کتابخانه عمومی بخش قوشخانه شیروان به بهره‌برداری رسید

 

  به گزارش لیزنا،  مدیرکل کتابخانه‌های عمومی خراسان شمالی در این آئین از کتاب و کتابخوانی به عنوان عوامل مؤثر در ایجاد شور و نشاط در جامعه یادکرد و اظهارداشت: کتابخانه‌ها بعنوان پایگاه‌های مهم فرهنگی نقشی تأثیرگذار در افزایش آگاهی مردم دارند.

علی‌محمد جهانی گفت: تعداد 60 باب کتابخانه در حال حاضر در استان در حال فعالیت می باشند که  شامل 46 کتابخانه نهادی و 14 کتابخانه مشارکتی می باشد و به حول قوه الهی وهمانطور که طی هفته گذشته تا امروز تعداد 2 کتابخانه نهادی را  در همین شهرستان افتتاح کردیم، امیدواریم با افتتاح 6 کتابخانه نهادی دیگر تا پایان نیمه اول سال، تعداد کتابخانه‌های عمومی در استان را به 68 باب برسانیم.

وی تأکیدکرد: بی‌گمان نوآوری در کتاب و استفاده از مطالب پرمحتوا  نیز می‌تواند در اعتلای فرهنگ  کتاب و کتابخوانی در جامعه موثر باشد.

جهانی افزود: در سالی که از سوی مقام معظم رهبری به نام «اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل» مزین شده است، باید اقدام و عمل و متکی به داشته‌های خودی سرلوحه همه کارهای  ما قرار بگیرد.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان خاطرنشان کرد: الحمدالله سیاست‌های کلی نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور در راستای تحقق دغدغه‌های مقام معظم رهبری در حوزه فرهنگ و افزایش سرانه مطالعه مفید در جامعه می باشد.

بخشدار بخش قوشخانه شیروان در این مراسم گفت: افتتاح کتابخانه عمومی  به منزله کلید شکوفایی فرهنگ در منطقه است  و با تأکید بر گسترش فرهنگ کتاب و کتابخوانی افزود: باید جهت توسعه فیزیکی و افزایش تعداد کتابخانه‌های عمومی در  استان و شهرستان‌ها همه مسئولین تلاش نمایند.

مجید یوسفیان با یادآوری اینکه توسعه فرهنگی اساسی‌ترین عامل در پیشرفت جوامع است، ادامه داد: همه مردم در مناطق کشور باید از امکانات  فرهنگی همچون کتابخانه‌های عمومی برخوردار باشند و باید به‌گونه‌ای برنامه‌ریزی شود که فضای کتابخوانی در جامعه بیش‌ازپیش توسعه یابد.

 احمد زیبایی، رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان شیروان در این مراسم عنوان کرد: به‌طور حتم  کتاب بهترین و موثرترین ابزار فرهنگی بوده، از این‌ رو باید در راستای گسترش فرهنگ مطالعه در جامعه تلاش کرد.

زیبایی تصریح‌کرد: این کتابخانه با زیربنای 120 مترمربع و با اعتباری بالغ‌ بر 100 میلیون تومان احداث و تجهیز شده است.