کد خبر: 24633
تاریخ انتشار: یکشنبه, 06 تیر 1395 - 11:28

داخلی

»

مطالب کتابداری

»

کتابخانه های عمومی

مشکل سیستم‌های سرمایشی تمام کتابخانه‌های کشور برطرف شد

منبع : لیزنا
اسماعیل شفاعی، معاون اداری و مالی نهاد از رفع مشکل سیستم‌های سرمایشی کتابخانه‌های نهادی کشور با هزینه 38 میلیارد ریال از محل نیم درصد درآمد شهرداری‌ها خبر داد.
مشکل سیستم‌های سرمایشی تمام کتابخانه‌های کشور برطرف شد

به گزارش لیزنا، با فرارسیدن فصل تابستان، اسماعیل شفاعی، معاون اداری و مالی نهاد به ارائه گزارشی از وضعیت تجهیزات سرمایشی کتابخانه‌های عمومی کشور پرداخت. وی در این خصوص گفت: با توجه به آغاز فصل گرما و تأکید دبیرکل محترم نهاد مبنی بر رفع مشکلات سیستم‌های سرمایشی به منظور ایجاد شرایطی مناسب برای کتابداران و مراجعین کتابخانه‌ها، می‌توان گفت که اتفاقی جهادی در این زمینه رخ داد؛ با برآورد انجام شده از 31 استان کشور توسط همکاران ما در اداره کل عمرانی، اطلاعاتی دقیق، اعم از تعداد کتابخانه‌های مشمول طرح تعمیر و تجهیز سیستم‌های سرمایشی، دمای تابستانی شهرها و همچنین هزینه‌ها، گردآوری شد.


وی ادامه داد: بر اساس این آمار، از 2200 باب کتابخانه نهادی در سطح کشور، 1216 باب مشمول طرح رفع اشکالات سیستم‌های سرمایشی شدند؛ این اقدام با تخصیص 38 میلیارد ریال انجام خواهد شد؛ بحمدلله با همکاری خزانه‌داری کشور و سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌ها و همچنین وصول نیم درصد از درآمد شهرداری‌ها، مجوز انجام کار برای تمامی استان‌ها صادر، کار اجرایی از روزهای گذشته آغاز و انشاالله طی 10 روز آینده، مشکل سیستم‌های سرمایشی در تمامی کتابخانه‌های سراسر کشور رفع خواهد شد.

شفاعی همچنین از بررسی وضعیت کتابخانه‌های عمومی کشور به لحاظ تجهیزات کتابخانه‌ای خبر داد و گفت: با بررسی‌های انجام شده از سوی همکاران ما در معاونت توسعه کتابخانه‌ها و کتابخوانی، اطلاعات دقیقی پیرامون تمامی تجهیزات مورد نیاز کتابخانه‌ها گردآوری و اولویت‌ها مشخص شده‌ است؛ انشاءالله در آینده‌ای نزدیک کاستی‌های موجود در زمینه تجهیزات کتابخانه‌ای نیز از محل نیم درصد درآمد شهرداری‌ها به سامان خواهد رسید.

معاون اداری و مالی نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور با تأکید بر اهمیت مبالغ نیم درصد به عنوان منبع درآمدی نهاد، پرداخت به موقع آن از سوی شهرداری‌ها را زمینه‌ساز رونق و پویایی بیش از پیش کتابخانه‌ها دانست.

کتابدار
|
Iran
|
1395/04/10 - 08:50
0
0
دست دست اندرکاران درد نکند.
کتابدار چادری
|
Iran
|
1395/04/10 - 08:42
0
3
ماکتابدارانی که پوشش چادر رو انتخاب کردیم برای سرکار از گرما پختیم. فکری به حال ما کنید.
کتابدار.شیراز
|
Iran
|
1395/04/09 - 17:32
1
6
سلام تورو خدا روی این مورد خیلی نظارت کنید چرا که در اختصاص دادن این تجهیزات , اداره کل ، ملاک های خاص خودش رو داره و اولویت ها رو در نظر نمیگیره زیر این کولرهای آبی فرسوده عصبی شدیم اداره کل فارس که مجهز به تجهیزات سرمایشی عالیست و همچنان اداره ی شیراز . ولی ما چندین کتابخانه با کمترین امکانات در شهر بزرگ شیراز در کتابخانه ها به سر میبریم که فریادمان به هیچ جا نرسیده امیدوارم شما در تهران فریاد ما را بشنوید و به ما بها دهید کاش فقط چندساعت جای کتابداران در کتابخانه های بدون امکانات کار کنید تا بدانید ما چی میکشیم .همچنان نیازمند یاری سبزتان هستیم پاینده باشید
پاسخ ها
شیراز
| Iran |
1395/04/10 - 08:54
آره به خدا گل گفتی همکارجان...حرف دل مارو زدی..دقیقا ماهم داریم از گرما زیر کولرهای غراضه و پوسیده ی آبی خفه میشیم هیچکس هم به فکرنیست امیدوارم به ماهم اسپیلت بدهند
کتابدار
|
iran
|
1395/04/09 - 13:13
2
2
خداقوت
کتابدار روستایی
|
Iran
|
1395/04/08 - 10:05
3
4
با سلام
خواهشمندیم فکری هم به حال کتابخانه های روستایی بنمائید واقعا بعضی از کتابخانه های روستایی حتی یه پنکه هم ندارند و بدون کولر در گرمای تابستان به خصوص در این ماه مبارک رمضان واقعا خدمات دهی بسیار مشکل است ...خدا قوت می گوئیم به کتابداران روستایی
سامیار
|
iran
|
1395/04/06 - 12:15
14
9
باسلام
ضمن قبولی طاعات و عبادات،بابت تلاشهای پیگیری شما عزیزان جهت رفع مشکلات کتابخانه هاخداقوت وخسته نباشیدمیگویم انصافا پیگیری های دبیرکل محترم و همکاران سخت کوشش قابل ستایش و ستودنی است انشاالله هچنان مشکلات کتابخامه ها به مرور یکی پس از دیگری رفع شود...
خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: