فهرست نشریات ارسالی به کتابخانه‌های عمومی در سال 95 نهایی شد

به گزارش لیزنا، علی رمضانی مدیرکل منابع با اشاره به پایان یافتن فرآیند کارشناسی و تجمیع نظرات شرکت کنندگان در نظرخواهی نشریات سال 95  اظهار داشت: در این نظرخواهی که در اسفندماه سال گذشته برگزار شد، در مجموع تعداد 2344 نفر در 31 استان کشور مشارکت کردند.

رمضانی در ادامه افزود: سه امکان برای شرکت کنندگان در نظرخواهی فراهم شده بود: یکی اولویت‌دهی موضوعی مجلات، دوم اعلام نظر راجع به نشریات مورد نیاز کتابخانه مورد نظر در سال 1395 و دیگری درج مجلات پیشنهادی که در فهرست اعلامی نبوده است. ویژگی ممتاز این دوره از نظرخواهی توضیحات تکمیلی از مشخصات هر نشریه (شامل تصویر، پایگاه اطلاع‌رسانی و اطلاعات شناسنامه‌ای نشریه) در سامانه نظرخواهی نشریات بود که بررسی انجام شده از کل فرایند و نظرات اعلام شده و بازخوردهایی که پس از پایان نظرخواهی دریافت شد، نشان از رضایت کتابداران و اعضای کتابخانه‌های عمومی از این اقدام بوده است.

وی با اشاره پایان یافتن تجمیع نظرات مشارکت‌کنندگان در نظرخواهی اضافه کرد: پس از پایان زمان‌بندی نظرخواهی نشریات، کار تجمیع و کارشناسی نهایی نظرات به همت اداره کل منابع آغاز شد و سعی بر این بوده تا در ارزیابی کلی نشریات به یک سبد کامل از نشریات با موضوعات مختلف برای تمامی سلائق و متناسب با نیازهای اعلام‌شدة اعضای کتابخانه‌ها دست پیدا کنیم.

مدیرکل منابع نهاد همچنین با تشکر و قدردانی از همه‌ مشارکت‌کنندگان در نظرخواهی بیان کرد: فهرست نشریات ارسالی به کتابخانه‌ها در سال 95 با ملاحظات اجرایی خود نهایی شده و فرآیند انعقاد قرارداد با نشریات آغاز شده است.

وی در پایان ابراز امیدواری کرد تا در کمترین زمان ممکن فرآیندهای اجرایی انعقاد قراردادها به پایان برسد و اعضای کتابخانه‌های عمومی بتوانند بر اساس نیازهای خود از این نشریات استفاده کنند.