کد خبر: 24387
تاریخ انتشار: چهارشنبه, 05 خرداد 1395 - 16:11

داخلی

»

مطالب کتابداری

»

کتابخانه های عمومی

اولین نشست کتاب‌خوان کتابخانه نور باسمنج برگزار شد

اولین نشست «کتاب‌خوان» شهر باسمنج، استان آذربایجان شرقی در کتابخانه عمومی نور روز پنج­شنبه سی­ ام اردیبهشت با حضور بانوان شهر برگزار گردید.
اولین نشست کتاب‌خوان کتابخانه نور باسمنج برگزار شد

 

به گزارش لیزنا، در این نشست، 6 نفر ارائه­ کننده اصلی و یک نفر کتابدار به معرفی 7 عنوان کتاب و نیز معرفی 4 عنوان کتاب کتابخوان خرداد ماه پرداختند.

 

اولین کتاب‌ توسط فاطمه فطرتی با عنوان «ترجمه نهج­البلاغه» گردآوری سیدرضی، ترجمه دکتر سید جعفر شهیدی، معرفی شد. وی ویژگی بارز این کتاب را ترجمه زیبا و روان آن در عین رعایت صنایع ادبی ذکر نمود.

 

 کتاب دوم مجموعه «در جستجوی سلامتی» نوشته جمشید خدادای، شامل: عسل­درمانی، ارمغان تندرستی، پانزده روز تا سلامتی و کلید ورود به طب قدیم توسط منیره دماوندی معرفی و از کاربرد، فواید و اثرات این مجموعه، در زندگی روزمره به ویژه تغذیه سالم صحبت کرد.

 

 کتاب بعدی «21 رمز موفقیت میلیونرهای خودساخته» نوشته بریان تریسی با ترجمه فرزانه وکالتی، توسط زهرا آسیابانی­پور معرفی شد.

 

«گریه های امپراتور» از غزلیات فاضل نظریاز دیگر کتاب­های انتخابی در این نشست، توسط سیده سمیه احمدی (کتابدار بخش کودک) معرفی گردید. وی ویژگی بارز این کتاب سادگی و روانی غزلیات و کاربرد تلمیحات زیبای آن عنوان نمود و علت انتخاب این کتاب داشتن عنوان کتاب سال شعر جوان و قرار گرفتن در روز جوان و همچنین در عین محبوبیت آثار این نویسنده عدم آشنایی اعضاء با آثار ایشان ذکر کرد که خوشبختانه پس از معرفی با استقبال روبرو شد. همچنین در ادامه کلیپی از شعر سیب سرخ با صدای فاضل نظری پخش گردید.

 

«بسوی روم» نوشته ابراهیم زمانی آشتیانی دیگر کتاب معرفی شده بود که خانم فرزانه شوری نثر داستانی، تاریخی این کتاب و آشنایی با تاریخ ایران را از ویژگی این کتاب دانست و به مطالعه کتاب عشق و انتقام قبل از این کتاب و خورشید تیسفون بعد از آن توصیه نمود.

 

کتاب ششم «کوری» نوشته ژوزه ساراماگو، ترجمه مینو مشیری توسط زهرا دلفروز معرفی گردید، وی کوری را یک رمان خاص، از يک حکايت اخلاقی مدرن، یک اثر تمثیلی و فلسفی، یک رمان معترضانه اجتماعی-سیاسی، بیرون از حصار زمان و مکان با درون­مایه سرگشتگی انسان­های معاصر عنوان کرد.

 

در پایان کتاب «تلافی» از رمان­های پرطرفدار سیمین شیردل، توسط وجیهه گلی­پور معرفی و از ویژگی­های بارز آن صحبت شد.

 

از خصوصیات ویژه این نشست می­توان به معرفی چندین کتاب در اثنای معرفی این کتاب­ها از نویسندگان دیگر و در ارتباط موضوعی با این کتاب­ها و نیز سایر آثار نویسندگان و کتابهای کتابخوان خرداد ماه بین حاضرین دانست.

 

گفتنی است نشست‌های کتاب‌خوان کتابخانه‌ای به منظور به اشتراک­گذاری کتاب­های خوانده شده و با هدف ترویج و تبلیغ مطالعه در قالب معرفی کتاب به صورت دوره­ای هر ماه در یک فضای صمیمی با حضور کتابخوانان برگزار می­گردد. 

برچسب ها :
الهام قره ضیاالدینی
|
Germany
|
1395/03/05 - 17:35
1
2
سلام
واقعا برگزاری اینگونه نشستها در زمانی که با فقر کتابخوانی رو به رو هستیم میتواند بسیار مفید واقع شود , معرفی کتاب گریه های امپراطور و کوری برای من خیلی جالب بود و برای مطالعهی آنها ترغیب شدم.
خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: