امور حقوقی نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور با اشاره به انجام فرآیند جمع‌آوری سوابق بیمه‌ای کارکنان و کتابدارانی که در دوره تصدی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در کتابخانه‌های عمومی مشغول بوده‌اند، اعلام کرد: پس از جمع‌آوری اسامی طبق جدول تنظیمی که طی بخشنامه به استان‌ها ارسال شده بود، توسط کارشناسان اداره کل امور حقوقی نهاد با کسب اطلاعات لازم، جلسه‌ای با معاونت حقوقی و امور مجلس سازمان تأمین اجتماعی تشکیل شد.

 

مدیرکل امور حقوقی نهاد در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به برگزاری این جلسه در روز یکشنبه بیست و دوم فروردین، از مصوبه این نشست مبنی بر اجرای یکپارچه طرح مذکور و تهیه لیست‌های اولیه و بررسی آنها خبر داد. به دنبال آن، فرآیند جمع‌آوری لیست اسامی استانی آغاز و بررسی مقدماتی وضعیت همکاران مشغول به کار و همچنین تفکیک اسامی افرادی که رابطه استخدامی با نهاد ندارند، انجام شد.

 

وی در ادامه تصریح کرد: پس از برگزاری جلسه، مرحله جمع‌آوری لیست اسامی استانی آغاز شد و پس از دریافت، بررسی مقدماتی برای تمییز همکاران مجموعه و خروج اسامی کسانی که از کتابخانه‌ها منفک شده‌اند، صورت پذیرفت.

 

بر این اساس، پس از جمع‌آوری سوابق همکاران مشمول این طرح، 1615 نفر از سی و یک استان کشور شناسایی شده‌اند که به زودی با پیگیری‌های اداره کل امور حقوقی نهاد، تکلیف سوابق بیمه‌ای محاسبه نشده آنها مشخص خواهد شد.

 

گفتنی است پیش از این دبیرکل نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور با صدور بخشنامه‌ای، از پرداخت حق بیمه و احتساب سنوات خدمتی به این دسته از همکاران به پاس قدردانی از زحمات آنها در مسیر توسعه فرهنگ کتاب و کتابخوانی در سال‌های گذشته خبر داده بود.