کد خبر: 24416
تاریخ انتشار: یکشنبه, 09 خرداد 1395 - 16:51

داخلی

»

مطالب کتابداری

»

کتابخانه های عمومی

طرح تقسیم و مدیریت کتابخانه‌های فارس در چارچوب مناطق ۸ گانه

سعیده ابراهیمی، مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان فارس از ابلاغ «طرح تقسیم و مدیریت کتابخانه‌های عمومی شهرستان‌های استان فارس در چارچوب مناطق 8 گانه» به ادارات کتابخانه‌های عمومی خبر داد.
طرح تقسیم و مدیریت کتابخانه‌های فارس در چارچوب مناطق ۸ گانه

 

به گزارش لیزنا، در مقدمه این طرح آمده است: «به‌منظور مدیریت و برنامه‌ریزی جامع و کلان برای رسیدگی بهتر به وضعیت کتابخانه‌های عمومی استان وَ بررسی مسائل و مشکلات کتابخانه‌ها و کتابداران، اجرای برخی اهداف خاص و برنامه‌های مشترک وَ تقویت همکاری و تعامل بین ادارات کتابخانه‌های عمومی، شهرستان‌های استان با توجه به موقعیت جغرافیایی، سنخیت فرهنگی و حوزه‌های انتخابیه مجلس شورای اسلامی، در چارچوب مناطق 8 گانه تقسیم‌بندی می‌گردد». بر این اساس، تقسیم‌بندیِ مناطق 8 گانه بدین‌گونه انجام شده است: منطقه 1: شیراز/ منطقه 2: آباده، بوانات، خرم‌بید، اقلید/ منطقه 3: ارسنجان، مردوشت، پاسارگاد، سپیدان/ منطقه 4: کازرون، ممسنی، رستم/ منطقه 5: نی‌ریز، استهبان، فسا، داراب، زرین‌دشت/ منطقه 6: جهرم، سروستان، کوار، خرامه/ منطقه 7: فیروزآباد، فراشبند، قیروکارزین/ منطقه 8: لارستان، خنج، گراش، لامرد، مهر.

دکتر سعیده ابراهیمی افزود: از این پس، امکان برگزاری برخی برنامه‌ها، همایش‌ها، نشست‌ها و جلسات به پیشنهاد اداره کل یا رؤسای ادارات شهرستان، به‌صورت مشترک و منطقه‌ای وجود خواهد داشت.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان فارس، پیگیریِ هماهنگِ برخی امور در چارچوب مناطق مانند: امور انجمن کتابخانه‌های عمومی‌، شهرداری‌ها، بودجه و اعتبارات، برنامه‌ریزیِ اداره کل برای بازدید منظم از ادارات و کتابخانه‌های شهرستان‌ها بر این اساس، برگزاری جلسات هم‌اندیشی، ارائه طرح‌ها و الگوبرداری از ایده‌ها و ایجاد مسئولیت‌پذیری و رقابت سالم‌ بین مناطق در راستای پیشبرد اهداف و برنامه‌های نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور، برنامه‌ریزی برای بازدید رؤسای ادارات، مسئولان کتابخانه‌ها و کتابدارانِ شهرستان‌ها از کتابخانه‌های یکدیگر وَ انتقال تجربیات و پیشنهادهای مختلف در راستای بهبود خدمات را از دیگر اهداف منطقه‌بندی کتابخانه‌های عمومی استان فارس دانست. وی ادامه داد: برای اجرای این طرح، یکی از رؤسای ادارات شهرستان به‌صورت دوره‌ای، به‌مدت دست‌کم یک ‌سال، رابط و هماهنگ‌کننده تصمیم‌ها و دستورالعمل‌های ابلاغی از سوی اداره کل یا تصمیم‌هایِ مشترک ادارات مناطق خواهد بود و رؤسایِ دیگر ادارات شهرستان با همکاری و تعامل لازم با همدیگر، امور مقتضی را به‌نحو مطلوب به انجام خواهند رساند. 

برچسب ها :
کتابدار
|
Iran
|
1395/04/01 - 09:05
33
10
اگراین قضیه تعامل بین شهرستانها محسوب بشه باید حداقل این شهرستانها همجوار باشن. مرودشت کجا سپیدان کجا. از همین جا معلومه آخرش چی میشه.
کتابدار
|
Iran
|
1395/03/09 - 18:56
45
70
عالیه
اگر درست مدیریت شه نتایج خیلی خوبی داره
پاسخ ها
کتابدار
| Iran |
1395/03/11 - 12:19
واقعا جای تاسف هست که این منفی ها به چی داده شده ؟؟؟!!!!!! معلومه که کسانی که فقط کارشون منفی دادنه حتی متن خبر را هم نمی خوانند.
خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: