کد خبر: 24604
تاریخ انتشار: چهارشنبه, 02 تیر 1395 - 09:10

داخلی

»

مطالب کتابداری

»

کتابخانه های عمومی

کتابخانه و موزه ملی ملک برگزار کرد:

نمایشگاه نسخه‌های نفیس خطی قرآن کریم و ادعیه

منبع : لیزنا
کتابخانه و موزه ملی ملک، نمایشگاه «دستان دعا» با موضوع نسخه‌های نفیس خطی قرآن کریم و ادعیه، را در بیست و چهارمین نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم برگزار کرده است.
نمایشگاه نسخه‌های نفیس خطی قرآن کریم و ادعیه

 

به گزارش لیزنا، موسسه کتابخانه و موزه ملی ملک، موقوفه آستان قدس رضوی، مجموعه‌ای نمایشگاهی از تصویرهای نسخه‌های نفیس خطی قرآن کریم و ادعیه متعلق به سده‌های گوناگون تاریخ ایران به خط خوش‌نویسان بزرگ، از 24 خرداد تا 8 تیر 1395 خورشیدی در مکان مصلای تهران به نمایش گذاشته است و علاقه‌مندان به فرهنگ و هنر ایرانی- اسلامی می توانند به تماشای جلوه‌های هم‌نشینی هنر و دین بپردازند.

نسخه‌های خطی قرآن کریم، الدعاء، زادالمعاد، شرح دعاء الجوشن الکبیر، ادعیه‌الاسبوع، دعاء کمیل، ادعیه و جنه‌الامان الواقیه و جنه‌الایمان الباقیه، متعلق به سده‌های هفتم تا چهاردهم هجری، مجموعه نسخه‌های به نمایش درآمده در نمایشگاه «دستان دعا» را تشکیل می‌دهند.

در میان این آثار، شاهکارهایی از خوش‌نویسان سرشناس تاریخ ایران همچون احمد نیریزی، یاقوت مستعصمی، محمد نیریزی، محمدشفیع تبریزی و محمدشفیع ارسنجانی وجود دارد که می‌تواند سرچشمه‌ای برای الهام و الگوگیری علاقه‌مندان و دوستداران هنر خوش‌نویسی باشد.

 

نمایشگاه «دستان دعا» از 24 خرداد تا 8 تیر 1395 خورشیدی در بیست و چهارمین نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم هم‌زمان با رمضان 1437 قمری برقرار است. علاقه‌مندان برای بازدید از این نمایشگاه می‌توانند در تاریخ یادشده از ساعت 18 تا ساعت 23:30 از این نمایشگاه در مکان مصلای تهران بازدید کنند.

خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: