کد خبر: 24424
تاریخ انتشار: دوشنبه, 10 خرداد 1395 - 12:40

داخلی

»

مطالب کتابداری

»

کتابخانه های عمومی

کتابخانه عمومی بخش قوشخانه شیروان به بهره‌برداری رسید

در مراسمی  کتابخانه عمومی بخش قوشخانه شهرستان  شیروان، خراسان شمالی، با حضور مدیرکل کتابخانه‌های عمومی خراسان شمالی، مسؤولان اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان، مدیران شهرستانی و اعضای انجمن کتابخانه‌های عمومی شیروان به بهره‌برداری رسید.
کتابخانه عمومی بخش قوشخانه شیروان به بهره‌برداری رسید

 

  به گزارش لیزنا،  مدیرکل کتابخانه‌های عمومی خراسان شمالی در این آئین از کتاب و کتابخوانی به عنوان عوامل مؤثر در ایجاد شور و نشاط در جامعه یادکرد و اظهارداشت: کتابخانه‌ها بعنوان پایگاه‌های مهم فرهنگی نقشی تأثیرگذار در افزایش آگاهی مردم دارند.

علی‌محمد جهانی گفت: تعداد 60 باب کتابخانه در حال حاضر در استان در حال فعالیت می باشند که  شامل 46 کتابخانه نهادی و 14 کتابخانه مشارکتی می باشد و به حول قوه الهی وهمانطور که طی هفته گذشته تا امروز تعداد 2 کتابخانه نهادی را  در همین شهرستان افتتاح کردیم، امیدواریم با افتتاح 6 کتابخانه نهادی دیگر تا پایان نیمه اول سال، تعداد کتابخانه‌های عمومی در استان را به 68 باب برسانیم.

وی تأکیدکرد: بی‌گمان نوآوری در کتاب و استفاده از مطالب پرمحتوا  نیز می‌تواند در اعتلای فرهنگ  کتاب و کتابخوانی در جامعه موثر باشد.

جهانی افزود: در سالی که از سوی مقام معظم رهبری به نام «اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل» مزین شده است، باید اقدام و عمل و متکی به داشته‌های خودی سرلوحه همه کارهای  ما قرار بگیرد.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان خاطرنشان کرد: الحمدالله سیاست‌های کلی نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور در راستای تحقق دغدغه‌های مقام معظم رهبری در حوزه فرهنگ و افزایش سرانه مطالعه مفید در جامعه می باشد.

بخشدار بخش قوشخانه شیروان در این مراسم گفت: افتتاح کتابخانه عمومی  به منزله کلید شکوفایی فرهنگ در منطقه است  و با تأکید بر گسترش فرهنگ کتاب و کتابخوانی افزود: باید جهت توسعه فیزیکی و افزایش تعداد کتابخانه‌های عمومی در  استان و شهرستان‌ها همه مسئولین تلاش نمایند.

مجید یوسفیان با یادآوری اینکه توسعه فرهنگی اساسی‌ترین عامل در پیشرفت جوامع است، ادامه داد: همه مردم در مناطق کشور باید از امکانات  فرهنگی همچون کتابخانه‌های عمومی برخوردار باشند و باید به‌گونه‌ای برنامه‌ریزی شود که فضای کتابخوانی در جامعه بیش‌ازپیش توسعه یابد.

 احمد زیبایی، رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان شیروان در این مراسم عنوان کرد: به‌طور حتم  کتاب بهترین و موثرترین ابزار فرهنگی بوده، از این‌ رو باید در راستای گسترش فرهنگ مطالعه در جامعه تلاش کرد.

زیبایی تصریح‌کرد: این کتابخانه با زیربنای 120 مترمربع و با اعتباری بالغ‌ بر 100 میلیون تومان احداث و تجهیز شده است.

برچسب ها :
خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: