کد خبر: 24608
تاریخ انتشار: چهارشنبه, 02 تیر 1395 - 13:22

داخلی

»

مطالب کتابداری

»

کتابخانه های عمومی

فهرست نشریات ارسالی به کتابخانه‌های عمومی در سال 95 نهایی شد

منبع : لیزنا
علی رمضانی از پایان یافتن کار کارشناسی و تجمیع نظرات اعضای فعال و کتابداران کتابخانه‌های عمومی کشور و تصویب نهایی نشریات سال 95 از سوی اداره کل منابع نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور خبر داد.
فهرست نشریات ارسالی به کتابخانه‌های عمومی در سال 95 نهایی شد

به گزارش لیزنا، علی رمضانی مدیرکل منابع با اشاره به پایان یافتن فرآیند کارشناسی و تجمیع نظرات شرکت کنندگان در نظرخواهی نشریات سال 95  اظهار داشت: در این نظرخواهی که در اسفندماه سال گذشته برگزار شد، در مجموع تعداد 2344 نفر در 31 استان کشور مشارکت کردند.

رمضانی در ادامه افزود: سه امکان برای شرکت کنندگان در نظرخواهی فراهم شده بود: یکی اولویت‌دهی موضوعی مجلات، دوم اعلام نظر راجع به نشریات مورد نیاز کتابخانه مورد نظر در سال 1395 و دیگری درج مجلات پیشنهادی که در فهرست اعلامی نبوده است. ویژگی ممتاز این دوره از نظرخواهی توضیحات تکمیلی از مشخصات هر نشریه (شامل تصویر، پایگاه اطلاع‌رسانی و اطلاعات شناسنامه‌ای نشریه) در سامانه نظرخواهی نشریات بود که بررسی انجام شده از کل فرایند و نظرات اعلام شده و بازخوردهایی که پس از پایان نظرخواهی دریافت شد، نشان از رضایت کتابداران و اعضای کتابخانه‌های عمومی از این اقدام بوده است.

وی با اشاره پایان یافتن تجمیع نظرات مشارکت‌کنندگان در نظرخواهی اضافه کرد: پس از پایان زمان‌بندی نظرخواهی نشریات، کار تجمیع و کارشناسی نهایی نظرات به همت اداره کل منابع آغاز شد و سعی بر این بوده تا در ارزیابی کلی نشریات به یک سبد کامل از نشریات با موضوعات مختلف برای تمامی سلائق و متناسب با نیازهای اعلام‌شدة اعضای کتابخانه‌ها دست پیدا کنیم.

مدیرکل منابع نهاد همچنین با تشکر و قدردانی از همه‌ مشارکت‌کنندگان در نظرخواهی بیان کرد: فهرست نشریات ارسالی به کتابخانه‌ها در سال 95 با ملاحظات اجرایی خود نهایی شده و فرآیند انعقاد قرارداد با نشریات آغاز شده است.

وی در پایان ابراز امیدواری کرد تا در کمترین زمان ممکن فرآیندهای اجرایی انعقاد قراردادها به پایان برسد و اعضای کتابخانه‌های عمومی بتوانند بر اساس نیازهای خود از این نشریات استفاده کنند.

کتابدار همکار
|
Iran
|
1395/04/03 - 18:05
0
1
باسلام
نیازی نیست حتما دنبال ایراد بگردیم به نظر من اینکه مجلات واقعا قابل استفاده در کتابخانه ها باشد و مطابق با نیاز خیلی مهم تر است تا اینکه مثلا همون روز اول فروردین لیست شان را اعلام کنند زیرا این مسئله ای نیست که نظر افراد راجع به نشریه مورد علاقه شان ابتدای سال تغییر کند و من امیدوارم این سری مجلاتی اشتراک شده باشند که موردنیاز باشد با آن چه همیشه در فرم های آمار پیشنهاد می دادیم و با نظرسنجی مطابقت داشته باشد.
و این مورد که چند نشریه با هم می آید متاسفانه به این دلیل است که مجلات به موقع به کتابخانه نمی رسد انگار برای کسانی که مسئول ارسال نشریات هستند سخت است که هر ماه یا هر هفته نشریات را بفرستند اینست که جمع می شود چهارتاهفته نامه یا دو تا ماهنامه با هم می آید که عملا چند نشریه از دور خواندن خارج می شود این هم رویه جالبی نیست از نهاد خواهشمندم اگر ناشر و یا هر شخص حقیقی یا حقوقی مسئول این کار هستند در امورشان تجدید نظر کنند
باتشکر
روستایی
|
Iran
|
1395/04/03 - 12:16
0
1
باسلام تورخدا حیفه کمترعناوین تکراری بفرستین صرفه جویی کنین مثلا دانستنیهاسه تاباهم میادیاجوان همشهری چهارتاباهم یروز میاد
کتابدار واقع بین
|
Iran
|
1395/04/03 - 10:14
0
3
با سلام، دوستان نهادی توجه نمایند که بررسی و انتخاب نشریات باید قبل از شروع سال نهایی شود. نه حالا که سه ماه گذشته.
با تشکر
خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: