کد خبر: 24593
تاریخ انتشار: دوشنبه, 31 خرداد 1395 - 17:31

داخلی

»

مطالب کتابداری

»

کتابخانه های عمومی

با حضور مدیرکل امور فرهنگی نهاد کتابخانه‌ها

فعالیت‌های استان سمنان در جشنواره کتابخوانی رضوی بررسی شد

منبع : لیزنا
مدیرکل امور فرهنگی نهاد کتابخانه های عمومی کشور در سفر یکروزه خود به استان سمنان فعالیت های مرتبط با جشنواره کتابخوانی رضوی در این استان را بررسی کرد.
فعالیت‌های استان سمنان در جشنواره کتابخوانی رضوی بررسی شد

 

به گزارش لیزنا، اسماعیل جانعلی‌پور، مدیر‌کل امور فرهنگی نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور سی و یکم  خرداد ماه در جلسه ستاد اجرایی جشنواره کتابخوانی رضوی که با حضور علیرضا شاه حسینی مدیرکل استان سمنان، سعید دهقانلو معاونت، روسای شهرستانها و اعضای ستاد جشنواره در سالن جلسات اداره کل برگزار شد، در جریان اقدامات صورت گرفته جشنواره کتابخوانی و عملکرد اعضای ستاد قرار گرفت.

مدیرکل فرهنگی نهاد کتابخانه های عمومی کشور در این نشست با  ابراز رضایت از فعالیت ها و روند اجرایی جشنواره کتابخوانی رضوی درسمنان، اظهار کرد: در این جشنواره کتابداران، مسئولین کتابخانه های عمومی ، روسای ادارات شهرستانی و همکاران ستادی همه کار گروهی را تجربه می کنند.

وی با اشاره به اینکه فعالیت جشنواره کتابخوانی منحصر به  ستاد نیست افزود: همه همکاران در استان ها باید برای تشویق و  ترغیب اقشار مختلف مردم برای شرکت در مسابقه کتابخوانی رضوی به فراخور مساعدت و همراهی کنند.

جانعلی پور با تاکید بر اینکه برگزاری برنامه های فرهنگی کیفیت خدمات رسانی کتابخانه های عمومی را ارتقا می دهد تاکید کرد:  برای توسعه کتاب و کتابخوانی باید برنامه های فرهنگی با اثر بخشی و غنای محتوایی همراه باشد .

وی تاکید کرد: با جشنواره کتابخوانی علاوه بر توسعه کتاب و کتابخوانی، کتاب را از محدود شدن به سطح فراگیری عمومی جامعه سوق می دهیم

علیرضا شاه حسینی مدیرکل نیز در این نشست اظهار داشت: جشنواره کتاب خوان رضوی نقش مهمی در آشنایی هرچه بیشتر عموم مردم با سیره عملی امام رضا (ع) دارد.

وی با اشاره به اینکه این جشنواره  فرصتی است که ابعاد فرهنگ دینی در جامعه را ترویج می کند افزود: هرگونه فعالیت در راستای گسترش فرهنگ رضوی بسیار ارزشمند است که پاداش آن در پیشگاه خداوند محفوظ است و از تمامی ظرفیت‌های موجود در استان جهت تبلیغات و اطلاع‌رسانی این جشنواره استفاده خواهیم کرد.

هم چنین مدیرکل فرهنگی نهاد ضمن بررسی گزارش ارائه شده از انتقادات و پیشنهادات اعضای جلسه  نیز استقبال کرد.

خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: